Inlägg från: Lallan |Visa alla inlägg
  • Lallan

Retrovagnstråden 16

By Starlight skrev 2009-05-31 22:37:49 följande:
    oh jag sätter ett avstamp här...Är just nu lite förälskad i alla retrovagnar jag ser. Men helt ny på detta.Såg en från typ 75 idag...även kikat på en från 80-talet. Men hur är det med säkerhet på dessa vagnar egentligen? Och de tar en hel del plats i bilen va?Använder ni era retrovagnar, eller är det mer samlaobjekt?jag väntar mitt första barn och vill gärna ha en säker cool vagn =)
    Hittade er äntligen, tog ett tag innan jag fattade att ni bytt tråd och inte bara gått i ide allihop

Det enda jag kan komma på vad gäller säkerheten så är det väl att använda lös sele då det inte finns fast sele i retrovagnar samt att det kan vara en klämrisk för små fingrar då amn fäller upp suffletten. Är man bara medveten om det så är det ingen fara.
  • Lallan

Jag af hur gjorde du när du färgade klädseln? Har funderat på det ett tag med min syskonvagn.

• Lallan
    Lokatt skrev 2009-06-03 23:02:38 följande:
    vem var det som hade nitat om en vagn? Hur och vad kostade det?
    I barnvagnsaffären här tar dom 75kr per nit men det går att göra själv också med hjälp av skruv (ej gängor på hela) mm men kan inte riktigt hur man går till väga, min bilmekaniker fixade det åt mig.

Jag af: Ok, så du vågade dig på maskinen. Jag hade funderat på att göra det för hand men funkar det i maskin är det ju toppen. Tog du på 40 grader? Krympte det ingenting? Det är just krympningsrisken jag varit orolig för.
  • Lallan

Dom där vagnarna i Nynäshamn har funnits där länge. Det var någon i tråden som kollade upp priserna och dom låg mellan 2 och 3 tusen men vill dom bli av med dom så kanske dom sänkt priserna nu.

• Lallan
    ElisaDay skrev 2009-06-05 17:12:34 följande:
    Jag ringde. Det var 3000:- för både den med brun liggvagn/blå sittdel och den med blå liggvagn/brun sittdel.
    Med tanke på hur länge dom funnits där känns det som att det är dax att sänka priset lite om dom inte bara ska stå där och samla damm.
  • Lallan
    ElisaDay skrev 2009-06-05 17:19:28 följande:
    Håller helt med!Är jag snål om jag inte skulle vilja ge mer än 1500?...
    Nope, tycker att det är lite överpris.
  • Lallan
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-05 17:52:00 följande:
    Hrmm, har ju fått hem min fiiiina Panorama, men Tjärstin, katten, tror att det är en ny säng till honom!! Har inte plats att ställa undan den nån annanstans, så den lär ju vara helt luden när bebis äntligen ska få åk

Lägg en handduk eller lakan över den, då bli i alla fall inte själva vagnen luden.
  • Lallan
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-05 18:33:55 följande:
    Mmm, jag har gjort det för han hoppade in i den hela tiden, trots att vindskyddet var uppfällt, så det var en cirkuskonst att komma både in och ut, men in skulle han..
    Såklart, världens mysigaste koja ju Katter är världens bästa testpanel (om man bara bortser från katthåren som dom lämnar efter sig).
  • Lallan
    reell skrev 2009-06-08 17:59:55 följande:
    Oj, postade visst... :)Jaja, dessa saker är det jag skulle vilja göra nåt åt:1. Den luktar lite "sommarstuga". Tror inte det är mögel, men liksom lite "instängt". Ska byta madrassen till en ny och hoppas det hjälper en del. Någon som har något bra tips på hur man kan få bort sommarstugelukt annars?2. Hjulen är lite spruckna. Det är originalhjul, vita. Finns det nånstans där man kan köpa "nya", eller går det att renovera? Man vill ju inte sabba intrycket genom att byta till "moderna" hjul...
    Jag har tvättat mina med milt tvättmedel och sedan låtit dom torka uppfällda och upp och ner. Bara att akta bottenplattan så att inte den blir blöt.

Vita gummit till moderna Emmalungor passar också.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16