• Melva

Augustibebisar 2008, del 8

lille08: vilken sötis! Hur går det med dig förresten? Fått något resultat än?

Jag är verkligen på pissesurt humör idag. Tänkte ta ut barnen en sväng (alltså vara någonstans där i vär själva om nu någon reagerar), men det blir nog inte kul för dom. Vore ju bra om maken kom hem och räddade dom snart...

• Melva

sthlmstjejen: det är inte att vara ute som det är det jobbiga idag, det är processen som krävs för att komma ut .
    Ja, det är väldigt jobbigt och jag vill göra ett kub så jag måste prata med honom. Han ringde förut och sa att han kommer hem sent ikväll (tack för det, då får han ta natten ), men det blir nog för sent för att prata med honom om det.
    Blä, det går inte så bra att vänta .

• Melva

A har sovit halvdåligt inat igen. L fick ta V så jag slapp det iallafall. Resultatet är att vi båda är svintrötta .

sthlmstjejen: så duktig är jag inte, blev ändå lite pratat igår . Fick ur mig (inte tänkt) att jag kommer behålla det. Han blev inte arg iallafall. Han sa "jag tycker inte det är fel att du bestämt dig, men jag tycker det är fel att du gjort det utan att prata med mig". Jag sa att jag naturligtvis kommer lyssna på honom, men hittills har han ju mest förhalat det hela (ett beslut och det går inte att vänta hur länge som helst nu). Men han tänker att vi inte pratat sen beskedet, jag tänker att vi pratat om det i flera månader.

Så nu återstår det att se vad som sker.
    Det här är verkligen ingen optimal situation.

• Melva

A har blivit en riktig klätterapa. Nyss klättrade han upp på en bananlåda som stid under ett fönster och han nådde precis till att titta ut. Då ramlar han. Nä, dags att kolla över sånt nu. Han har inte varit så intresserad av att klättra på det sättet tidigare. Nu försöker han bara ta sig högre och högre hela tiden.

Nä, dags att få tummen ur och börja röja lite. Tänka på annat.

• Melva

goshheidi: åh, vilken lättnad för din mor och er. .

VT: Vad jobbigt, har han frågat efter dom? Svärfar var på sjukhuset igår för att få veta om hans senaste op hade lyckats eller inte, men dom hade slarvat bort provresultaten så han fick lämna nya prover istället. Så han får oroa sig i några veckor till...

• Melva

VT: ja, det är ju det. Så han har fått provresultaten, men ni har inte fått veta än? Jag hänger nog inte riktigt med.

• Melva

Ok, då hänger jag med. Tyckte det var lite konstigt . Hoppas han får dom snart. Man blir ju mer orolig om det dröjer ju.

Mitt slita mig och hitta på något anant har inte gått så bra .

• Melva

KaOl: grattis till lillen

sthlmstjejen: jag har barn som mer än gärna sysselsätter sig själva , på ok sätt då . Sen sitter jag mitt i smeten med datorn också .

Jag sitter rätt mycket här enbart för att det kan bli rätt långtråkigt vissa stunder på dagarna. . Låter som ett lyxproblem kanske.

• Melva

Nu hittade jag en distansutbildning på nätet, halvfart. Kalmar visserligen, men det verkar bara vara 2 obligatoriska träffar per år. Det fanns platser kvar. Frågan är, ska jag söka och börja nu och sen se om jag kan byta till Högskolan Väst (iofs också halvfart) eller vänta? Det kommer ju ta 6 år med halvfart. Varför kan dom inte ha en på helfart? Hittar inte det någonstans. På distans då.

Kan man plugga på vårdnadsbidrag?

S, nu har jag raljerat klart om det .

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8