Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Retrovagnstråden 16

Garageänkan skrev 2009-06-10 19:24:55 följande:
    Hej på er. Jag har sytt och lappat, tvättat och polerat min bruna Ora liggvagn så den är som ny. Nästan, så ny man kan bli från 1974 och använd till tre barn...Det jag saknar är ett sånt "rör mig inte" hjärta. Helst brunt eller grönt eller rött och inget sånt nytillverkat. Så om ni ser ett sånt (ni som hinner va på tradera och blocket) så fixa gärna ett åt mig...Vet någon om det säljs genomskinliga regnskydd för liggvagnar?Jag hittar bara svarta och signalgula här hemma i affärerna. Signalgult går fetbort.Någon som vet vad man hade för skötväska på 70 talets mitt? Funkar det med nätkasse? Eller ska man ha nån axelremsväska i typ retrosportstil, tänk en oldschool puma väska?
    Jag har sytt retroskötväska, är som en sorts blandning mellan väska och tygpåse. Enligt uppgift ungefär så de såg ut på 70, tänk dig den modellen som sitter på 70-tals dockvagnar ibland.
    Den här Retro brio liggvagn, 70-tal. (klickbar bild)
    jag vågade vägra, men inte hundarna!
  • Lokatt
    Tessax skrev 2009-06-10 19:39:47 följande:
    Var inte nätkassen mer 80-tal eller är det bara jag som har fått för mig det? Man ser ju rätt ofta såna på Tradera i pastelliga färger (för barnvagn). Annars tycker jag att dessa känns mer tidstypiska för 70-talet (fast återigen, det kanske bara är jag ):www.blocket.se/jonkoping/Dockvagn_Emmaljunga_...
    nu tänkte vi välldigt lika nästan sammtidigt tror jag
    nätkasse är för mig 80 tidigt 90
  • Lokatt
    Garageänkan skrev 2009-06-10 19:43:42 följande:
    Har du något mönster till den? Skulle ju va fint med en gul eller brun när det skulle matcha vagnen. Jag hat fått igång min overlock och syr som bara den just nu
    Från början hade jag den där på min brun gula vagn. Innsidan är uppdelad i två fack och hela innsidan är gul

Jag gjorde eget mönster, ta mått efter vagnen och behov, sen vändsyr du.
  • Lokatt
    Garageänkan skrev 2009-06-10 19:49:54 följande:
    Ja den är väl ganska rak och platt?
    Ja, den har inga sidostycken, det har jag gjort på andra väskor, men just till att matcha 70-tal kändes det mer äkta att inte ha det. Och som sagt, du syr fodret likadant men bakvänt så du kan vändsy för att inga sömmar ska synas på innsidan heller. Och det är lätt att sy dit en "vägg" i fodret så väskan blir uppdelad i två fack. Kan vara bra när man vill hitta sina grejer!
    Jag har några bättre kort i datorn, kan lägga in dom i galleriet
  • Lokatt

garageänkan, nu la jag in två kort till i galleriet

• Lokatt
    ElisaDay skrev 2009-06-11 22:37:07 följande:
    www.tradera.com/Barnvagn-retro-formodligen-EM...Vad tror ni om den här?Är lite sugen, men vit? Blir det lätt skitigt? Sambon gillar den, ett plus att den finns i stockholm så man kan åka med bilen och hämta bara... :)Någon som vet (eller tror) att det skulle kunna gå att sätta en sittdel på det chassit sen nångång? Säkert svårt att svara på såhär, men typ, hur ska chassit se ut för att kunna användas till både liggdel och sittdel?
    den där är jättefin! men synd att locket saknas.
    Det är en duo, alltså går det att sätta fast sittdel om du hittar en med rätt fästen, men det är nog svårt.
  • Lokatt
    Garageänkan skrev 2009-06-11 22:43:52 följande:
    Jg såg det men kunde inte svara, det är fel text jag vill ha ett gammalt med rätt text. Alltså Rör mig ej texten och ett rött eller brunt. Men tack ändå
    vad är det för skillnad på rör mig ej, hjärtan och rör mig inte hjärtan? *nyfiken*
  • Lokatt
    Garageänkan skrev 2009-06-11 22:54:20 följande:
    Det är ett turkost med texten gullunge jag blev erbjuden.
    jaha, då är jag med

Men det finns de som det står, Rör mig ej. Och så finns det de som det står Rör mig inte, på. Lät som du gjorde skillnad på dom med?
    Och följdfråga, vad är skillnaden på dom? år eller tillverkare bara?
  • Lokatt

måste bara visa vad jag köpt för regnskydd att ha till retrovagnar, främst emmaljunga duon med stänkskärmar och så SX som faktsiskt är samma chasi som på bilden

Vet ej om ni gillar det, eller om det är för mordernt eller något, men jag älskar det och att det är härligt retroinspererat (även om det inte fanns några just sånna här på 70-talet)

http://www.litenpalandet.se/popup.html?Images/Products/2071.jpg

Svar på tråden Retrovagnstråden 16