baby78 skrev 2009-03-25 20:28:31 följande:
Tycker det här var väldigt oshysst skrivet. Jag tar absolut inte mitt missfall med en klackspark även om jag snabbt blev gravid. Det var en av de sorgligaste dagarna i mitt liv! Men med läkarens råd i bagaget har jag bestämt mig att leva som vanligt när jag blir gravid. Alla får göra det som känns rätt för dem. Tycker bara inte att man ska ta det för absolut sanning att orgasm leder till missfall!!
.
Forbiddenrage skrev 2009-03-25 21:36:47 följande:
Står inte att man kan få missfall av att ha sex och få orgasm, störst verkar risken för missfall vara om man har ett så kallat "hotande missfall" som det står om. Dvs, tecken på missfall. "Hotande missfall innebär att kvinnan har vissa tecken på missfall, det kan vara smärta eller blödning. Modermunnen är fortfarande stängd och graviditeten fortsätter trots detta. Symtomen utvecklas som vid ett vanligt missfall i motsvarande vecka men mycket långsammare. Ultraljud och graviditetstest används för att kontrollerar om fostret lever. Vila och sängläge är det som ordineras tillsammans med någon veckas sjukskrivning. Före vecka 12 rekommenderas att man inte har samlag eftersom orgasm kan framkalla sammandragningar, efter vecka 25 kan värkhämmande läkemedel ordineras. Efter ett hotande missfall får man gå på täta kontroller på mödravården för att kontrollera livmoderhalsens mognad. "
Själv småblödde jag från v 6 ca var 5:E dag och tyvärr i samband med orgasm. Vi hade Inge samlag. V 8+6 hade jag orgasm och fick missfall på natten:( idag känner jag mig förstås hemsk eftersom jag inte kopplade samman blödningarna med orgasmerna men ingen sa något heller! Inte BM och inte när de gjorde vul på Gyn . De kunde ha sagt något tycker jag så hade jag undvikit sex. Hemskt nu eftersom jag känner att det var mitt fel. :( sorg