KaOl,
Ja jag kommer ju ändå vara hemma... Eller kanske att Ph skulle behöva vara hemma en dag i veckan från jobbet för att jag behöver åka in lite till mitt jobb nu i några veckor till!! Så dagisplatsen är ju rent socialt, plus tänkt som avlastning för mig eftersom jag har jättesvårt att bära och aktivera ted nu! Så visst skulle han få det mkt roligare på dagis några förmiddagar i veckan, men samtidigt är det värt riskerna?
Problemet här hemma är ju att Ph inte alls tar influensan på allvar (som vanligt, ni minns väl hur det var förra året i diskussionerna om vaccin ) och inbillar sig att det inte alls är farligt för gravida osv... Plus att det är han som ligger på om att ted ska börja på dagis. Så det är en jobbig sits.
Jag ringde mamma nu för att höra om de fått ny info. Dels fick de veta i dagarna att vaccinet blir mer försenat. Dels har de nu fått mer förberedelser ang att skolor och dagis kommer att stänga. Och hon sa att även om dagisen inte stänger så krävs det en morgonpigg, glad och kärnfrisk Ted för att han troligtvis ska släppas in genom dörrarna på morgonen... Så hon tyckte inte att man skulle räkna med att man hade dagisplatsen, utan se det som en bonus om de faktiskt höll öppet och man blev insläppt!
Hon trodde dock inte att de skulle komma att ändra riktlinerna ang att vaccinera gravida nu. Det är ju annars en stor möjlighet att de gör det, med tanke på att den anser att kvicksilvret är för högt för barn under 10 år!! Eller har de kunnat visa att kvicksilvret inte går över till bebisen i magen kanske? Nej det kan de ju inte, med tanke på att de varnar för kvicksilvret i fisk... nej. mamma trodde iaf inte att de skulle ändra riktlinjerna... Men samtidigt, vill jag riskera att ge min ofödda bebis kvicksilver, när de anser att doserna är höga för en stor 10åring???
Suck...
Förlåt att jag är hispig, men jag vill verkligen inte riskera att få en bebis i v 25-30 bara för att jag smittas av en idiotförkylning!