• Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • Garageänkan
    jagäraf skrev 2009-08-28 22:41:24 följande:
    Jag köpte en lite äldre hokuspokus i plast för några år sen och den saknade rem. Jag köpte en ny på barnvansaffären för nånstans mellan 50 och 100 spänn.
    Okej vad var det för bv affär? Tror ni att babyproffsen eller babyland har?
  • Garageänkan
    jagäraf skrev 2009-08-28 22:41:24 följande:
    Jag köpte en lite äldre hokuspokus i plast för några år sen och den saknade rem. Jag köpte en ny på barnvansaffären för nånstans mellan 50 och 100 spänn.
    Okej vad var det för bv affär? Tror ni att babyproffsen eller babyland har?
  • EowynAurora
    Cecci78 skrev 2009-08-28 21:36:03 följande:
    vi har en från ca -77 och remmen ser precis ut så som på bilden. Vår är i trä med gul sits
    vi som är äldst i min syskonskara hade oxå en hokus pokus i trä,men med brun sits vi hade även en helgul barnstol från ikea, superfina va dom
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Lallan

http://www.familjeliv.se/Hem/lallan/galleri.php# Testar och ser om det går att länka till bilden trots att jag är utan plus.

• Ekorrfamiljen
    Lallan skrev 2009-08-28 22:37:55 följande:
    Jag har en brun med gul galonsits från när jag var liten. Man kan skymta den på en av bilderna i mitt galleri (den med pojkarna och hunden på rad vid fönstret).
    Min Hokus Pokus var i brun plast med gul galonsits! Jag har för mig att det var mätartavlor på den, men jag kan ju minnas fel.

Nu har jag köpt en "ny" Hokus Pokus och den ser ut som den som länkades, fast den är i grå plast med off-white galonklädsel. Vendel ääälskar den!
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
  • Ekorrfamiljen
    MaryMalou skrev 2009-08-29 10:03:49 följande:
    Den här barnsängen tyckte jag var lite söt. Fast av någon anledning får den mig att tänka på sjukhussängar. Känns ju mindre bra...lokus.gd.se/exp_searchstart.asp?cgProductID=3...
    Jag vill ha en sån till bebben, men som du säger, det är lite sjukhuskänsla över den helt klart!
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
Svar på tråden Retrovagnstråden 16