Hej hej!
Såg att ni pratat böcker här och jag har tänkt en del på detta den senaste tiden. Tycker det är ironi på hög nivå med tanke på mitt yrke men Nora har aldrig låtit mig läsa ett skvatt för henne. Hon knatar runt med sina böcker och sitter och bläddrar men hon har absolut inge tålamod för att göra mig delaktig. Men numera sitter hon med böckerna och visar för Egil istället, så ruskigt sött! När jag fnular i köket så sitter grabben i sin babysitter och Nora hämtar ex sin potta och sätter sig bredvid honom och visar och bläddrar!
Idag knallade jag till förskolan, vi har ju varit sjuka sen den påbörjade inskolningen och imorgon far vi norrut till vedhögen så det kändes som slöseri att börja med inskolning igen men samtidigt så tyckte jag att hon skulle få påminnas om bygget. Min plan var att vi skulle vara där i ett par timmar och att vi sen skulle hem vid lunch. När alla barnen skulle sova och jag sa att vi skulle gå så pep ungrackaren in och la sig så vi blev kvar på en "hel" dag plus att jag fick väcka ungrackaren och släpa hem henne vid 14. (Vi har 9-14) Inget tvivel alls om att hon älskar bygget. Så vi går dit imorgon också så får vi se hur det går med en lämning på riktigt, synd bara att det blir sånt avbrott sen men samtidigt så är hon så hejsan-hoppsan i bygget så jag tror nog inte att det blir problem. Hennes kompisar är ju dessutom där.