Inlägg från: Knasiga morsan |Visa alla inlägg
  • Knasiga morsan

Reductil

Monster mamma -- mitt tips till dig blir då att om du får R utskrivet så avstå helt och hållet från det söta som du dras till. Försök att undvika att äta godis, kakor, saft, läsk, ketchup, lingonsylt, sockrade yoghurtar med mera. Reductilen kommer kanske inte att ta bort den viljan att vilja äta socker nämligen då det tyvärr inte är en mirakelmedicin men jag tror att du skulle kunna vinna enormt mycket på att avstå helt från socker och söta produkter!

Jag har nu varit utan socker i 9 veckor och gått på R i 7 veckor och jag är så himla nöjd med hur jag mår och hur min hy blivit och även resultatet på vågen. Samt i plånboken!

• Knasiga morsan

Alltså jag bara måste dela med mig av detta till er, jag är så himla lycklig och glad över det!!

Jag har som sagt alltid haft strl 54 i byxor, har ibland haft någon 52:a men nästan alla mina byxor här hemma är i strl 54. Idag när jag och maken hade varit på Vallåkra så åkte vi inom Väla shoppingcenter och jag hittade ett par skitsnygga byxor inne på HM men det fanns inte i strl 52 utan bara i strl 50. Men jag tänkte att jag får väl i alla fall gå in i provrummet och testa byxorna, det är liksom inte mer med det om de inte skulle passa eller så.

Alltså, jag blev så himla förvånad och glad när jag sätter på mig byxorna och ser att dom sitter hur bra som helst!!! Eller njaa... Nu kanske jag överdrev lite! Benen och rumpan och allting sitter dom hur bra som helst. Det är så att min mage som inte är av den fastaste sort blir att den putar ut lite utanför byxlinningen, alltså bara ytterst ytterst lite men jag tänkte som så att det är totalt meningslöst att köpa mig ett par byxor som är större i storleken när jag hela tiden kommer minska i storlek och omfång. Så jag köpte dom, 300 kr.. Jag var SÅ nöjd!

Sedan i bilen på vägen hem så satt jag och funderade över ett postorder-inköp jag gjorde för över 2 år sedan inför mitt bröllop då jag köpte klänning och även ett par byxor i strl 52 från La Redoute eller om det var deras systerbolag. Minns inte. Men i alla fall så är de kläderna därifrån lite mindre i sina storlekar än vad t.ex. Hm eller Kappahl är (de stora avdelningarna). I alla fall vad jag upplever det som!

Men när jag kom hem så letar jag rätt på byxorna som fortfarande har alla lappar och sådant på sig då jag inte kunnat få på mig dom!!! Jag har inte fått upp dom över rumpan... Men nu!!!! Oj oj oj säger jag bara! jag drog först på mig byxan på ena benet och sedan andra och inser att de går ju faktikst upp. Och sedan knäpper jag dom och jag trodde inte mina ögon!! de satt löst över låren men lite tajta i midjan ändå men jag kommer som sagt att om bara något kilo till eller två att få på mig dom!

Har ju två veckor kvar på sommarjobbet också så då blir det inte att jag kommer gå i mina nya byxor utan jag köpte dom till skolan startar i slutet av augusti vilket innebär att dom då kommer sitta ännu bättre då! hehe..

Detta var en stor dag för mig! Jag har inte haft strl 50 på över 3 år!!!

• Knasiga morsan

Välkomna hit alla nya!!

Jag hoppas till er här inne som fått tid till läkaren när det gäller att ta upp om ni ska få R utskrivet eller inte, om ni har lite tid kvar att vänta på er läkartid så kan ni ju redan nu mentalt förbereda er på att börja på medicinen, att ni redan nu lägger om kosten och att ni slutar upp med småäta och godis och sådant - det var så jag gjorde och kände mig väldigt peppad och redo när jag väl fick min medicin och det har ju som sagt gått bra för mig! hehe..

7 veckor har gått nu och jag har tappat 9,8 kg..

• Knasiga morsan

Måste få lov att muttra lite i tråden, jag ber om ursäkt! men det är så att jag var nere på stan idag för att kolla igenom alla affärer och se om jag kunde hitta någon stackars tröja till hösten, de jag har är för stora, för uttvättade eller ja.. Det är inte många tröjor jag har här hemma som är så vidare fina längre!

Men jag gick in i den ena affären efter den andra. Problemet var inte att dom inte passade - problemet var att jag inte hittade något snyggt plagg att köpa!! Helt sjukt.. Jag vet inte vad det är för mode i höst eller var felet ligger men det var inte snygga kläder. Och absolut inte på stora avdelningarna - som jag för övrigt tycker är så himla taskiga mot oss större där dom gör kläderna som ett jädra tält, istället för att kunna göra dom kvinnliga, snygga men ändå i en större storlek.

Så jag gick hem tomhänt idag från min lilla runda på stan. I alla fall när det gäller att handla till mig själv! haha..

Köpte två par byxor (jeans) och en mysig tröja till min man på Dressman och behövde bara betala 480 kr. Älskar rea!

• Knasiga morsan

Ja det var verkligen konstigt att den läkaren ville fokusera på din värk och inte på din vikt.

När jag gick till läkaren var det just för att jag hade så himla ont i mina leder. men det ville han inte lyssna på när jag väl kom till honom för då såg han ju hur jag såg ut och började genast på att min värk beror på min övervikt och då menade han på att jag skulle fundera om jag ville gå på R.

Nu efter nästan 10 kg så är jag mer rörlig, har inte ont och kan till och med sätta mig på huk utan att det smäller till i knäna. dock så gnisslar det fortfarande om dom..

Hoppas på bättre tur på onsdag då Allie!

• Knasiga morsan

Vad jobbigt att era tabletter tar slut och att ni har långt till läkartiden.. Det är ju inte så välplanerat av läkaren att göra så.. Hoppas att ni kommer att klara er ändå! Risken för utsättningssymtom finns ju för alla mediciner som man tar men ni går kanske på den lägsta dosen R (10 mg) och en gång om dagen? Då tror jag inte att ni kommer känna av några biverkningar för att ni gör ett uppehåll på medicinen..

• Knasiga morsan

Det där med att köpa medicin på internet är något som man absolut inte ska göra! Det finns en anledning till varför mediciner är receptbelagda och där man måste gå till läkaren för att få de utskrivna. Det är skrämmande att det finns de som köper medicin på nätet. Jag hade verkligen inte vågat det. Inte efter allt man har läst om sådana mediciner. Det kan ju som sagt finnas vad som helst i de tabletterna och jag har även läst om de tabletter som säljs på nätet som kan innehålla spår av droger och allt möjligt.

Nej, sådant gör inte jag.. Är alldeles för rädd om min hälsa för att kunna experimentera på det sättet.. :S

• Knasiga morsan

*suck suck* Jag har nog kommit till den där berömda platån som min läkare snackade om.. Nu har jag legat på ungefär samma vikt i en vecka och jag vet inte hur jag ska komma ner.. Det är väl till att börja experimentera lite igen helt enkelt, med maten alltså! hihi.. Testa mig fram hur jag ska kunna äta för att få fortsätta med ett minus på vågen. Men visst, jag hade tappat 1,2 kg sedan förra veckan men det var i början - sedan nu har jag legat på 122,5 med något plus eller minus 1 hekto.

Har ni några bra tips på vad man kan äta till lunch? Något som är lätt och enkelt? Jag äter nämligen middag sedan på kvällen med min man och då blir det lagad mat. Men jag vill inte äta så mycket till lunch eller som innebär att stå och laga något varmt och avancerat..

• Knasiga morsan
    Hanniken skrev 2009-08-19 21:59:49 följande:
    Det blev inge R idag Hon ville i frösta hand fokusera på mina händer som jag har ont i, bla det jag sökte för. Tog en hiskelig massa prover, ska tillbaka nästa vecka o kolla prover o sen diskutera övervikt *suck*
    Nej, vad trist för dig! Hoppas i alla fall att din värk i dina händer kan bli bättre då. Så att dina besök till läkaren inte var "helt i onödan".
Svar på tråden Reductil