• BusHanna

Orgasm = Missfall

Hej!

När man får orgasm så får man ju muskelsammandragningar.

Finns det en risk för att man ska få missfall ifall man onanerar under graviditeten eller får orgasm vid samlag?

Jag får kraftig orgasm sk fontänorgasm och undrar om det är någon som har några erfarenheter ang orgasm under graviditet?

/Hjälp!

• Svar på tråden Orgasm = Missfall
  • Nennie

Jag fick hur många orgasmer som helst under hela min gravidtet och min dotter kom då ut först i v38 :D

• Nennie

Hade helt galet stor apit på sex, både med mig själv och min partner, under hela graviditeten. Så det är nog bara att köra på!

• Dimitra

Om MF-risken ökade så skulle kroppen inte ge en orgasmer i sömnen som är så vanligt när man är gravid

The Dimitra universe.
  • BusHanna

Tack så jättemycket! =) Puh! =P

• Pimpinellan

Jag skulle aldrig i livet våga ha sex om jag var gravid igen! De som haft flera m.f avråds från sex p.g.a missfallsrisken. Hur skulle man kunna förlåta sig själv om man fick m.f bara för att man inte kunnat hålla sig!? Inte jag i alla fall. Sex kan bero hela graviditeten och resten av livet för den delen-det är helt oviktigt jämfört med att få barn!!

• Nennie

Pimpinellan vad svamlar du om?!
    Jag har själv haft mf och ingen av dom gångerna har jag ens haft sex under grav.
    Därimot har jag varit gravid två gånger efteråt och det har då inte slutat i mf.
    Båda mina barnmorskor och båda läkarna jag träffade när jag väntade min dotter gjorde klart för mig att det var HELT ofarligt att ha sex och få orgasm. Och jag frågade måååånga gånger pga att jag var orolig pga min sexdrift.

• Trynträ

Jag har tappat sexlusten totalt sen jag blev gravid och mycket av det beror nog på att jag har två mf i bagaget och helt enkelt inte vågar ha sex. Fick orgasm på egen hand en gång med då fick jag brunaktiga flytningar (enda gången under graviditeten jag haft det) så nu vågar jag inte ens det. Ligger och gosar med min man istället för det känns lugnare. Hade ändå inte kunnat njuta av sex p g a oron. Tror inte man förstår det om man inte haft mf innan.

Har också läst att om man fått upprepade mf så ska man avstå sex fram till v.12.

• baby78

Nej, nej... varför säger alla gynekologer så olika? Jag har haft missfall och det läkaren gjorde väldigt tydligt för mig var att ett missfall beror aldrig på något kvinnan gör och om det sker så skulle det göra det oavsett hur många orgasmer jag får, hur många koppar kaffe jag dricker, hur mycket tungt jag lyfter o.s.v Nu gäller informationen jag fått tidiga missfall, vet inte vad som gäller vid sena. Vid orgasm kan man få en liten blödning ibland men det klarar fostret/barnet alldeles utmärkt.

Blir oerhört frustrerad på olika tips och information som alla här på FL får från olika håll, till sist måste man bara välja källa som känns trovärdigast och det man känner sig trygg med. Jag ämnar i alla fall ha massor av underbara orgasmer när jag äntligen blir gravid igen. Och om någon känner tvärtom så tycker jag inte att det ska bero på något de läst här på FL i alla fall. Ha det bäst allihopa

Det enda som hjälper mot tankar är hud
  • Pimpinellan

Faktum kvarstår: de med flera missfall i bagaget avråds från sex och JAG skulle ALDRIG våga ha sex första femton veckorna! Har man lätt att bli gravid och kan ta m.f med en klackspark och bli gravid månaden efter igen så ha så mycket sex ni vill på egen risk,men inte jag! Oansvarigt i kubik! INGEN kan säga att det är helt ofarligt!

Svar på tråden Orgasm = Missfall