• SweetStarAngel

Tycker ni att det är rimligt att en 17-åring kommer hem 23.00 på vardagar?

Vår tonåring har just nu inget att göra, slutat sin praktik och ska börja gymnasiet i höst, lärlingsutbildning. Han vill gärna vara ute sent med andra kompisar som heller inte har tider att passa på morgnarna. Men vi har sagt att han ska vara hemma senast 23.00 på vardagar. Han tycker vi är löjliga som satt upp den regeln. Nyfiken, vad tycker ni?

Jag behöver inga tatueringar, min mans och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt!
  • Svar på tråden Tycker ni att det är rimligt att en 17-åring kommer hem 23.00 på vardagar?
  • näradig

hur motiverar du det?

jag skulle aldrig göra något jag inte kan motivera.
    vi brukar inte ha regler alls.
    urs caps lock.

• Slöjan

Så länge han bor hemma är det era regler som gäller....

Men jag är lite nyfiken, vad tycker han är lämplig tid att komma in?

• näradig
    Slöjan skrev 2009-05-19 09:28:33 följande:
    Så länge han bor hemma är det era regler som gäller.... Men jag är lite nyfiken, vad tycker han är lämplig tid att komma in?
    varför då? är det inte barnens hem lika mycket som föräldrarna??
  • Slöjan
    näradig skrev 2009-05-19 09:29:08 följande:
    varför då? är det inte barnens hem lika mycket som föräldrarna??
    Jo, men om det inte fungerar för familjen att ena barnet är ute sent så kan man ha gemensamma regler... ser inget konstigt med det...

Har du tonåringar? hur länge får de vara ute under veckodagarna?
  • näradig
    Slöjan skrev 2009-05-19 09:30:37 följande:
    Jo, men om det inte fungerar för familjen att ena barnet är ute sent så kan man ha gemensamma regler... ser inget konstigt med det... Har du tonåringar? hur länge får de vara ute under veckodagarna?
    så föräldrarna får heller inte lämna hemmet efter den tiden menar du?
    På vilket sätt skulle det inte funka för familjen att det vuxna barnet är ute?
    vi har ínga tonåringar hemma nu men vid den åldern har vi inga tider. Vi har aldrig bestämda tider ser ingen orsak att ha det.
  • Tokstolla

Han är 17, går inte i gymnasiet nu (anledningen är irrelevant) då kan jag tycka att det är bra då att han får rutiner. Livet är inte att flumma runt! Det känns jätteskönt att höra att det finns föräldrar som inte låter ungarna ränna runt på nätterna- för JA statisktiskt sett är det större sannolikhet att de hittar på något dumt då.

• Cornbread

Har han inga tider att passa tycker jag han kan få vara ute och roa sig.

• näradig
    Tokstolla skrev 2009-05-19 09:34:56 följande:
    Han är 17, går inte i gymnasiet nu (anledningen är irrelevant) då kan jag tycka att det är bra då att han får rutiner. Livet är inte att flumma runt! Det känns jätteskönt att höra att det finns föräldrar som inte låter ungarna ränna runt på nätterna- för JA statisktiskt sett är det större sannolikhet att de hittar på något dumt då.
    ser du bara de två alternativen? att flumma och ränna runt och hitta på dumheter eller ha en bestämd tid då de måste vara hemma?

vilken tur för oss att vi ser fler alternativ än de
    och rutiner kan man ha i vilket fall som helst om man mår bra av det.
Svar på tråden Tycker ni att det är rimligt att en 17-åring kommer hem 23.00 på vardagar?