• nötskrikan

Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd

Hoppas på sommar snart i alla fall
    Jag har tagit bort några från listan, läser ni fortfarande här och vill stå med så säg till.

11/1 Irma - mpta
    28/1 Emanuel - Lappen
    29/1 Nova - Puman78
    31/1 Lova - nötskrikan
    5/2 Emelie - spacebeare
    26/2 Ian - beavies

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-31 21:14
    28/2 Mio - Michayla
  • Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd
  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-06-15 08:22:40 följande:
    trodde med min mage att jag skulle garantera högsommar till alla men tji fick vi...kom närmate 70ml igår.....
    Det är ju faktiskt nåt som borde ha garanterat värme!
    Hur mår du nu på slutet?
  • beavies

Här har det oxå regnat hela veckan... och kallt, bara 10 grader idag ute burrr

• spacebeare
    nötskrikan skrev 2009-06-15 08:39:30 följande:
    Det är ju faktiskt nåt som borde ha garanterat värme!Hur mår du nu på slutet?
    mår faktiskt bra. är stor å det är otympligt men det ska det ju vara.....
    har lite problems med manövrering i sängen. kan inte sova på rygg å vaknar så fort jag ska byta sida vilket är surt men annars bra

största problemet för dagen är att sysslsätta en 2åring å mamma vill INTE gå ut i det kalla vädret...
  • nötskrikan
    beavies skrev 2009-06-15 08:47:23 följande:
    Här har det oxå regnat hela veckan... och kallt, bara 10 grader idag ute burrr
    Låter precis som här. Ingen användning för sommarkläderna hittills.
  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-06-15 09:31:14 följande:
    mår faktiskt bra. är stor å det är otympligt men det ska det ju vara.....har lite problems med manövrering i sängen. kan inte sova på rygg å vaknar så fort jag ska byta sida vilket är surt men annars bra största problemet för dagen är att sysslsätta en 2åring å mamma vill INTE gå ut i det kalla vädret...
    Skönt att det "bara" är jobbigt att vara stor, hoppas du slipper andra krämpor. Jag har inte heller minsta lust att gå ut så det är skönt att Lova i alla fall får leka av sig lite på dagis fram till 11, de är alltid ute på förmiddagarna. Just nu behöver jag bara sysselsätta en tvåmånaders och det är lätt som en plätt ju
  • mpta

såg nu att vi hade vunnit 1000 kr i postkodlotteriet, har vart med i det i ca 2 veckor ingen miljonvinst men det e ju ändå skoj att vinna en liten ljusglimt i dagens trista gråa väder.

Har ni nå planer i midsommar då? vi ska till stugan som ligger på en liten ö, ingen el alls lr vatten, dvs en riktigt stugkänsla. Nackdelen e väl att d ska bli kasst väder, ja vill ju njuta i solsken men det e väl för mycket begärt, e väl iof ändå skönt att komma iväg lite, vi får väl sitta i stugan å rå om varandra utan att det är tvapparater, datorer å andra saker som stör oss

• spacebeare

blev en prommis till ICA å sen sov jag på soffan medans Em kollade på Charlie å Lola

mpta - tjoohoo! stora spenderbyxorna fram
    tycker ni ska gå ut å äta för pengarna! det är en lyx som man alldeles för sällan gör.

här sitter vi hemma tills bebisarna poppar å beroende på det så kanske vi tar en tur till Dalarna.
    även fast jag skulle vilja så orkar jag inte så mkt så Skansen odyl som vore idealiskt går bara inte. alldeles för mkt gå. blir nog en 4H gård eller två

• mpta
    spacebeare skrev 2009-06-15 15:06:09 följande:
    blev en prommis till ICA å sen sov jag på soffan medans Em kollade på Charlie å Lola mpta - tjoohoo! stora spenderbyxorna fram tycker ni ska gå ut å äta för pengarna! det är en lyx som man alldeles för sällan gör.här sitter vi hemma tills bebisarna poppar å beroende på det så kanske vi tar en tur till Dalarna.även fast jag skulle vilja så orkar jag inte så mkt så Skansen odyl som vore idealiskt går bara inte. alldeles för mkt gå. blir nog en 4H gård eller två
    vi ska ju på en minisemester till kolmården så det kan väl bli lite matpengar därborta
    kan förstå att d inte är så skojjit å vandra runt just nu för dig.
  • nötskrikan
    mpta skrev 2009-06-15 11:44:53 följande:
    såg nu att vi hade vunnit 1000 kr i postkodlotteriet, har vart med i det i ca 2 veckor ingen miljonvinst men det e ju ändå skoj att vinna en liten ljusglimt i dagens trista gråa väder.Har ni nå planer i midsommar då? vi ska till stugan som ligger på en liten ö, ingen el alls lr vatten, dvs en riktigt stugkänsla. Nackdelen e väl att d ska bli kasst väder, ja vill ju njuta i solsken men det e väl för mycket begärt, e väl iof ändå skönt att komma iväg lite, vi får väl sitta i stugan å rå om varandra utan att det är tvapparater, datorer å andra saker som stör oss

Grattis till vinsten

Midsommar? Ehh, ja, inget planerat. Har inte tänkt på det, känns inte precis som sommar när det regnar varenda dag och är kallt. Ska höra med sambons familj om de har några planer, annars tar vi det lugnt hemma gissar jag. Sambon kom hem från jobbet och berättade att hans jobbarkompisar pratade om hur mycket de skulle dricka, känns som att det var en hel evighet sedan man tänkte så...

• spacebeare

ja supar midsommar var det ju ett tag sen man hade
    själva blir vi hos mina föräldrar, syrran har sin grabb å dom ska vara där åsså. är det bra väder tänkte vi gå till den lokala stången med ambitionen att träffa alla tidigare suparpolare som nu åsså har barn

Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd