• Melva

Augustibebisar 2008, del 8

sthlmstjejen och Lina S: ja, men så är det här med . Äldsta retar/bossar mellan, mellan vill ha allt äldsta och mini har, vill leka med mini samtidigt som han morrar åt honom att inte komma för nära och A får absolut inte röra mellans snopp! . Det säger han ifrån flera gånger vare dag . Äldsta gullar gärna med A också.

Men för det mesta så leker dom faktiskt bra, tillsammans eller var för sig. Dom har inga problem att sysselsätta sig själva, men ibland krockar det ju. Och mellan hörs verkligen när han inte får som han vill .

Nu ska jag träna, får inte tid till det senare ikväll.

• Melva

Jag tycker inte det är något fel i att syskon bråkar, man kan inte vara överens jämt. Jag tycker heller inte att det är så jobbigt att dom bråkar (klart mitt tålamod tar slut också).
    Bra syskonrelation kan man ha även om man bråkar ibland.

jucea: jag har inte läst någon bok om relationer så, men jag har läst lite löst på nätet om att lära känna mig själv (och L). När L tar tag i sitt så kan vi gå vidare, men jag tror också att mycket kommer lösa sig när han mår bättre. Kan tyvärr inte ge mer tips.

Nu är det V

• Melva

Måste ju visa en bild på stiliga V från igår mamma-monika.blogspot.com Har tyvärr ingen bild på A, men han hade slips han också

Igår var vi på konfirmation och gudars vad hett det var! Imorse var det mulet, men nu börjar solen komma igen, utan att det har regnat. Jag som hoppades på regn.

A ligger och sover nu. Sover länge idag verkar det som.

Kvack: fina ni är.

• Melva

Idag kom L hem. Vi blev lite heta på gröten där ett tag så vi försökte skicka ut barnen att hitta på annat (ja, i ett annat rum då ), men det gick inte så bra.

Vi båda känner oss fö rätt risiga. Jag har ont i halsen och huvudet. Kliar i ögonen och jag orkar inget. Sjuka mao!

jucea: kan ju vara nytt rum, kan ju också vara tand. Svårt att veta sånt där.

Filmen ni pratade om. Jag har sett den förut och även dokumentären. Första gången jag såg den lipade jag nästan ögonen ur mig. Nu bläddrade jag vidare när det blev jobbigt .

MissH: fina bilder

Tack för komplimangerna om barnen!

VT: ja, jisses, knappt 3 veckor kvar då . Klart lillan ska kunna slängkyssar när hon blir 1

• Melva

(God)morgon. Jag knaprar alvedon för att ens orka vara uppe.

lille08: vad tråkigt med illamående, hoppas det lägger sig snart.

Lina S: Någonstans ska ju sakerna få plats väl? . Vilken lite goding S är

Mitt enda mål idag är att överleva. Mår skit...

• Melva

VT: klart jag överlever. Vad gör det att hemmet blir som ett bombnedslag, det tar jag när jag är frisk igen.
    sthlmstjejen: nope, hemma själv och maken ska träna ikväll. Men som sagt, en madrass på golvet, kudde och täcke så klarar vi det mesta
    Lana: tack.

A ville inte riktigt sova förut heller. Vet inte om han också börjar bli sjuk, har ont av tänder igen eller om det är värmen. Framtänderna hann ju knappt komma igenom innan jag såg vita prickar i överkäken igen. Han somnade iallafall efter lite alvedon.

Angående en till. Nu säger maken att han inte har något emot ett till egentligen, men att han är orolig för hur vi ska klara det ekonomiskt (precis som tidigare) och hur VI ska klara ut det mellan oss. Går ju inte att argumentera mot något av det...

Nu ska jag orka med att fixa lunch. Tur att äldsta är såt stor och gärna vill fixa och göra ditten och datten.

Amelie: tror säkert att det kan vara arbetsfördelning som ställer till problem i många fall, men tyvärr inte här. Då hade det varit "lätt" fixat. Men nu har i allafall maken börjat i terapi, hoppas det ger något bara. För hans egen skull om inte annat.

Måste ju bara berätta att efter frukost så kröp A omkring i blöja och tröja. Så råkade jag gå i en liten kisspöl. Misstänkte först V, men det var så lite så jag kollade in A och jovisst, han hade lyckats ta av sig blöjan . Han var ju stolt och glad . Mindre glad när jag tog på han ny och en body över...

• Melva

Nu börjar jag må bättre, har tom orkat fixa med mat .

Lyssnar just nu på barnen som sitter och diskuterar huruvida V ska plocka upp korkar från golvet eller inte (dom ritar med tuschpennor) . V vill inte, E tycker att han ska göra det .

Apropå barnen. Vilken lärdom ska jag dra av att idag har dom inte bråkat en enda gång och ändå lekt tillsammans hela tiden (förutom sovstunden då). Pratat och myst ihop sig har dom, A har naturligtvis varit med på sitt hörn.
    Kan dom så vill dom... men jag är inte otacksam, tvärtom, är ju lättare då

• Melva

Rimfolina och lille08: vad sött det låter

Jag har en hemsk huvudvärk idag. Kan dock inte svara på om det är vädret eller att jag mådde dåligt igår. Mår annars bättre idag.
    Men det verkligen öste ju ner inatt och är lite kallare idag så huvudvärken kan ju bero på väderomslaget.

Nu bajsblöja...

• Melva

goshheidi: nej, vad sorgligt. Men du, han hann träffa F och du hann dit i tid för att ta farväl. Tänker på dig.

Önskar mensen kunde komma utan pms...

• Melva

Kvack: så hon går också nu

Vad tidiga en del är det på det. Jag liksom hoppas att A inte ska börja med det än, en mindre att jaga

sthlmstjejen: förra gången kände jag i princip inget, men så var det efter dom andra barnen också. Dom första menserna kände jag inte mycket, men sen kom även den smärtan tillbaka. Det är f-n drygt, är ju inte människa 1½ vecka i månaden. Först pms och sen smärtor.

Jag drog med barnen och handlade igår, planerade att maken skulle hämta oss. Det gjorde han, och precis när vi skulle lasta in barn och mat i bilen började det ösa ner. Jag skojar inte, på den lilla stunden hann allt bli blött, maken och förpackningarna. Så blött att dom gick sönder... Sen åskade det lite, men det försvann snabbt. Fast det känns som att det inte blir klart, är fortfarande lite grått ute och klibbig luft.

Jag mår iallafall bättre nu, ingen huvudvärk eller så. Idag tänkte jag röja upp här. Behövs röjas massor.

A sov oroligt inatt förresten, han fick sova en stund på min arm. Låg och vände och vred på sig gjorde han, men till slut lyckades han somna om ordentligt. Då passade jag på att lägga ner honom i hans säng, jag kan inte sova annars.

Rimfolina: hoppas kommunen skärper till sig snart och ni kan komma igång ordentligt med det hela igen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8