• Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • Garageänkan
    Ekorrfamiljen skrev 2009-08-29 10:01:38 följande:
    Vendel ääälskar den!
    Hur gammal är Vendel?
    Jag köpte ju denhär till V men han är ju så liten ännu så 3åringen har den som pickup, ritbord och rymdraket så länge. Han älskar också den så den är i användning tills den blir matstol åt V...

Jag tycker att Vendel är ett så himla fint namn så jag hade det som förslag på våran V men sambon satte emot. Sen bestämde jag att det är ju faktiskt JAG som gjort allt jobbet och mått skit och haft ont under graviditeten så jag bestämmer... Så enades vi om ett annat gammalt V namn istället
  • Ekorrfamiljen

Haha, Vendel är 3 år och jag hade bestämt namnet redan innan han blev till. Som tur var så var maken helt med på noterna.

Vendel använder sin HP till allt annat än matstol. Han gungar i den och klättrar på den och har den som bord. När det kommer till matsituationer sitter han hellre på vuxenstolar..

Tänker spara den som matstol till Minivalpen istället.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
  • Garageänkan
    Ekorrfamiljen skrev 2009-08-29 10:22:14 följande:
    Haha, Vendel är 3 år och jag hade bestämt namnet redan innan han blev till. Som tur var så var maken helt med på noterna. Vendel använder sin HP till allt annat än matstol. Han gungar i den och klättrar på den och har den som bord. När det kommer till matsituationer sitter han hellre på vuxenstolar.. Tänker spara den som matstol till Minivalpen istället.
    Jagär väldigt positivs överraskad över att den blev en pickup osv. Sone håller nu på och kör den och har alla sina vektyg på flaket och leker att han är bergningsbil. Sällan han har ro att leka själv så... Underbar!

Vilka butiker eller kedjor säljer HP stolar i Sverige, jag ska över i månadssskiftet och borde passa på att köpa en rem då
  • Boothwalker
    Lallan skrev 2009-08-29 09:15:17 följande:
    Nope det gick inte...
    klicka på url under bilden eller klicka öppna i ny flik eller fönster och kopiera bildadressen där...

nyfikna bröder.JPG
    Den bilden menade du va?
    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • jagäraf
    Garageänkan skrev 2009-08-28 22:56:32 följande:
    Okej vad var det för bv affär? Tror ni att babyproffsen eller babyland har?
    Det var barnvagnsaffären här i Visby och jag är nästan hundra på att det är en babyproffsenaffär. Det var iofs några år sedan men visst sälja HP-stolar fortfarande nya?
  • Lallan
    MaryMalou skrev 2009-08-29 10:03:49 följande:
    Den här barnsängen tyckte jag var lite söt. Fast av någon anledning får den mig att tänka på sjukhussängar. Känns ju mindre bra...lokus.gd.se/exp_searchstart.asp...
    Har en sån fast blå till minstingen, jättemysig med spjälsängsskydd på insidan.
  • Bambusa

ang hokuspokus stolarna, ja köpte nyss delar till en som står hos mina förldrar, på barnenshus, men dom ska sluta göra dom, eller om dom redan slutat, så snart finns dom inte å köpa nya, så man får passa på, alla resärvdelar finns än iaf, har dom inte inne så skickar dom efter från brio... var inte dyrt heller... köpte pinnen och stopparna, ca 140kr..

jag satt i en blå när ja var liten(80tal) killen hade en brun å gul om ja inte mins fel (70tal)

• MaryMalou
    Lallan skrev 2009-08-29 11:17:59 följande:
    Har en sån fast blå till minstingen, jättemysig med spjälsängsskydd på insidan.
    Ja den ser himla mysig ut. Med spjälskydd och fina lakan till kommer man nog definitivt ifrån sjukhuskänslan.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16