• TindraellerLeon

sjukhus dieten!!!!

Hallo alla vackra människor..

här startar jag en tråd för oss med lite extra "kärlek" runt midjan men som vi gärna vill få bort snart..

jag ska köra på en diet som kallas "SJUKHUS DIETEN"

enligt den ska man gå ner mellan 4-7,7 kilo / veckan.. (hur bra låter inte det?)

SOPPAN!

2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (Mr Lee´s nudlar)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter

krydda detta som du vill med vitlök, salt, peppar persilja osv.
    skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.
    man kan koka dubbel sats och frysa in så man har om det inte skulle räcka hela veckan.

denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig). ät så mycket du vill, det är inga extra kalorier. ju mer du äter av soppan destu mer går du ner i vikt. ät den till frukost , lunch och middag.

det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker förståss..

DAG 1: ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. ät bara frukt o soppa idag.

DAG 1 : bara grönsaker och soppa idag. råa,kokta eller burkgrönsaker. ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat grönsallat osv.. INTE MAJS ÄRTOR ELLER BÖNOR. till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör.INGEN FRUKT IDAG.

DAG 3: ät så mycket soppa,frukt och grönsaker du vill idag. efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

DAG 4: idag är det bananer och lättmjölk som gäller. ätminst 3 bananer och drick mycket mjölk. kroppen behöver protein och kalcium. kom ihåg att äta soppa åxå. efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . ät soppa minst en gång.

DAG 6: ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, ingen potatis. ät soppa också.

DAG 7: brunt ris (råris). drick juice utan socker. ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. ma kan blanda ris och grönsaker om man vill.

efter dessa 7 dagar ska du ha gått ner mellan 4,5 .7,7 kg. har du gått ner 7,7 måste du vänta minst 2 dagar innan du gör dieten igen.

man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa.

vänta minst 24 timmar efter avslutat diet innan du dricker alkohol, det har att göra med ,med fettsamling i kroppen.

lycka till alla

• Svar på tråden sjukhus dieten!!!!
  • Mama Law

En liten fråga hur ser mr lee nudel påsarna ut för jag hittar dom då rakt inte på "mina" affärer.

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Aangie

Jag har köpt vanliga nudlar för jag hittade inte heller. Det är inte många som hittat mr lee nudlarna så de har också gott på vanliga.

Förresten har precis ätit soppan för första gången nu. Och den var God!

• Fantastic 4
    Aangie skrev 2009-05-14 08:33:57 följande:
    Det är ju jätte bra med 2 kg. Har soppan på kok nu och den ser god ut.Har du mycket att gå ner? Ska du köra den flera ggr om den funkar?
    Jag e 158 cm och väger nu 58 kg, vill ner till 54........får se om jag tar och vilar de där 2 dagarna och kör på en vecka till på en gång, tror nämligen att man går upp lite av det man tappat när man börjar äta normalt!!!! Men min kropp har nog fått en chock nu, eftersom jag annars ätit, low carbs high fat och e van vid mycle kalorier, och helt plötsligt så drar jag in på det, ska bli roligt och se hur det går!!!
    Mamma till 4 fantastiska barn!!!
  • bravo82

Alltså vaför funkar det inte på mig???
    Har nu ätit denna soppa i 3dagar, är inne på dag 4 nu och det har inte hänt nånting på vågen!! den står stilla! inte ett ynka kg har jag gått ner=(
    är det bara mig det inte funkar på? å jag har INTE fuskat heller............{#lang_emotions_frown}

besviken....................

• Jeddan
    bravo82 skrev 2009-05-14 13:07:51 följande:
    Alltså vaför funkar det inte på mig???Har nu ätit denna soppa i 3dagar, är inne på dag 4 nu och det har inte hänt nånting på vågen!! den står stilla! inte ett ynka kg har jag gått ner=(är det bara mig det inte funkar på? å jag har INTE fuskat heller............besviken....................
    Väger du dig samma tid varje dag? Det är viktit- på morgonen är magen tom och på kvällen är den full, då blir det olika i vikt.
    Sen tar väl kuren olika på olika kroppar, kanske du börjar tappa kilon dag fem och går ner tre kilo allt som allt, men tre på en vecka är väl inte illa det heller. Sen kan du ju påt igen om du vill, får en känsla att det går lättare då- kroppen har då jobbat bort alla gifter etc. Lycka till
  • Fantastic 4

Fjärde dagen och -2,3 kg........fick lov att koka ny soppa idag då den e försvinnande god !!!!

bravo82 skrev 2009-05-14 13:07:51 följande:
    Alltså vaför funkar det inte på mig???Har nu ätit denna soppa i 3dagar, är inne på dag 4 nu och det har inte hänt nånting på vågen!! den står stilla! inte ett ynka kg har jag gått ner=(är det bara mig det inte funkar på? å jag har INTE fuskat heller............besviken....................
    Dricker du mycket vatten????
  • Aangie

Jag blev lite trött på den igår kväll (Dag 1) Men idag så var den god igen!!
    Tur att man får äta lite annat upp till.

Fantastic 4: Hur många gånger äter du soppan om dagen?

• Fantastic 4
    Aangie skrev 2009-05-15 10:47:27 följande:
    Jag blev lite trött på den igår kväll (Dag 1) Men idag så var den god igen!!Tur att man får äta lite annat upp till.Fantastic 4: Hur många gånger äter du soppan om dagen?
    3-4 ggr, man får ju som sagt var äta annat emellan, jag äter  rätt så stora portioner av soppan så jag håller mig mätt!!!
  • Aangie

Ja mättar gör den verkligen. Jag äter inte så stora portioner men blir mätt direkt.
    Fast vidare länge håller ju inte mättheten.
    Eller så kanske man bara är sugen på saker fast man ändå är mätt. Jag tror att det kommer bli bättre på dag 3.

Men detta är ingen äcklig diet i alla fall och det är verkligen en fördel för mig!

Svar på tråden sjukhus dieten!!!!