Augustibebisar 2008, del 8
Han har inte sagt att han bestämt sig för att sticka, men som han säger: "jag vill ju inte lämna dig, men jag vet inte hur jag gör". Tack för den. När jag påpekar det för honom så heter det bara "ja, men jag har ju inte sagt att jag lämnar dig". Nä, han har heller inte sagt att han självklart stannar kvar. Det är den där osäkerheten som är problemet i stort.
L är kramig och gosig på alla sätt och vis. Jag är avståndstagande. Jag klarar inte av den här situationen så bra och han bad mig ju tänka över det en gång till. Jag har dock bestämt mig och jag kommer inte ändra mig. Så jag gissar att sticker han inte nu så gör han det om ett år...
Jo, vi går båda fortfarande till terapeut och jag hoppas han fortsätter även om han drar. Han behöver det. Jag med, men jag vet inte om min terapeut är så där super. Hon ska ju hjälpa mig hantera L sas, men hon talar mer om för mig hur jag ska göra med barnen än han, typ.
Det enda jag kan tänka på är hur jag ska orka med allt själv. Jag känner redan av karpaltunnelsyndrom och fogarna.