• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Knasiga morsan

Tindra -- verkligen trist att det inte hjälper på dig! Men jag tror nog att du är duktig trots att du inte erkänner det!

Ställde mig som vanligt på vågen imorse och ja, jag hade gått ner! Jag står nu på 120.9 kg och detta innebär att jag snart har kommit ner till mitt första delmål att väga 120 eller under det.. Så himla skoj.. Hehe..

Men jag vet inte hur ni gör men jag måste erkänna, med handen på hjärtat, att jag inte är ute och motionerar något å tala om. Det kanske man skulle göra men jag vet inte. Jag har bara inte haft lust till det och nu i sommar när jag har jobbat har jag inte orkat när jag kommit hem eller så har det varit för varmt. Men man kanske skulle göra lite sit-ups i alla fall för att stärka magmusklerna lite. he he...

• zleepy

koko banan: Klart du inte skriver för mycket, kanon att du är här och håller igång tråden, det är ju ett forum, där ska man prata mycket!

Skönt att du inte har några biverkningar, jag hade bara det i början, med huvudvärk och grymma svettningar. Men det verkar ha lugnat ner sig nu tack och lov!

Angående motion så är jag inte heller någon stjärna på det. I början körde jag wii active och yoga, men när jag började äta LCHF så fick jag sluta för man blev helt mosig i kroppen och hjärnan så det gick inte att göra nåt. Men nu när jag har gett upp det och är tillbaka på vanlig mat så kanske man borde börja lite igen, det är ju en rätt skön känsla man får när man har tränat och känner sig duktig!

• Helle333
    Tindra02 skrev 2009-05-27 23:46:51 följande:
    Någon som äter/ätit Reductil?Funkar/funkade det på er?Hur mådde/mår ni?Hur länge har/hade ni ätit det?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.htmlHär är länken till vikt-tråden TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18www.markazits.com/diet/bmi.phpHär en länk om man vill räkna sitt BMI www.fass.se/LIF/home/index.jspHär kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
    Jag tror det är det min kompis äter. Hon väntar på operationstid.

Det har fungerat väldigt bra på henne med tanke på att hon inte motionerat särskilt mkt. Hon är inte alls lika sugen på godis och kakor längre, hon har gått ner flera kilon enbart av medicinen. Men hon hade det kämpigt en period när hon mådde illa av medicinen och hade mkt ont i magen. Jag tror det har stabiliserat sig lite nu
  • mio74

Tack koko banan o tindra för stöd. Jag får bara hoppas på en "snäll" doktor.

• Tindra02
    Helle333 skrev 2009-08-23 14:23:10 följande:
    Jag tror det är det min kompis äter. Hon väntar på operationstid. Det har fungerat väldigt bra på henne med tanke på att hon inte motionerat särskilt mkt. Hon är inte alls lika sugen på godis och kakor längre, hon har gått ner flera kilon enbart av medicinen. Men hon hade det kämpigt en period när hon mådde illa av medicinen och hade mkt ont i magen. Jag tror det har stabiliserat sig lite nu
    Då hejar vi på henne
    Ja biverkningarna är inte kul

Ärligt ska jag säga att jag gick till för att få op men fick detta istället.
    Kanske därför jag inte är så motiverad {#lang_emotions_undecided}
    Ja ja vi får väl se  
  • Svensson Svensson

Jag har ätit R i ca 6 veckor nu, har sedan 10 dagar ökat fr 10 mg till 15 mg och känner mig de senaste dagarna lite "småstissig" på nåt vis i kroppen och har lite småångest. Är detta vanligt ?

Hur har ni andra upplevt att starta/ trappa upp denna medicin ?

• Benet

Hej alla i tråden!

Blinkar lite åt Tindra

Hoppas jag får hänga på er.
    Jag fick Reductil utskrivet i torsdags och har ätit dom sen i fredags och , hör och häpna , inte varit sugen eller heller ätit något godis sen dess!
    Och då sak ni veta att jag typ levt på det senaste tiden...
    Jag är helt fascinerad över att inte suget finns där!
    Tänkte kombinera detta med lite vv-mat, hur gör ni andra?

Motion får jag i form av dagliga hundpromenader men dom ger ju inte så mycket ifall 3-åringen följer med
    Har även fått en Crosstrainer som jaghoppas kommer se mindre hotfull ut snart

Ni är ju verkligen jätteduktiga!

♥Wilmer -06 & Douglas -09♥ mina älskade killar
  • Tindra02
    Benet skrev 2009-08-24 10:52:07 följande:
    Hej alla i tråden!Blinkar lite åt Tindra Hoppas jag får hänga på er.Jag fick Reductil utskrivet i torsdags och har ätit dom sen i fredags och , hör och häpna , inte varit sugen eller heller ätit något godis sen dess! Och då sak ni veta att jag typ levt på det senaste tiden...Jag är helt fascinerad över att inte suget finns där!Tänkte kombinera detta med lite vv-mat, hur gör ni andra?Motion får jag i form av dagliga hundpromenader men dom ger ju inte så mycket ifall 3-åringen följer med Har även fått en Crosstrainer som jaghoppas kommer se mindre hotfull ut snart Ni är ju verkligen jätteduktiga!
    Välkommen!!
  • Benet
    Tindra02 skrev 2009-08-24 11:15:44 följande:
    Välkommen!!
    Tack!
    Få se bara om vågen vill samma som jag, hehe.
    Ska försöka att inte väga mig innan jag ska till hälsocentralen för vägning och blodtryckskontroll...
    ♥Wilmer -06 & Douglas -09♥ mina älskade killar
  • Knasiga morsan

Jag går på 15 mg och det började jag på efter en vecka på 10 mg. Men det var min läkare som sa till mig att jag skulle gå på hög dos redan från början. men i alla fall angående frågan om att känna sig lite lätt ångestfylld och stissig - jo jag har också märkt av det men har inte vetat om ifall det berodde på R eller om det berodde på min gamla psykiska störning. Men eftersom jag går på en annan medicin för mitt psykiska mående så har jag löst de symtomen genom att ta en liten dos av min "vanliga" medicin när jag tar R andra gången på dagen. Men det kan ju vara en liten biverkning som går över med tiden, det behöver inte vara något som kommer hänga i sig länge.. Så ge inte upp!!

Vad kul med nya människor här inne i tråden och VÄLKOMNA till er alla!!

När det gäller hur jag lägger upp med kost så äter jag inte efter någon diet eller så. Jag anser mig kunna äta av "allt" (njaa, inget med socker i men annars allt annat). Men jag äter ju inte alls mycket, jag äter kanske en potatis, en liten bit kött och lite sås och sallad till middag och sedan är jag proppmätt. Men det gäller att testa sig fram lite och själv komma underfund med vad som fungerar för en själv! Jag har nämligen fått göra det!! hehe...

Ett litet tips jag gett innan och kan ge det igen och det är att du äter tre mål mat om dagen och skulle du vara riktigt hungrig innan någon måltid (lunch eller middag) så kan du alltid äta en frukt innan du sätter dig ner för att äta middag - allt för att kunna stilla hungern lite så du inte äter för mycket när du väl äter middagen.

Svar på tråden Reductil