Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

Jucea: Nä, lite dött är det här allt... men annars verkar det funka (förutom att vårt internet har varit segt som kola hela dagen *suck*).

William håller just nu på att terrorisera sin storebror... fast det kommer glada skratt från båda så de har nog rätt kul trots allt!

• lille08

Jucea: William har stl 80 nu, men det blir nog att vi köper 86 på plaggen nu framöver.

Vinterkläder är svårt. Skiljer ju rätt mycket mellan olika märken tycker jag så det är svårt att veta vad man ska ta.

• lille08

Jucea: Åh, spännande med ultraljud! Hoppas allt ser bra ut!

Vi har också fått tid för rul, men det är ett bra tag kvar (1/9). Är i v 14 nu, så jag kommer vara i v 19 då tror jag. Men tiden rusar iväg läskigt snabbt så innan man vet ordet av det så lär man väl gå där med en jättemage. Har redan fått börja använda mammakläder. Mina vanliga byxor kan jag omöjligt få på mig längre.

• lille08
    Lana skrev 2009-07-28 10:34:47 följande:
    ojoj jucea och lille jag vill ha MAGBILDER
    Njae, det får nog vänta nån månad till innan jag tar några magbilder. Tycker mest att det ser ut som jag ätit alldeles för mycket kakor och godis!
  • lille08

Det är svårt det där med presenter. När det gäller leksaker så finns här precis hur mycket som helst... men det blir nog ändå att vi köper nån grej till William så att han får några paket att öppna! Sen exakt vad vi köper har vi inte bestämt än. Blir nog leksaker för en mindre summa, och sen kanske vi köper ytterkläder, skor eller nåt också som han behöver.

• lille08

Jucea: Blir spännande att se vad det blir för en bebis som kikar ut! Ska ni ta reda på könet eller låta det bli en överraskning?

Jag tror nog också att det blir en pojk till här, men alla jag känner gissar på en tjej. Jag tror nog att vi ska ta reda på vad det blir. Var i Linköping hos Selbing sist och gjorde 3d-ultraljud och han var så himla duktig och förklarade så bra när han gick igenom allt vi såg, så vi är lite sugna på att åka dit igen. Men det är ju samtidigt en bit att åka, så vi får se hur vi gör... får blir som en liten "mini-semester" i så fall...

• lille08
    jeng skrev 2009-07-29 11:24:22 följande:
    ville ju åka till selbing sist, men vi struntade i det. därför känns det lite "elakt" att åka dit med det här barnet när vi inte gjorde det med förra! skulle ju velat ha bilder och film på båda isåfall såklart!!!
    Hihi, ungefär så vi känner fast tvärtom. William har ju en hel cd-skiva full med bilder och filmklipp från när han låg i magen och det känns lite "orättvist" om inte detta barn får samma!

Å andra sidan har inte de äldre syskonen det, men då fanns ju inte heller den möjligheten.
  • lille08

Hallon: God morgon själv! Oj, halv fem är inget kul... fast här har morgonarna blivit allt tidigare för var dag som gått! Igår vaknade William vid 5:30 och idag 5:20. Han verkar ha börjat med nån ny morgonrutin som innebär att vakna tidigt och sen vilja "sova frukost" runt kl 8. Då är ju de andra barnen uppe här så det blir ju inte direkt att man själv går och lägger sig igen.

• lille08

Grattis på födelsedagen Ted och grattis i efterskott Ester!!

{#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower}

Tänk att det gått ett helt år nu sedan vi satt här och inväntade tecken på att förlossningen skulle starta och få rapporter från vad det var för små liv som kikade ut.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8