• EnsammaMamma

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

OK Petra var ligger Åbryggan??? jag har verkligen missat nått!

Bröllop är en jätte stor sak i norge precis som dop och andra festligheter därför är det i 3 dagar.
    Lillan har inte klarat sig så bra i värmen tyvärr, hon fick solsting i fre trots att hon var i skuggan heladagen, drack massor av saft och den tiden hon var i solen var hon i poolen med svalt vatten. Hon har nu varit inne hela helgen och tittat på pippi och mussepigg, tack gode gud för barnprogram.

Jag som aldrig bränner mig lyckades faktiskt bli lite röd på snoken och axlarna i fre, då även med solskyddsfaktor 30 på mig hmmmm undra verkligen om den där fungerar jag, det var apotekets apoliva för barn med temat "fem myror är fler än fyra elefanter". Konstigt att man aldrig någonsin bränner sig trots att man inte smörjer in sig men just när man gör det jaa då bränner man sig minnsan, undra om jag ska gå och prata med dem om detta?

får veta i morgon om jag jobbar tis lämnar besked då

• EnsammaMamma

Jasså ja men va fan då har jag ju jobbat där! Snacka om att man är ute alldeles för lite men det ska det bli ändring på tycker jag.....

• EnsammaMamma

Guess what! Jag jobbar inte i morgon så jag hankar....

Stina när du mår så där väldigt illa t'nk då på alla som skulle vilja sitta i din sits så kanske det känns lite bättre {#lang_emotions_wink} tänk också på alla månader du hoppats på att få "må illa" av den goda anledningen.

Själv sitter man ju då och väntar på BIM som ska vara nån gång i slutet på nästa vecka, tur att vi åker bort på ons så man får annat att tänka på!  Eh vad hände nu....vilken stor text??? Tusan det går inte att få bort, nåja....

• EnsammaMamma

HAHAHA Stina då har du satt dig i en knasig sits för det kommer nämligen en permanent väckarklocka om några månader tihihi

Å jag väntar på fröken röd, all denna väntan..... *suck*  denna månad är nog den första på länge då jag faktiskt inte tror att det är något där inne, jag har ju inte ens mensvärk och det är bara två dar kvar tills den ska komma, och bara för att jag skrev så så kommer väl värken i morgon.

Alltså är det inte lustigt med kakan, var har hon tagit vägen? kanske någe tok med internet eller så skrämde vi bort henne {#lang_emotions_undecided} vet inte vet inte.

Tack för senast förresten, nästa gång ska jag vara mer uppdaterad på vad det är vi ska göra så att jag inte kommer igen och är relativt nyäten när vi ska äta! tokigt där...

Dags att sova snart ska upp 0430 och jobba. Vi syns tjejer....

• EnsammaMamma

Tant röd, häxan, lingonet jaa you name it hon är här iaf! Skit också! Konstigt nog ingen mensvärk och inga ömma tuttar, det hör inte till det vanligaste!

stina: köpte du sånt armband? har du provat dricka vatten med lite ingefära? det fungerar för mig eftersom jag bli fruktansvärt illamående av min medicin, har för mig att jag även drack det när jag var gravid för att kunna jobba, värt att pröva kanske.

• EnsammaMamma

Petra: jag ska lägga upp bilder på bloggen när jag orkar och skriva lite om allt, kanske blir det i morgon. Det var verkligen hur fint som helst.

• EnsammaMamma

Petra: bloggen är uppdaterad men jag orkade inte skriva så mycket där och har fler foton på facebook om någon vill titta in där.

• EnsammaMamma

Teza: jag håller med stina, annars kan ni ju alltid ta en tur hit ut så bjuder vi på fika det blir en liten utflykt.. Vi har heller inte råd med för stora resor utan nöjer oss med att stanna hemma under sommaren.

Stina: ska kika om jag hittar dig nästa gång jag loggar in. Hoppas du inte avslöjar dig nu när du får leka med småbarnen.

Jag har suttit i 2 dagar nu och gullat med grannens ena 4 mån tvilling tjej, snacka om att det är sååååå mysigt, jag har tom matat med flaska och jösses vad man har tappat känslan för detta, det var ju liksom ett tag sedan sist man gjorde sånt.

• EnsammaMamma

Ny tråd låter bra, petra eftersom du kom på namnet hihi så kan ju du få äran att öppna den nya tråden tycker jag, då slipper vi det som hände förra gången och då vet vi att det är någon som öppnar en ny.

Idag fick jag utslag på äl testet så det blir myskväll ikväll, gubben är och köper godis och hyr film. Idag har jag kokat körsbärs saft, fan vilket söl men vi fick till 5 l härligt söt och god saft, ska även ge mig på blåbären ny när det har regnat lite och göra sylt tänkte jag.

Tråkigt att höra om dig teza, jag sitter väl där själv om två veckor och är besviken och tänk jag har inget IVF att se fram emot heller {#lang_emotions_frown}

Nu ska jag springa och tända lite ljus och annat mysigt, kram på er.

• EnsammaMamma

Sitter här med en jäkla ÄL värk, kan knappt stå upprätt men jag ska väl vara glad för det antar jag......
    Jag hakar på helt klart och denna gång ska jag vara införstådd med att det är en fika!

Vad tiden går fort alltså, jag tycker ni nyss blivit gravida petra och anna och ändå är det inte många veckor kvar för er, helt otroligt.

Bada låter härligt, vi har aldrig varit på parkenbadet men däremot så var vi ofta vid IOGT-NTO´s sommarhem och badade i ån och åt glass många gånger förra sommaren. Även till sandbankarna blev det några turer.

Nu väntar motionscykeln {#lang_emotions_sunny} 

• EnsammaMamma

Petra: sandbankarna ligger bortanför husby rekarne kyrka (skogstorp), det är ett litet sommarstugeområde som är jättemysigt.

ANG graviditetsbälterna så tänkte jag köpa ett sådant när jag var gravid, informationen jag fick var att de endast är till för mamman och har inget med säkerheten för barnet att göra, dessutom är det krångliga att sätta på sig. DVS att vid en krock så tar bältet på samma sätt som om du inte skulle haft ett graviditetsbälte. Det som är viktigt när du använder bälte att att se till att det sitter över benen och inte över magen.
    Det kan ha kommit någon ny sort som jag inte känner till men det som fanns för 4 år sedan hade ingen påverkan på bältets placering vid en krock och kostade dessutom 400 kr.

Jag frågade här på fl om erfarenheter av dessa, flera svarade att de slutat använda dem eftersom de var så krångliga.
    Ville bara berätta det.

• EnsammaMamma

Jag kan inte fika mån iaf nästa vecka för då har vi besök men annars kanjag nog när som...

Anna något som är bra om solen ligger på mycket är sån plast som ser ut som frostat glas, jag brukar ha det på fönster  i söderläge för blommornas skull, det behövs bara en bit längst ner beroende på hur stora växter man har samtidigt som det släpper in bra med ljus. Super om man har orkidéer som kan vara lite känsliga för direkt solljus.

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3