Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Retrovagnstråden 16

spuff skrev 2009-07-11 10:34:50 följande:
    Hej hopp!Lite ot, men är det någon som minns en tjej som sydde waldorfdockor...hon skrev i tråden vet jag. Jag håller på och syr en till min lilla O nu (ska hinna klart till 1-årsdagen den 27:e), och skulle vilja kolla på inspirationsbilder. Hittar inte henne när jag googlar. De var lite mer speciella, inte riktigt som de klassiska dockorna.
    Jag af hade väll sytt någon tror jag

och här har du några http://www.sysidan.se/albums/listpic.htm?_authorLogin=&_authorFirstName=&_authorLastName=&_days=&_ratingsOp=gteq&_ratings=&_commentsOp=gteq&_comments=&_rating1Op=gteq&_rating1=&title=waldorfdocka&description=&_sort=title&_maxrows=&_limit=&ID=
    jag vågade vägra, men inte hundarna!
  • Lokatt
    pucken skrev 2009-07-11 17:37:04 följande:
    egentligen är ni väl fel folk att fråga men jag funderar på att kanske sälja min retrovagn. jag fullkomligen älskar den, men jag kan väldigt sällan köra den eftersom jag för det mesta drar på två ungar och då måste använda min lätta lilla bugga med ståbräda för att orka ta mig fram. så retron står i förrådet och ser fin ut till ingen nytta. om jag tar fram vagnen för att ha som prydnad är katterna genast där och ska pilla. känns så tråkigt att inte få använda den för den är så jädra grann, man blir glad bara av att se den. så, vad skulle ni gjort? sålt den, eller låtit den stå i nåt förråd bara för att få ha den kvar?
    använd när du bara ska nån stans med ett barn? eller om några månader när stora inte behöver åka ståbräda när ni ska kortare stans?
  • Lokatt
    pucken skrev 2009-07-11 17:45:34 följande:
    fast jag vet inte hur länge bebisen vill åka liggvagn. hur som helst så är den kvar ett tag till. vet inte om jag kanske vågar ha den i barnvagnsrummet som är strax innanför porten? usch, varför har jag inte ett stort hus där den kan stå i ett eget rum och se fin ut
    jaha, är det liggvagn
    Ha den i ett rum som dagen-säng åt bebisen! Lär katterna att inte hoppa upp. Hoppar de upp i spjälsängen?
  • Lokatt
    pucken skrev 2009-07-11 17:50:25 följande:
    japp, de är i spjälsängen. har testat det mesta för att hålla dem borta men de är envisa små fanskap annars får jag väl glasa in balkongen och ha den där *vill inte sälja egentligen*
    haha, ja då har jag inte så många tips. Mina katter har lyssnat på vart de inte får vara. Fast det är tre yrväder
    Men gör det så mycket om de är då? Finns ju damsugare och roller
    Är jättebra att ha liggvagn som inne-sovamiddag-säng!
  • Lokatt
    pucken skrev 2009-07-11 18:19:51 följande:
    lokattligga i vagnen får de göra, men de är lite väl intresserade av att dra i broderierna på sidan av vagnen. är skitskraj att de ska dra upp allt. men men, jag får se. i värsta fall gör jag bara någon annan glad om vagnen säljs
    nu blir jag välldigt nyfiken, har du bild?
  • Lokatt
    Tessax skrev 2009-07-12 21:24:58 följande:
    Har varit österut i helgen och i Mariannelund såg jag en sulky (jag tror att det är samma som jag sett tidigare och på samma plats faktiskt), en helkromad med svarta däck, inget platt färgat kryss utan runt kromat och blå klädsel med vita ränder. Kan inte avgöra om det är sent 70-tal eller tidigt 80-tal... Och i Vimmerby såg jag en exakt likadan dockvagn som den jag sålde till Lokatt, det var lite kul
    åh, gjorde du? Vad kul! På en loppis eller?
  • Lokatt
    AlexandraK skrev 2009-07-16 21:51:25 följande:
    Jepp. Min man är skitsur att jag försöker sälja den. " Du är inte klok. Den som är så fin!"
    Jag måste nog hålla med din man, du är inte klok som ska sälja den!
  • Lokatt
    AlexandraK skrev 2009-07-16 22:14:35 följande:
    Tycker du den gröna är SÅ fin? Den har stora fina hjul, fina stänkskärmar - men resten är jag nog inte överförtjust i. Eller jo, jag gillar vagnen. Men inte sådär jättemycket. Ska nog sälja en till snart.  
    emmaljunga är ju mitt favvo märke, så de flesta emmaljunga i samma tids-stil slår den MEN helt klart en av de snyggaste brio från tiden.
    Jag har ju en brio liggvagn, med liknande liggkorg, emn min är inte fin på samma sätt, den är mer gullig
  • Lokatt
    AlexandraK skrev 2009-07-16 22:14:35 följande:
    Tycker du den gröna är SÅ fin? Den har stora fina hjul, fina stänkskärmar - men resten är jag nog inte överförtjust i. Eller jo, jag gillar vagnen. Men inte sådär jättemycket. Ska nog sälja en till snart.  
    DOCK, varukorgen är ful! {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Retrovagnstråden 16