Aurorasamtal för omföderskor?
Vad kul med en tjej! I vår släkt är det tvärtom, killarna är rätt få, jag har tex 2 systrar och en bror. Och tjejerna tar dessutom större plats, vilket har gjort att jag alltid önskat mig i alla fall en dotter. Nu har jag ju det, men till nästa barn ska vi nog göra köns-ul för att jag ska kunna ställa in mig lite bättre tills barnet väl kommer. Kände att det blev lite väl skakigt under den här graviditeten med alla förväntningar.
Det konstigaste är att jag tror egentligen inte att det skiljer sig så mycket. Min dotter är en kvinnlig motsvarighet till Emil i Lönneberga, och hon har dessutom en envishet och uthållighet som hon inte fått från mig. Häromdagen ramlade hon tex utför en liten trappa (jag hann inte med riktigt, hon är snabb nu), och gjorde en kullerbytta utför den. Jag tog upp henne och tröstade, varpå hon ville vara i mitt knä ca 45 sek, innan hon skulle ner igen (fortfarande snyftandes) och prova trappan igen. Svårt att säga om hon var ledsen för att hon slog sig eller för att hon misslyckades...