Inlägg från: EowynAurora
|
-
-
ah oki, vad bra, då vet jag iaf namn o vilket årtionde den e ifrånMisery skrev 2009-08-04 17:31:25 följande:briovagnen är en comfort i alla fall årtal vet jag inte men gissar på sent åttiotal
-
jaså? vikket sammanträffande jag e riktigt glad att jag hittade just dom sakerna,ännu roligare e att dom knappt kostade nåt allsFru J skrev 2009-08-04 18:57:31 följande:Åh precis en sån ankfamilj med rös blomma letar jag med ljus och lykta efter Jag hade en sån när jag var liten, inköpt ny i april 1982 då jag föddes, så dom delarna fanns att köpa på 80-talet vet jag iaf
var både ank-familjen och rosen nya när dom köptes -82? eller var d bara ank-familjen? -
ÄR det?? d tänkte jag inte på var d den vagn som hon satt i när vi träffades?spuff skrev 2009-08-04 19:39:58 följande:Oj vad det fyndas i tråden!Swing: Dina nya sötnosar är fantastiska, men jag gillade särskilt sulkyn EowynAurora: Ååh, det är en likadan Brio Comfort som jag använder till min tjej just nu, syrenlila och grann! Men min är lappad och lagad på sufletten och jag har ingen bild just nu. Vet du om den är i bra skick?
vagnen står hemma hos den fosterfamilj där jag växte upp. o jag tittade bara som hastigast på den nu, för den stod låååångt in i garaget,där den stått sen mitten på 90-talet tror jag, men d jag kunde se var iaf att däcken verkade superfina samt chassit. d var väl en del damm osv på den men annar var den nog i gott skick jag hade tagit me mig den hem på en gång nu om d inte var så att precis hela bilen var fullständigt smockad med andra saker -
haha oki, d e klart man ska ha en vagn för varje ändamål jag e superglad att jag fått en till vagn,gratis o dessutom min första sittvagn i samlingen ska bli kul o få hem den sen. kanske jag ska försöka lura ned brorsan o hans tjej att hälsa på snart så dom kan ta med den samtidigtspuff skrev 2009-08-04 19:52:58 följande:Ja, det var nog den hon satt i Men min har grått tyg istället för vitbeige skai på alla detaljer (sidokuddarna och allt sånt, vad det nu heter ). Det är en jättesmidig liten vagn, jag gillar den skarpt. De tjusigare vagnarna kan man spara till söndagspromenaderna eller nåt, min dotter kladdar ner den med banan och jord på 5 sek typ
-
marymalou är d väl som har barnvagnstester?Tessax skrev 2009-08-04 21:56:02 följande:Snälla, kan inte nån maila henne om hennes Rodeo.... vem var det nu igen som hade de där barnvagnstesterna?
-
gjorde dom??? då förstår jag att du reagerade på att jag hittat båda men om dom kom i ett set så måst ju vi ha haft ank-familjen oxå? jag minns bara plast-blomman.Fru J skrev 2009-08-05 12:59:01 följande:Hejsan! Både ankfamilje och rosen var nya, kom i ett set.
-
aah okiMisery skrev 2009-08-05 13:13:42 följande:alla dem där träleksakerna man köpte innehöll blomman o så kunde man köpa den separat oxå
-
där ser man, d va som jag misstänkte då,men jag var ju inte säkerjagäraf skrev 2009-08-06 09:59:46 följande:Har konsulterat mina Briokataloger från 1989 och 1990 och den lila Comforten är från 1990 eller senare. 1989 hade plasten på handtaget bara precis hunnit runt kröken och först 1990 var den så långt ned som på din vagn. Just den här färgkombinationen finns inte med i min katalog vilket kan betyda att den kanske är från -91 eller senare eller att den bara inte visades just i den färgen. Fin vagn, en av mina favoriter Comforten.
men Misery sa nåt om att den va från 87-89 nångång? vilket tror ni stämmer bäst? Miseri brukar ju ha rätt alltsom oftast
när jag fått hem vagnen(d kan dröja ett bra tag) så lovar jag att fixa mkt bättre bilder. vi hade ingen plats alls i bilen dessutom stod den så långt in i garaget hemma hos min familj,så d va ingen idé att försöka få ut den. -
ÅÅÅÅÅHH!!! där ÄR den ju! den barnvagn jag hade som liten , den är både blå.kritstrecks-randig och har rätt blommor innuti!!Tessax skrev 2009-08-06 13:59:45 följande:www.blocket.se/stockholm/Akpase_70tal__ett_fy...Sänkt priswww.blocket.se/vasternorrland/Retro_AWN_liggv...www.blocket.se/stockholm/Retro_Barnvagn__Brio...Sänkt pris på 50-talaren med "luftdäcken"www.blocket.se/alvsborg/Gammal_Barnvagn_22147...www.tradera.com/retro-akpase-brun-manchester-...www.tradera.com/Semi-antik-Barnvagn-fran-30-e...#pic
o jag som inte kan/får göra av med merpengar nu, FY vikken dålig tajming