• TindraellerLeon

sjukhus dieten!!!!

Hallo alla vackra människor..

här startar jag en tråd för oss med lite extra "kärlek" runt midjan men som vi gärna vill få bort snart..

jag ska köra på en diet som kallas "SJUKHUS DIETEN"

enligt den ska man gå ner mellan 4-7,7 kilo / veckan.. (hur bra låter inte det?)

SOPPAN!

2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (Mr Lee´s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar persilja osv.
    skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.
    man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.

det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker förståss..

DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

efter dessa 7 dagar ska du ha gått ner mellan 4,5 .7,7 kg. har du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du gör dieten igen.

man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa.

vänta minst 24 timmar efter avslutat diet innan du dricker alkohol, det har att göra med ,med fettsamling i kroppen.

lycka till alla

• Svar på tråden sjukhus dieten!!!!
  • Ametrin

Limba, vad konstigt att du inte gått ner någonting alls, men jag har ju i och för sig inte gått ner mer än 0,8 kg heller o det är ju inte så mycket. Tar kanske några dagar för kroppen att ställa om sig.. Och det är ju slutresultatet som räknas!

Jag är inne på femte dagen idag och får äta biff, tycker oxå det är fest

• Limba

Ja, jag vet inte varför jag inte gått ner, men hela min kastrull är full av nudlar så kanske är det därför.
    Jag tänker äta veckan ut i alla fall, tror jag, och sen göra en ny soppa med betydligt mindre mängd nudlar.
    Sen äter jag inte så jättemycket heller. Är inte alls van att äta så här mycket och det står ju att ju mer soppa man äter ju mer går man ner. Jag tror det blir bättre med nästa sats, blir mer soppa då, det jag äter nu är inte alls någon soppa, finns ingen vätska i, försvann redan efter en dag, nudlarna sög väl upp allt tror jag.
    Men jag är ju glad för centimetrarna, måste ju betyda nåt hoppas jag.

• Callina

Jag är inne på min andra dag med bara grönsaker, är så sugen på den bakade potatisen men funderar på att skippa den bara för att jag verkligen vill att vikten ska röra på sig och den sitter ju som berget... Utan potatis måste det ju gå bättre, eller?

• Limba

När jag var och handlade så fanns det inte bakpotatis, så jag åt ingen den dagen, men tänkte inhandla till nästa vecka när jag ska börja om.
    Jag äter inte mycket av någonting då jag inte är van att äta så här mycket och då har jag heller inte gått ner i vikt.

• Ametrin

Det är ju svårt att säga om man går ner om man skippar potatisen, jag åt en iaf med smör, och det var väldigt gott efter all soppa..
    Jag åt en sats soppa på tre dagar, och tror inte den jag gjorde sist räcker mer än imorgon, så jag gör nog en halvsats på söndag morgon.

• Limba

Ametrin, oj vad mycket soppa du har ätit. Hur mycket nudlar hade du i?
    Jag är inne på fjärde dagen och tror min soppa tar slut på sjätte, men jag har bara fått i mig 2-3 tallrikar per dag.

• Limba

Googlade på sjukhusdieten och hittade alternativ. Här kommer ett.

Ingredienser till soppa:

6 stora gula lökar
    2 burkar konserverade tomater 800 gr
    1 mellanstort vitkålshuvud
    2 påsar löksoppa
    2 gröna paprikor
    4-6 morötter
    1 selleristjälk
    2 tärningar grönsaksbuljong
    persilja
    örtkryddor
    = Blanda alla ingredienser och koka till en soppa

Beredning:

Ansa och skär grönsakerna i skivor eller bitar.
    Lägg den i en gryta 8-10 l.
    Strö över med löksoppa och lägg i buljongtärningarna.
    Häll i vatten så att det gott och väl täcker.
    Koka ca 30-40 min.
    Smaka av med soja om du vill.

Dag 1 Soppa i stora mängder. Ät alla sorters frukter så mycket Du orkar men i dag inga bananer. Om du gillar melon så går det bra.

Dag 2 Alla sorters grönsaker, hur mycket som helst, kokta eller färska. I dag skall du undvika ärtor, säd och bönor. Soppa i stora mängder.

Dag 3 Alla sorters frukt och grönsaker. I dag dock ej banan eller potatis. Soppa hur mycket som helst.

Dag 4 Soppa! Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.

Dag 5 Ät 5-6 tomater och c:a 300 g nötkött. Mycket soppa!

Dag 6 Ät kokt fisk så mycket Du orkar samt olika grönsaker utöver soppan som vanligt.

Dag 7 Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker (kokta eller råa), sockerfria safter, te eller kaffe utan socker. INGEN SOPPA I DAG!

• Ametrin

Hade 100 gram nudlar i första satsen som jag åt första tre dagarna, och hade 150 gram nudlar nu i andra satsen. Jag har inte ätit soppa mer än tre-fyra gånger per dag heller, men äter ganska stora portioner varje gång.

Ser att man kan äta fisk istället för kött på sjätte dagen enligt det andra alternativet, tror nog att jag ska satsa på det istället. Koka lax kanske, det är ju så gott..

• Ametrin

Såg nu att man inte skulle äta någon soppa sista dagen enligt andra alternativet, undrar varför?! Men det passar ju bättre för mig eftersom min soppa nog kommer ta slut imorgon..

• Limba

Jag hade en stor förpackning nudlar, vet inte hur många gram jag hade, men var nog alldeles för stor påse.
    Tänkte det var ett kul alternativ ifall man gör soppan fler gånger, blir lite variation i alla fall. I en annan tråd så stod det att man skulle ha 14 buljong-tärningar, 2 per liter. Sen var det ju vitkål i den här istället för nudlar.
    Såg även någonstans att ju starkare soppan var ju mer går man ner, vet inte om det stämmer.

Svar på tråden sjukhus dieten!!!!