Augustibebisar 2008, del 8
Melva,
Jag undrar som VT. Alltså ni har ju barn sedan tidigare och har ju det mesta som man kan tänka behöva, antar jag? Visst kostar blöjor och annat förbrukningsmaterial, men det klarar man ju på barnbidraget!
Melva,
Jag undrar som VT. Alltså ni har ju barn sedan tidigare och har ju det mesta som man kan tänka behöva, antar jag? Visst kostar blöjor och annat förbrukningsmaterial, men det klarar man ju på barnbidraget!
Melva,
Hur blir det med boendet osv då med en till? Har dålig koll på hur ni bor. Det är kanske såna saker han tänker på, att ni börjar närma er det antalet barn då ni behöver större (och därmed dyrare) boende, större bil osv?? Jag skulle ju inte bli förvånad, för VI tänker ju så nu med TVÅ barn hahaha!
Melva,
GRATTIS till lilla Ask! Och gud vilket fint namn, önskar att min make var mer intresserad av den typen av namn!
Ojoj, 4 barn i en trea! Jag skulle få panik! Men tur att vi alla är olika!!! Jag förstår dig också, bor man med bra läge så är man ju villig att kompromissa mer för att kunna bo kvar! Men ni bor ju också extremt billigt för att ha så pass stort!
Sthlm,
Långa köer? Jag förstår er (precis som melva) om ni har hittat ett så bra område att ni gärna är kvar, och därmed kompromissar lite extra!
jaha, äckelvarning! Ted har för 3e gången på under 2 veckor haft så hårt bajs att det kommer korvar som är 3 cm tjocka, och stenhårda så man får gräva ut med sked!! Usch och fy för honom!! Och jag förstår inte, för han äter precis likadant som han brukar!! Stackars lilla pojke!!! Som tur är så blir han jätteglad direkt efteråt, vilket ju inte är så konstigt!!! Det enda tråkiga är att han drar sig för att bajsa för man ser på honom att han blir ledsen när det är dags. Kan det vara en anledning? Att han håller igen för att han är rädd att det ska göra ont, och så bygger det bara på???
Här ska vi till öron idag iaf och göra efterkollen efter Teds öroninflammation. Ph är på gotland på kickoff med jobbet (ja, på sin pappaledighet *morr* ) så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag och imorgon jag och ted!
Kvack,
Ja han får ju plommon och lasagne och annat som han normalt blir lös i magen av. Så jag vet inte varför han helt plötsligt blir så hård. Vi trodde först att det berodde på att vi hade slut på fullkornsvälling så han bara fick majs. Men nu har det ju fortsatt efter att han får fullkorn igen... Jag får ringa och höra med dom om det fortsätter...
SUCK vad jag blir trött på att hela tiden få höra att jag ska undvika att få influensan!! Jag VET att jag inte borde bli smittad, dels som gravid, dels med mina tidiga sd, men hur FAN ska jag kunna undvika att bli smittad när ingen annan i hela världen bryr sig???
och ännu en stor suck!!! ingenting med vårt nya hus går som det ska... först så går inte lånen igenom pga nån idiotsak, vilket skjuter på allting. alltså lånen är ok:ade, men de väntar på nåt för att kunna skriva ut dom på riktigt. jaha sen så tillkom nån avgift för nånting, sedan är ett pantbrev FÖRSVUNNET!! lixom hur fan är det möjligt???? ja, och sen då som om det inte vore nog, så får vi veta att de inte har fixat dödsboet efter säljarens make, så säljaren äger inte huset.... visst det är bara pappersarbete, men jag börjar lessna!!! vill ju bara få det klart så vi kan komma igång och riva!
lille,
tack för råden! vi ska ju till öron idag, så då kan jag titta förbi apoteket och se om de kan rekommendera något! som sagt, de vanliga tricken funkar inte riktigt. kanske är det så att han har haft phs förkylning han också (den märktes ju inte direkt, inget snor och ingen feber) och därmed är mer uttorkad sista veckan...
VT,
ja ted älskar lasagne och spagetti och köttfärssås (köpeburk) och det brukar komma ut i ungefär samma form som det åker in!!
nu har jag iaf fått köpt en liten flaska laktulos, men det fanns ju inga doser för en ettåring. ni som har det kan väl tipsa om hur mycket ni ger? det sitter ju troligtvis ingen propp nu eftersom jag grävde ut typ en veckas bajs imorse och han dessutom efter det har fått ut lite på egen hand, men jag skulle ge ändå ett tag så han får läka i baken och glömmer bort att det brukar göra ont att bajsa!
Amelie,
Ted kommer bli datageni Han vet till och med hur man skriver och skicakr på msn! Han står här hela dagarna och tittar efter bilden på pappa eller Lyckeli så att han kan skriva till dom! han har en egen bärbar dator som han får dregla och skriva på hur mycket han vill, och det är uppskattat! Men samtidigt så är det alltid mer intressant med mammas dator såklart!
VT,
bättre gapflabb än gallskrik som det blir här när man säger åt ted att han inte får skriva!