• baby78

Orgasm = Missfall

Nej, nej... varför säger alla gynekologer så olika? Jag har haft missfall och det läkaren gjorde väldigt tydligt för mig var att ett missfall beror aldrig på något kvinnan gör och om det sker så skulle det göra det oavsett hur många orgasmer jag får, hur många koppar kaffe jag dricker, hur mycket tungt jag lyfter o.s.v Nu gäller informationen jag fått tidiga missfall, vet inte vad som gäller vid sena. Vid orgasm kan man få en liten blödning ibland men det klarar fostret/barnet alldeles utmärkt.

Blir oerhört frustrerad på olika tips och information som alla här på FL får från olika håll, till sist måste man bara välja källa som känns trovärdigast och det man känner sig trygg med. Jag ämnar i alla fall ha massor av underbara orgasmer när jag äntligen blir gravid igen. Och om någon känner tvärtom så tycker jag inte att det ska bero på något de läst här på FL i alla fall. Ha det bäst allihopa

Det enda som hjälper mot tankar är hud
  • baby78
    Pimpinellan skrev 2009-03-25 13:37:44 följande:
    Faktum kvarstår: de med flera missfall i bagaget avråds från sex och JAG skulle ALDRIG våga ha sex första femton veckorna! Har man lätt att bli gravid och kan ta m.f med en klackspark och bli gravid månaden efter igen så ha så mycket sex ni vill på egen risk,men inte jag! Oansvarigt i kubik! INGEN kan säga att det är helt ofarligt!
    Tycker det här var väldigt oshysst skrivet. Jag tar absolut inte mitt missfall med en klackspark även om jag snabbt blev gravid. Det var en av de sorgligaste dagarna i mitt liv! Men med läkarens råd i bagaget har jag bestämt mig att leva som vanligt när jag blir gravid. Alla får göra det som känns rätt för dem. Tycker bara inte att man ska ta det för absolut sanning att orgasm leder till missfall!!
  • baby78
    BusHanna skrev 2009-03-26 08:41:22 följande:
    Det är väl så att man är missfallsbenägen efter 3 på raken missfall. Jag har haft 1 mf och en abort, så det är ju klart att man är orolig ju. =( Att få ett mf är ju en sorg i sig trots att det är så tidigt i graviditeten då man längtar så mycket efter det. Den sorgen och det nederlaget gör att man inte vill uppleva det igen. Har man dessutom då fått reda på att man har lite svårare att bli gravid (har lätt PCO) så är man ju också extra försiktig när man väl skulle bli det, om man nu blir det på naturlig väg vilket jag tror att jag kan då jag har blivit det tidigare i mitt liv.Jag vet själv att jag får enorma spänningar (sammandragningar) i livmodern så att det spänner långt upp i buken, när jag får orgasm, så man undrar ju.
    Om du är orolig och tveksam så är det väl bäst att ta det lugnt med aktiviteter som leder till orgasm. Det ska ju vara något njutningsfullt och inte något som gör att man går omkring och oroar sig. Sköt om dig.
Svar på tråden Orgasm = Missfall