• EnsammaMamma

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

I found you!!!!!
    Oj vad ni skrivit tjejer, tack å tackar petra, det är jätte skönt att äntligen ha ett jobb. Just nu sitter jag hemma och äter lunch, har "håltimma", har jobbar sedan 0510 i morse och ska snart tillbaka och jobba till 17- långa dagar blir det! Själv sitter jag och väntar på häxan och undrar när hon bahagas dyka upp denna månad? i morgon bitti ska jag vägas och mätas för att se om medicinen haft någon verkan, jag tror jag känner lite skillnad på omkretsen.
    Moans: vad bra att testerna inte visade någon större risk, skönt för er.

Marcus fru: tråkigt att vänta på ÄL, den kommer ju aldrig när man vill ha den, jag håller tummarna för att den kommer på en vardag för er.

Teza: lycka till med äggplocket för det är väl det du ska göra om jag inte är helt ute och cyklar.

Matsatari: välkommen in i tråden

• EnsammaMamma

Nu när jag läst igenom alla inlägg kom jag på att jag har missat om någon skrivit hur många de väntar? är det någon som planerat in ägg som väntar fler än en? Nähä nu kom lillan och vill ha äpple, måste gå och skala sen ska jag sätta ihop vårt nya skrivbord jag köpte i veckan, kul ska det bli. kram på er

• EnsammaMamma

Jag tycker det låter trevligt, jag lunchar gärna. Just nu ligger jag hemma med magsjuka (hur f-n gick det till?) jag får nästan aldrig sånt här men just när man börjat ett nytt jobb jag då måste man ringa i från borsökna och säga åt dem att skicka en ny chaufför för jag står och spyr!!!!!! snacka om pinsamt.....

Nu har jag iaf fått tid att leta present till min syster tills hon gifter sig och jag hittade en jätte fin hammock som jag tänkte de kunde få, det är väl en bra present eller?

Jag tänkte att jag skulle lägga in en liten spurt på vikt fronten så vi kunde börja med bebisverkstaden igen men det går så väldigt trögt, kanske jag får inspiration om jag får se era fina magar, tyvärr ser jag min egna varje dag sticka ut men det är ju fel innehåll i den {#lang_emotions_frown} nåja allt har sin tid.

• EnsammaMamma

Petra! det här tycker jag är orättvist, vi har inte ens varit på bröllopsresa och vi gifte oss för över ett år sedan! nää njut av resan ni, ni kommer få fullt upp framöver ju.

Anna jag såg dig på stan i fre- lör kanske det var, magen börjar synas det var så sött, ville inte ropa hej från bussen heller.

Kanske matsatari genomgått det vi går igenom med en respektive tidigare, man vet aldrig?

Jag börjar känna att jag inte vill lägga bebisverkstan åt sidan längre, nu har längtan börjat sätta in igen, jag har ju ändå gått ned 6 kg men jag än ännu inte så tränad som jag skulle vilja vara ännu, i morgon är jag ledig då ska jag minnsan ut och cykla med lillan, hon får vara hemma från dagis. Nu ska jag ungås med gubben som knappt sett mig på hela veckan. Kram på er.

• EnsammaMamma

Marcus fru: jag pratade med raili idag och hon ska tydligen vara borta from nästa vekca, vet inte vem du träffar där, kanske borde du ringa på fre?

Idag har jag gått ned 6,5 kg sedan i jan och raili sa att om inte mensen blivit regelbunden tills i sep så skulle jag få vidare hjälp. Vi här påbörjat verkstaden igen, fan jag får väl ta det onda med det goda ellerhur! Nu är det dags att sova för jag har jobbar 12 tim idag är och verkligen helt slut{#lang_emotions_embarassed}

• EnsammaMamma

Nej men Teza vad tråkigt, jag håller tummrna för att testet visade fel.

När blir det fika då, jag vill gå med, bara inte första helgen i juli, då är jag på min systers bröllop i norge men vi borde väl kunna finna en tid innan det vaa.

Ja 6,5 kg känns ganska mycket, raili var jätte nöjd, jag hade inte klarat av det utan henne, hon är super! Äntligen har jag funnit en läkare som förstår mig och som vet vad de pratar om.

Något av det jobbiga med att åter igen starta verkstaden är att A kommer varje dag med sina blickar och frågar "ska vi göra bebis?" oh my god tror han jag är en robot eller? hoppas han lugnar ner sig snart.

• EnsammaMamma

Otroligt att de måste ha semesterstängt!!!!  Typ alla trådar jag följt så är det bara jag som inte blivit gravid, många har redan fått för länge sedan, så du ser du är inte ensam om att det inte händer något, skillnaden är väl att vi bara försökt på naturlig väg hittills.
    Jag tänkte mig prova lite hälsokost preparat, har provat apiforce förr som ska stimmulera äl och det fungerar bra tror jag men eftersom jag nästan inte har någon mens så har jag teorin att då har ju ägget inget att fästa i så därför tänkte jag ju också prova glandin 25 som ska vara bra för slemhinnan i livmodern, tänkte också prova rosenrot som är bra när man har oregelbunden mens så framöver blir den en himla coctail av preparat. Det är många på familjeliv som provat detta tidigare så därför vågar jag blanda dessa.

Något jag ofta funderat på är: inom djurriket bland de arter som sällan parar sig så är chansen för graviditet nästan 100% (verkar det som), vad är det som gått så "fel" med människan? Missar vi några viktiga signaler eller är det ett sätt för naturen att hålla nere denna explosions artade förökning som vi faktiskt har? Tankarna är så många men de skänker ändå ingen tröst i den starka längtan man har. Det kanske bara är jag som söker svar och har funderat lite för mycket

• EnsammaMamma

Akupunktur hmm jag har bara provat det i andra sammanhang och då har det inte fungerat så jätte bra, effekt fick jag visseligen men snarare lite för mycket effekt, fick nämligen muskelkramper och har bara provat en gång till efter det. Min svägerskan kille utför akupunktur kanske kan jag prata med honom annars är det ett bra tips.

Teza du skriver ju rena grekiskan men du har säkert rätt

• EnsammaMamma

Kanske men det var väldigt obehagligt, tycker bättre om healingbehandlingar men det kanske finns här i stan att få?

När jag var 15 sa läkarna att jag troligen aldrig skulle få barn, varför vet jag inte för jag kommer inte ihåg men jag har ju iaf ett barn så jag borde ju kunna få till ett till tycker jag! det gäller att vara positivt inställd.

• EnsammaMamma

Teza jag skickar en kram till dig, du har rätt nya tag i höst. Jag antar att ni diskuterar fika? Li fyller år den 8 juni så jag antar att vi kommer fira henne den 7 men det får vi se det kan även gå att skjuta på.
    Jag har varit hemma nu i två dagar utan röst, det är skit tråkigt då jag är en person som babblar hela tiden! Igår skulle vi på 3 års kollen på bvc hon hörde nog inte mycket av det jag sa.... Li fick åka till dagis idag så jag får vila rösten annars kommer jag aldrig bli bra.
    ÄL närmar sig för mig, tror den ska komma i helgen och då lär jag nog jobba för fullt *skojigt* jag brukar vara helt slut när jag kommer hem då.
    Min granne kom hem från BB med en bebis igår, såå mysigt, måste gå och kika på henne när jag blir frisk.
    Fick ett sms nu precis, en till vän som är gravid GRATTIS till henne.

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3