• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-04 19:53:10 följande:
    Jag gör en atrocious och drar till med en fejkad diagnos: jag har borderline, därav mina personlighetsstörningar. Det är dessutom ren fakta att folk med borderline inte har någon empati, vilket blir vääääldigt tydligt i ts! Reglementet och mosteryster mobbar på fint de också. Sluta säg att jag inte har rätt att vara stolt över min son som jag gjort och fött, det är min rättighet som förälder att vara stolt! Jag tänker inte sluta vara det enbart för att ni anser att jag blivit gravid för ung. Min kropp = mitt beslut. Din kropp = ditt beslut. Och nej, för att svara på frågan om jag eller min fina pojke är efterbliven, NEJ. Det är snarare ni som är efterblivna. Nu drar jag.
    Vad är det du sitter och skriver? Vad uppnår du genom att skriva så där?

För det första: Jag har borderline, och ja det är en personlighetsstörning. Det är inte så att jag har borderline, och därav får en massa personlighetsstörningar... Borderline ÄR en personlighetsstörning.
    För det andra, Borderline är inte en fejkad diagnos och jag låtsas inte ha den.
    För det tredje så har vi med Borderline för MYCKET (jag säger det igen FÖR MYCKET) empati. För att göra det enkelt för dig så kan jag säga att det inte alls betyder att vi inte känner empati. Det betyder precis tvärt om, ATT VI KÄNNER FÖR MYCKET EMPATI. Förstod du nu, eller ska jag ta det igen?

Jag blir faktiskt arg, och ledsen när du sitter och skriver sån smörja. Fy fan, vad lågt gjort av dig.
  • Fyrbarnsmorsa
    Jag gör en atrocious och drar till med en fejkad diagnos: jag har borderline, därav mina personlighetsstörningar. Det är dessutom ren fakta att folk med borderline inte har någon empati, vilket blir vääääldigt tydligt i ts! Reglementet och mosteryster mobbar på fint de också. Sluta säg att jag inte har rätt att vara stolt över min son som jag gjort och fött, det är min rättighet som förälder att vara stolt! Jag tänker inte sluta vara det enbart för att ni anser att jag blivit gravid för ung. Min kropp = mitt beslut. Din kropp = ditt beslut. Och nej, för att svara på frågan om jag eller min fina pojke är efterbliven, NEJ. Det är snarare ni som är efterblivna. Nu drar jag.
    Har bara läst sista sidan och med detta inlägg så glömde jag nästan vad frågan var.Herregud människa vad skriver du??Snacka om påhopp i elitklass..
  • gosmamman

Jag var ganska ung när jag fick mint första barn och jag blev god vän med en mamma som var några år yngre än mig och fick barn samtidigt.

Vi brukade prata om att man nästan skämmdes över en del andra unga föräldrar för vi kände oss inte alls som dom och man var nästan rädd att folk skulle uppfatta oss likadant.

Vi kände oss inte som speciellt unga föräldrar, vi kände oss som föräldrar, punkt!
    Vi var djävligt stolta över våra barn och våra liv men vi identifierade oss inte som unga föräldrar utan vi gick på öppis tillsammans och umgicks med alla mammor där som var av varierande ålder och vi försökte verkligen ta till oss råd och tips från "äldre" mammor med fler barn.

Jag blev även vän med en annan kvinna som var 18 år äldre än mig och hon hade också fått sitt första barn några mån innan mig.
    Vi lärde oss mycket av varandra, ffa att vi egentligen inte var så värst olika.

• mosterYster
    Fyrbarnsmorsa skrev 2009-06-04 20:15:25 följande:
    Har bara läst sista sidan och med detta inlägg så glömde jag nästan vad frågan var.Herregud människa vad skriver du??Snacka om påhopp i elitklass..
    Du, läs 20 sidor tillbaka så lär du bli ordentligt livrädd.

And I'll say no more.
  • mosterYster
    Koloratur skrev 2009-06-04 16:56:49 följande:
    "tråden handlar inte bara om dig, vet inte var du fått för dig det. Vi tycker ju samma sak så sluta klaga!" Hårt ska med hårt fördrivas.
    Så, jag frågade var i tråden jag givit dig ett öknamn och du svarar med detta inlägg? Meningen

"tråden handlar inte bara om dig, vet inte var du fått för dig det. Vi tycker ju samma sak så sluta klaga!"

innehåller inget öknamn. Vet du vad ett öknamn är? Jag har bara skrivit att vi tycker lika, du och jag.

Vaddå hårt ska med hårt fördrivas? Du gör bort dig om och om och om igen!
  • mosterYster

Dessutom, inlägget jag citerat nedan var ju bara för mycket. Jag inser att det blivit anmält och borttaget, men jag klippte det ur ett inlägg som citerade dig.

Jag tror återigen inte mina ögon, du sitter och skriver rena osanningar gång på gång på gång.

Ingen har EN ENDASTE GÅNG sagt att du är en dålig mamma, för ung att skaffa barn eller något av det du häver ur dig. Vad är det med di, människa???

Inlägget jag talar om:

----------------------------------------------------------------------------------

• Zirup

Egentligen är det för sorgligt att en tråd som hade så gott hopp om att bli något intressant och matnyttigt, verkligen kördes helt i botten på det här sorgliga sättet. Hur tragiskt är inte det, egentligen? Förstår verkligen inte syftet...

Donquijote var verkligen en bra liknelse.

• mosterYster
    Zirup skrev 2009-06-04 22:31:27 följande:
    Egentligen är det för sorgligt att en tråd som hade så gott hopp om att bli något intressant och matnyttigt, verkligen kördes helt i botten på det här sorgliga sättet. Hur tragiskt är inte det, egentligen? Förstår verkligen inte syftet... Donquijote var verkligen en bra liknelse.
  • Fyrbarnsmorsa
    mosterYster skrev 2009-06-04 21:56:53 följande:
    Du, läs 20 sidor tillbaka så lär du bli ordentligt livrädd. And I'll say no more.
    Nu har jag suttit här länge och skrattat medan ungarna undrat vad som är så roligt.Jag har läst hela tråden och förstår att ni har haft riktigt frustrerande kul.Tänk att så totalt kunna missförstå allt så totalt hela tiden..
  • mosterYster
    Fyrbarnsmorsa skrev 2009-06-05 21:53:52 följande:
    Nu har jag suttit här länge och skrattat medan ungarna undrat vad som är så roligt.Jag har läst hela tråden och förstår att ni har haft riktigt frustrerande kul.Tänk att så totalt kunna missförstå allt så totalt hela tiden..
    Haha, ja, emellanåt har det varit mer frustrerande än kul dock...
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.