Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Retrovagnstråden 16

alexxia, sa jag och såg du de två nya fotona på Silver Crossen?
    I ena sitter min stora 16månaders upp i den, så får man en bild av hur rymlig den är! (han är över 80cm och snart 13kg)

jag vågade vägra, men inte hundarna!
  • Lokatt
    AlexandraK skrev 2009-07-09 11:08:29 följande:
    Var på marknad igår. Såg en grön manchestervagn, gissar på 70-tal. Emmaljunga. Rätt lik min röda. Tyvärr var sufletten nedfälld. Men den såg ut att vara i fint skick. =) Skoj!Min mamma stannar alla som har retrovagnar och berättar att jag har jättemånga. Haha. Jättestolt. =)
    haha , vilken gullig mamma!
    Jag funderar på att åka och köpa en enligt mig ganska ful vagn imorgon, bara för den har fint chassi och sen klä om den. Har vagnabstinens!
    Eller ja, chassit är fint, men vagnen är i turkost 80-tals skai. Det är inte min smak.
  • Lokatt
    AlexandraK skrev 2009-07-09 16:35:18 följande:
    NU är jag förvirrad!Är inte det tredje gången den är ute?! Eller har hon flera? Fattar noll!www.tradera.com/Retro-akpase-i-gron-mancheste...#pic
    men oj så skumt!! Jag köpte ju den andra sån hon hade ute.. fick just mail om att den hade kommit till utlämmningsstället (dhl). Maken ska åka och hämta sen.
    Jag tyckte ju det var konstigt när hon sålde den för andra gången, men hon hade bara bra omdömen så jag köpte ändå. Nu ska den som sagt ligga på mitt utlämmningsställe så
  • Lokatt
    kiwi2012 skrev 2009-07-09 20:30:23 följande:
    Ingen just nu... har bara haf "vanliga" vagnar, egentligen är min lille på väg att växa ur en sittvagn, är 4 i december men är så sugen på en "retro"... :)Har varit på väg många gånger att köpa en vanlig sitty typ o sy egen klädsel till den då jag syr mycket annars... men inte kommit så långt än :(vad skulle ni rek att jag köpte för vagn??
    Det är väll en bra ide, köpa en fin sitty med kromat chassi och helkromade fälgar, från tidigt 80 ev. 70. och sy en ny fin klädsel själv? Har jag gjort
  • Lokatt
    kiwi2012 skrev 2009-07-09 20:59:37 följande:
    JO jag har sett din bild tror jag, det är den med det röda kanintyget va??Jag skulle verkligen vilja ha en i helt underbara 70-tals färger, har samlat på mig en hel del tyger som skulle passa perfekt :) så nu blir det ju bara att ut o leta lite till :)
    nej, den är inte min. jag har en i grönt djungeltyg fast jag har en massa fler fina retrotyg som väntar på att bli klädsel, vet inte vilket jag ska välja bara!
  • Lokatt
    ElisaDay skrev 2009-07-10 11:51:14 följande:
    Ja men det är inte helt dumt, jag är egentligen inte heller nån sån är så mkt för mönster =)
    Tänkte säga det samma, går jättebra att ta mått och klura fram egna mönster
  • Lokatt
    AlexandraK skrev 2009-07-10 21:45:47 följande:
    Var tvungen att maila och fråga om den gröna åkpåsen, varför den varit uppe fler gånger! Detta var svaret: "Har nyss lagt ner en babybutik, och därför blev det en del grejer över. Hade några stycken likadana åkpåsar kvar i samma färg. Därför har jag haft de ute på tradera flera gånger."=) Så där var svaret på det!
    haha, nu han du före mig! Skulle ju in och skriva att jag öppnat dhl-paketet med åkpåsen och att den var ny med lapp kvar och därför borde komma från nån nerlagd butik eller så!
    Ruskigt fin var den! helt ny och det känndes!
  • Lokatt
    Cecci78 skrev 2009-07-10 22:28:32 följande:
    men hallå, om hon har kvar åkpåsar från 70-talet, vad har hon kvar mer?
    ser mest ut som nyare grejer i övrigt.
  • Lokatt
    Cecci78 skrev 2009-07-10 22:38:50 följande:
    ser framför mig ett helt lager med däck och kromade saker
    hihi, ja det startar ju onekligen såna drömmar
    AlexandraK skrev 2009-07-10 22:39:21 följande:
    www.blocket.se/varmland/Emmaljunga_Retro_duo_...Mums.
    men oj, har hon flyttat nu? fin vagn, nära mig
  • Lokatt
    Lallan skrev 2009-07-10 23:07:10 följande:
    Det är ju Betzens och före det Nifelheims!
    ja, men hon verkar inte finnas kvar på FL dock
Svar på tråden Retrovagnstråden 16