Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladderbebisarna Del 7

Snö: Usch, vad bökigt allt låter. Jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig snart för sånt där kan verkligen bryta ner en fullständigt.

No: Här dröms det om kirskål! Jag har startat krig mot eländet och innan jag greppade vad jag ställt till med så hade jag gett eländet fritt spelrum och antagligen spritt ut rötterna i en gigantisk rabatt med fräsch jord! Har man inget att göra så skaffar man sig onekligen att göra. Men nu är kriget i full gång och jag SKA VINNA!!!!! {#lang_emotions_demon} Börjat mucka med mossan, maskrosorna och mördarsniglarna så här behövs ingen hobby iaf.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Hanna: Har du fått bort varenda millimeter av kirskålsrötterna då? *svär* För bara man ruckar runt lite i jorden så ser jag ett gäng små nya vara på gång upp men dom frodas under jorden och helt plötsligt en morgon så står ett hundratal i givakt ute i rabatterna. {#lang_emotions_yell}

Har googlat runt och landet verkar bestå av ett miljontal förkrossade människor som konstaterat att enda sättet att slippa fanskapen är att genom att flytta... *snyftar* Eller ev asfaltera tomten.

Har insett på allvar hur detta stigit mig i huvudet när jag gick förbi lite nybyggda hus med perfekta trädgårdar och dikerna utanför var översållade med kirskålen och jag skrattade verkligen i mjugg om att snaaaart så!!! *oooouuuaaaahhhhaaaaaaa* Bara dom kommer till blomning och sen ett par års frodande så är det kört för även dom.

• MrsMurphy

Hanna: Jag har rensat järnet, haft täckbark över  och så fort en liten jävel kikar upp så sprutar jag round-up på! *ser vild ut i blicken* Som sagt, nu är det krig! {#lang_emotions_demon}

• MrsMurphy

Hanna: Misstänker att du fått detta tipset men lillgvbben här var också en sån som bytte tag och drog ut och bara snuttade vårta. Jag fick tipset att köra lite führeramning, ha ett bestämt tag om nacken och håll hela ungen rakt på sidan och knyck till dens huvudet när den är på plats så den inte kommer loss... Skitsvårt att beskriva och jag vet inte om nån visat dig den modellen så att du hänger med på hur jag menar...

• MrsMurphy

Morron!

Hanna: Synd att den inte funkade för här löste det sig tillslut och efter det så har gubben blivit raceramningarnas okrönta mästare. Snacka om storätare på kortast möjliga tid här... Men man kände sig som en idiot när man var bland folk för det här med amningen ska ju se så mysigt ut och så sitter man med ett riktigt fûhrergrepp på ungen! Jag satt väl så i en vecka eller så med amningskudden till hjälp och under tiden som brösten läkte så vi fick hygglig fason på det och tuttarna blev väl rätt härdade också för han gör fortfarande så men jag får inte ont av det längre när det sker. Men det krävs ju att tuttarna får läka ihop riktigt.

• MrsMurphy

Lurkan: Förhandla vilt med bankerna om räntan för man brukar kunna få ränterabatter. Vi har det uppdelat på 2 lån, båda rörliga och just nu har vi ränta på 1,55 på dom.

Och vi har förbrukat 25-30% mindre el sen luftpumpen installerades. 

Har ågren om inskolningen här för vi verkar ju aldrig få till det. Hon blev ju sjuk förra veckan och fortfarande hemma och nästa vecka bär det norrut till årets vedhuggning så då är vi borta från onsdagen. Veckan efter det är det stängt på förskolan på torsdagen och fredagen så hur vi än vänder och vrider så verkar man ju inte få till nåt vettigt för man vill ju inte att det ska gå för många dagar mellan tillfällena.

Man vill ju inte göra om och lämna och sen att det ska gå 5 dagar till nästa gång... *suckar*

• MrsMurphy

På tal om nr2 problem... Jag märker ju inte ens av att jag är förstoppad och bm på förlossningen var ju helt chockad att jag inte hade märkt hur läget var. Jag känner verkligen inte av det... Vad kan spöka då?

• MrsMurphy

Hohooo!!???

Inga nattugglor här? Vid den här tiden får jag min datatid för då går grabbarna och lägger sig och gosar. Min gostid är under alla program som är på kvällen...

• MrsMurphy

Hej hej!

Såg att ni pratat böcker här och jag har tänkt en del på detta den senaste tiden. Tycker det är ironi på hög nivå med tanke på mitt yrke men Nora har aldrig låtit mig läsa ett skvatt för henne. Hon knatar runt med sina böcker och sitter och bläddrar men hon har absolut inge tålamod för att göra mig delaktig. Men numera sitter hon med böckerna och visar för Egil istället, så ruskigt sött! När jag fnular i köket så sitter grabben i sin babysitter och Nora hämtar ex sin potta och sätter sig bredvid honom och visar och bläddrar!

Idag knallade jag till förskolan, vi har ju varit sjuka sen den påbörjade inskolningen och imorgon far vi norrut till vedhögen så det kändes som slöseri att börja med inskolning igen men samtidigt så tyckte jag att hon skulle få påminnas om bygget. Min plan var att vi skulle vara där i ett par timmar och att vi sen skulle hem vid lunch. När alla barnen skulle sova och jag sa att vi skulle gå så pep ungrackaren in och la sig så vi blev kvar på en "hel" dag plus att jag fick väcka ungrackaren och släpa hem henne vid 14. (Vi har 9-14) Inget tvivel alls om att hon älskar bygget. Så vi går dit imorgon också så får vi se hur det går med en lämning på riktigt, synd bara att det blir sånt avbrott sen men samtidigt så är hon så hejsan-hoppsan i bygget så jag tror nog inte att det blir problem. Hennes kompisar är ju dessutom där.

• MrsMurphy

*snörvel*

Första avlämningen avklarad! {#lang_emotions_cry} Ungrackaren sprang iväg och spelade fotboll så inga tårar men jag tror att detta är värre för mammahjärtat. Stora flickan nu! {#lang_emotions_cry}

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7