• jeng

Augustibebisar 2008, del 8

Jag är nästan nästan nästan klar med första självhjälpsboken. På relationstemat. Vill verkligen rekommendera den!!

7 gyllene regler för en lycklig kärleksrelation - John Gottman

Kanonbra bok som bryter ner det gamla klassiska och inte ger övningar som är så uppstolpade och avancerade att man aldrig får in dem i livet, utan istället fokuserar på mer självanalys, relationsanalys osv. Jag har hittat många konkreta tips som jag tror kommer hjälpa här hemma,och väldigt många ggr så har man känt att han sätter ord på nåt som man själv inte kunnat få ner lixom. Han tar också upp vad som är viktigt då man får barn och såna saker.

• jeng

ted är nu nattad för första gången i sitt nya rum dit jag flyttade in spjälsängen förut idag.

nu har jag byggt ihop min syhörna också där spjälsängen stod förut! jättefint blev det!!

• jeng

gå nu in och se little girl lost på 5an!! den börjar NUU.

• jeng
    MissHellen skrev 2009-07-05 21:02:09 följande:
    Jag ska oxå se den, lyxa precis till de med en glass
    gött kanske jag med skulle göra..
  • jeng

SUCK! Trots alvedon så har Ted vaknat flera ggr nu och velat upp i famnen... Iofs är det 4.5 timma sen han fick alvedonen nu, så det kanske är att den har slutat verka... Hoppas den dumma tanden kommer igenom snart... ja, men då kommer det väl bara en till och en till...

men visst kan det vara så att han vaknar till precis som vanligt, bara det att nu är han i ett annat rum och känner inte igen sig, och då vaknar han till ordentligt och vill ha koll på att jag ärdär??

• jeng

sthlm,
    ja jag ÄLSKADE ER (cityakuten heter det på svenska va?) förut, men nu kan jag inte se det längre! iofs så kunde jag få mardrömmar eller må dåligt av det förr också, sjukdomar man kunde få osv... blä jaja...

lille,
    usch trist att du inte mår bra! jag verkar ha klarat mig himla lindrigt vad gäller de bitarna den här gången också!! inget illamående egentligen förutom lite attacker då och då... det värsta har ju just varit att jag inte vill laga mat (som jag ju normalt älskar) och inte äta kött eller stekt mat eller grönsaker, som jag ju normalt lever på typ... men nu vekrar det ha lättat. v 16 här nu! ihh imorrn är det första hjärtljuden. fy fan vad jag är nervös...

• jeng

Amelie,
    Ja säkert är det så att man tål "skiten" bättre när man inte är tröttoch proppad med hormoner! Sedan så tror jag också att det ärså att man tar allt hårdare när man är gravid, plus att man försöker rota rätt i allt på ett annat sätt. Ja för om man ska få barn så vill man ju att allt ska vara så bra och iordning lixom... jaja,det är nog inte så illa i relationen egentligen, utan meratt jag har så himla mycket som är upp och ner nu,jobbet och sådär... man tappar bort sig själv.. och eftersom vi båda normalt är karriärsmänniskor så tror jag att det gör att ph tappar bort sig också... när jag pratar om att jag hellre vill gå hem än att vara i röran på jobbet osv... plus att vårt konstanta orosmoln, eller ja där vi tänker olika, är ekonomin. och då ser ju ph direkt hur den påverkas av att jag går hem ifrån jobbet igen. ähh det löser sig!

Annars med graviditeten så går allt bra vad jag vet iaf. Hjärtljuden ska kollas första gången imorgon, så än så länge så har man ju inga tecken på att allt är som det ska lixom. Alltid nervöst såklart...

• jeng

Amelie,
    ja jag tycker ju att jag har gjoprt det. Och gör ibland, även om jag tycker det är mer sällan... men man vågar ju inte riktigt lita på det heller... :P jo, jag gjorde vul i v 6 och DÅ sågju alltbra.och eftersom jag inte har haft några blödningar osv så ärdet ju rätt liten sannolikhet att nåt skulle vara fel nu...men nogoroarman sig ändå haha..

• jeng

Amelie,
    FY fan,första veckan! Jag gjorde inget annat än tjöt för jag var säker på att han skulle dö så fort jag slutade titta på honom! Som tur är så släppte det värsta sen!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8