• MissLaila

Orgasm = Missfall

Hmm skulle vara konstigt, jag hade kraftig sexlust under min grav med sonen och han föddes frisk, gick tom över tiden och ändå fick jag många härliga orgasmer under grav.. Däremot fick jag en blödning när jag va i v 13 och då avrådde dom oss från att ha sex på några dagar pga av att mina slemmhinnor hade blivit irriterade.. Det står överallt annars att sex inte kan skada ett barn..

• MissLaila
    Men man får väl inte missfall utan att det är något fel?

Om du får ett missfall så är det pga av att din kropp stöter bort det eller för att det är fel på barnet. Kan ite tänka mig att sex kan påverka ett missfall.. Isåfall så skyndar väl sexet bara på ett missfall som redan är på G..?
  • MissLaila
    Trynträ skrev 2009-03-27 19:50:37 följande:
    Den som Längtar skrev 2009-03-25 13:39:18 följande: Jag är faktiskt benägen att tro det med tanke på att enda gången under denna graviditet som jag fick en färgad flytning var just efter att jag fått en orgasm. Så jag har inte vågat få det sen dess. Som tur är så är jag inte så sugen på sex heller.
    Men fick du MF efter den blödningen?

Blödning pga av sex/orgasm under en grav är pga av att slemmhinnorna är sköra..
    Om man inte får MF.. Du blöder inte för att det är ett MF på G, antingen får man MF eller inte, det finns inget på gränsen där..
Svar på tråden Orgasm = Missfall