• Trynträ

Orgasm = Missfall

Jag har tappat sexlusten totalt sen jag blev gravid och mycket av det beror nog på att jag har två mf i bagaget och helt enkelt inte vågar ha sex. Fick orgasm på egen hand en gång med då fick jag brunaktiga flytningar (enda gången under graviditeten jag haft det) så nu vågar jag inte ens det. Ligger och gosar med min man istället för det känns lugnare. Hade ändå inte kunnat njuta av sex p g a oron. Tror inte man förstår det om man inte haft mf innan.

Har också läst att om man fått upprepade mf så ska man avstå sex fram till v.12.

• Trynträ

Den som Längtar skrev 2009-03-25 13:39:18 följande:

läste bara för någon dag sedan att orgasmer tyvärr ökar risken för missfall, det va vetenskapligt bevisat,tyvärr
    Jag är faktiskt benägen att tro det med tanke på att enda gången under denna graviditet som jag fick en färgad flytning var just efter att jag fått en orgasm. Så jag har inte vågat få det sen dess. Som tur är så är jag inte så sugen på sex heller.
  • Trynträ
    MissLaila skrev 2009-04-01 08:04:36 följande:
    Men fick du MF efter den blödningen?Blödning pga av sex/orgasm under en grav är pga av att slemmhinnorna är sköra..Om man inte får MF.. Du blöder inte för att det är ett MF på G, antingen får man MF eller inte, det finns inget på gränsen där..
    Nä inte vad jag vet. Men har man haft mf så är det inte värt oron att börja blöda tycker jag så då avstår jag hellre.
Svar på tråden Orgasm = Missfall