Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Retrovagnstråden 16

Hej på er. Jag har sytt och lappat, tvättat och polerat min bruna Ora liggvagn så den är som ny. Nästan, så ny man kan bli från 1974 och använd till tre barn...

Det jag saknar är ett sånt "rör mig inte" hjärta. Helst brunt eller grönt eller rött och inget sånt nytillverkat. Så om ni ser ett sånt (ni som hinner va på tradera och blocket) så fixa gärna ett åt mig...

Vet någon om det säljs genomskinliga regnskydd för liggvagnar?

Jag hittar bara svarta och signalgula här hemma i affärerna. Signalgult går fetbort.

Någon som vet vad man hade för skötväska på 70 talets mitt?
    Funkar det med nätkasse? Eller ska man ha nån axelremsväska i typ retrosportstil, tänk en oldschool puma väska?

• Garageänkan

Jag kan lägga in bild ja. Om ett tag ska försöka få ungen i säng först, han har snott en stor bit kladdkaka och är inte på sovhumör....

Vagnen är 80 x 40 och sufletten är platt, kantig och ca 30 hög. Ungefär som en brio i samma stil ser den ut. Jag har nog den på min flickr sida men en gammal bild på den

Gå in på flickr.com och sök personer Hellvira

• Garageänkan
    Lokatt skrev 2009-06-10 19:38:15 följande:
    Jag har sytt retroskötväska, är som en sorts blandning mellan väska och tygpåse. Enligt uppgift ungefär så de såg ut på 70, tänk dig den modellen som sitter på 70-tals dockvagnar ibland. Den här  (klickbar bild)
    Har du något mönster till den? Skulle ju va fint med en gul eller brun när det skulle matcha vagnen. Jag hat fått igång min overlock och syr som bara den just nu
  • Garageänkan
    Lokatt skrev 2009-06-10 19:47:19 följande:
    Från början hade jag den där på min brun gula vagn. Innsidan är uppdelad i två fack och hela innsidan är gul Jag gjorde eget mönster, ta mått efter vagnen och behov, sen vändsyr du.
    Ja den är väl ganska rak och platt?
  • Garageänkan

Ingen som sett ett vagnhjärta?

Jag har fått en massa svar på min förfrågan i min lokala tråd men där säger dom: Jag har ett men du får inte köpa. Det är förbannat irriterande sånt.

• Garageänkan

SNYGG vagn! Men jag tycker personligen att hjulen ser lite stora ut. Jag gillar när de har mindre hjul på sittvagnar. Ingen aning om det är original heller är inte så bra på emmaljunga. Men ett fint exemplar verkar va i kanonskick!

• Garageänkan
    Tessax skrev 2009-06-11 21:38:16 följande:
    Jag hade ju ett som jag sålde för ett par månader sedan. Utlyste det i tråden då. Det var ett rött i oöppnad förpackning så det var ju lite synd...
    Det var inte aktuellt då tyvärr, jag mådde så skit att jag knappt var på nätet alls och orka inte ens engagera mig i vagnar

Men nu vet ni om ni ser ett nånstans att jag SKA ha ett bara så är det
  • Garageänkan
    ElisaDay skrev 2009-06-11 22:37:07 följande:
    www.tradera.com/Barnvagn-retro-formodligen-EM... Vad tror ni om den här? Är lite sugen, men vit? Blir det lätt skitigt? Sambon gillar den, ett plus att den finns i stockholm så man kan åka med bilen och hämta bara... :) Någon som vet (eller tror) att det skulle kunna gå att sätta en sittdel på det chassit sen nångång? Säkert svårt att svara på såhär, men typ, hur ska chassit se ut för att kunna användas till både liggdel och sittdel?
    Jag har en liknande men typ brunröd. Men annan fastsättning. Tror denna som är på bilden har en sak under som man fäster liggdelen med om jag inte ser fel.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16