nötskrikan skrev 2009-06-10 18:06:06 följande:
Vad tråkigt med allergi, hoppas kortison hjälper nu då.Vad lyxigt du har det med matlagningen jag har en sambo som gillar att laga mat men han är ju inte hemma förrän 18:30 så jag får laga all mat och fixa disk, tvätt och städning. Känner mig verkligen som en hemmafru. Idag är det blodpudding som gäller...
Blodpudding är en klar favorit hos Irma, det enda svar man får av henne om man frågar henne va hon vill ha för mat är blodpudding, ja har försökt att förklara för henne att man inte kan äta det varje dag
Det är iaf maträtten som Irma inte lämnar kvar på tallriken annars kan hon va ganska kass på att äta i perioder, denna vecka har hon nog inte ätit middag nån dag, 2 fiskbullar idag kanske. På dagis tror ja hon oftast äter, e väl mammas mat det är fel på :P haha..
Hon äter oftast iaf mer när ja e mer inspirerad till att laga nå "avancerat" på veckorna lägger ja inte ner så mycket tid på matlagningen, så om det står typ krögarpytt på matbordet ratar Irma det direkt
anstränger jag mig istället å gör typ köttfärslimpa då går allt i, tror att blodpudding är den enda "snabba" maträtten som Irma gillar.
Hur duktig är era barn på färger? Vi försöker öva på det där en hel del men det går absolut inte in i Irmas huvud. Hon envisas alltid att grönt är blått och tvärtom. Lite då och då prickar hon in de rätta färgerna men ibland blir d bara miss så hon är ganska osäker på vilken färg som är vilken.
När jag tänker efter har jag aldrig frågat Irma tex Var är den röda biten? Utan jag frågar alltid vilken färg biten har, kanske skulle köra den taktiken istället och fråga efter den röda då kanske hon prickar in det bättre för ofta verkar d som om hon glömmer va d finns för färger så man måste säga typ: Rrrröö och då slutför hon ordet