• TindraellerLeon

sjukhus dieten!!!!

Hallo alla vackra människor..

här startar jag en tråd för oss med lite extra "kärlek" runt midjan men som vi gärna vill få bort snart..

jag ska köra på en diet som kallas "SJUKHUS DIETEN"

enligt den ska man gå ner mellan 4-7,7 kilo / veckan.. (hur bra låter inte det?)

SOPPAN!

2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (Mr Lee´s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar persilja osv.
    skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.
    man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.

det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker förståss..

DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

efter dessa 7 dagar ska du ha gått ner mellan 4,5 .7,7 kg. har du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du gör dieten igen.

man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa.

vänta minst 24 timmar efter avslutat diet innan du dricker alkohol, det har att göra med ,med fettsamling i kroppen.

lycka till alla

• Svar på tråden sjukhus dieten!!!!
  • Tinnys

Hej!
    Tänkte börja köra detta snart men har en liten fråga. Efter dessa 7 dagar ska man börja om då eller ska man vänta en vecka eller hur gör man....Vill köra några veckor tänkte jag... Sen är det ala viktväktarna igen...

• Agapi
    Tinnys skrev 2009-05-11 17:44:04 följande:
    Hej! Tänkte börja köra detta snart men har en liten fråga. Efter dessa 7 dagar ska man börja om då eller ska man vänta en vecka eller hur gör man....Vill köra några veckor tänkte jag... Sen är det ala viktväktarna igen...
    I ts star de:

"efter dessa 7 dagar ska du ha gått ner mellan 4,5 .7,7 kg. har du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du gör dieten igen."

Men vet inte vad som galler om man vill kora manga veckor. Kanske ar bra att ata "vanligt" nagon/nagra dar mellan dieterna? Bara gissar.
  • Jeddan

Jag har ätit denna diet två ggr, var ifs för 5 år sen och tycker den är jätte bra. Men se upp....efter dag sju måste du börja äta i små doser annars har du tillbaka alla kilon efter två veckor. Gick ner 4 kg på en vecka och gick upp två sen när jag åt normalt, men som sagt, jag ser även kuren som ett renande av sina tarmar. Man får ju äta hur mkt man vill men rätt saker så kuren är aldrig farlig, det är väl det bästa.

Nisen: Till en början fiser man nog lite oftare, kroppen är väl inte van. Men sen vill jag nog påstå att man fiser mindre och fisarna luktar ingenting efter några dagar, inte ens när du bajsar. Detta pga att du är ren i tarmarna (det är kött som ställer till det i tarmarna)

Tips- Koka fullt av olika grönsaker kyl ner och ha i olika pytsar i kylen så att du kan småäta när du är hungrig, då blir det lättare att inte fuska. Stavar av frukt och grönt bör också alltid finnas. Det blir bara till en last om man till varje måltid måste komma igån med grönsakerna.

Lycka till alla, annars ses vi i vassen i sommar

• Familjen Båge

Hejsan!
    Undrar om det är någon som tränar samtidigt som ni äter dieten?
    Jag vill testa soppan och jag tränar 3 ggr i veckan så min fråga är egentligen om kroppen orkar med hård träning när man bara äter soppan?

• Häxaväxa

Lägg på något ägg per dag..borde funka

• Limba

En undran.
    Jag har ca 15-20 kilos övervikt, har alltid varit smal men är inte det längre.
    Jag tycker det här låter som något som skulle passa mig men kan inte låta bli att undra vad som händer om man går ner för fort.
    Finns det risk för att kroppen inte hänger med och det blir massa löst skinn istället?
    Jag är ju inte ung heller längre.
    Vad tror ni?

• Häxaväxa
    Limba skrev 2009-05-12 17:54:55 följande:
    En undran.Jag har ca 15-20 kilos övervikt, har alltid varit smal men är inte det längre. Jag tycker det här låter som något som skulle passa mig men kan inte låta bli att undra vad som händer om man går ner för fort.Finns det risk för att kroppen inte hänger med och det blir massa löst skinn istället? Jag är ju inte ung heller längre.Vad tror ni?
    jag tror inte det är så stora problem om det handlar om 15 kg..
  • Aangie

Så idag börjar jag med soppan.
    Jag skriver hur det har gått på lördag och även när det har gått 7 dagar.

Hoppas det är fler som ska börja så att tråden får lite mer liv igen!

• Fantastic 4
    Aangie skrev 2009-05-14 07:33:06 följande:
    Så idag börjar jag med soppan. Jag skriver hur det har gått på lördag och även när det har gått 7 dagar.Hoppas det är fler som ska börja så att tråden får lite mer liv igen!
    Jag e inne på dag 3, soppan som jag trodde skulle vara jätte äklig e faktist helt ok, så det känns inte direkt som om det e så jobbigt!!!! Innan detta så har jag ätit enligt LCHF så för mig som inte ätit frukt, nudlar mm på ett 1/2 år så e denna kost jätte god !!! Har hittils gått ner ca 2 kg, rapporterar mer om nån dag!!!
    Mamma till 4 fantastiska barn!!!
  • Aangie

Det är ju jätte bra med 2 kg.
    Har soppan på kok nu och den ser god ut.

Har du mycket att gå ner? Ska du köra den flera ggr om den funkar?

Svar på tråden sjukhus dieten!!!!