Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladderbebisarna Del 7

Thezz: Visst är det en otrolig skillnad i tillväxt med den första och den andra! Med Nora ammade jag ihjäl mig och hon följde ju iofs kurvan bra men det låg ju gödning på allvar bakom. Höll på mörda alla som snackade om att dom hade grädde i mjölken... Nu med andra så sa dom tom på bvc att jag kanske inte behövde amma så mycket när han lade på sig 1,2 kg på 3,5 veckor där i början. Skrattretande vilken skillnad det kan vara!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Jag tycker att det är skitskönt med det här reget och rusket... Grabben sover som en gud där ute i 3-4 timmar när jag lämnat Nora på dagis. Dock så vore det trevligt med fint väder imorgon då vi ska på Bugattiträff men det kan man väl titta i stjärnorna efter... 

• MrsMurphy

Ni kan få styra upp mitt bröllop och vara mina stand-in om ni vill... *mutter* Hatar bröllop! Men skulle dock vilja gifta mig. {#lang_emotions_undecided} Vi har ju bestämt att vi ska göra det men försöker komma på hur vi kommer lindrigast undan.

• MrsMurphy

Hanna: Allt! Vi rymmer nog till stadshuset eller nåt när det bär av. Kruxet är bara att man vill ju ha minne från tillfället i form av kort iaf och jag vill absolut inte vara på kort just nu. Samt att man vill ju ha en liten fest men samtidigt känns det skitbökigt. Killens familj skulle slå ihjäl oss om vi inte gjorde något men min mamma kommer balla ur och bli jättestressad. Allt som har med giftemål vill vi slippa men samtidigt så vill man ju ha vissa bitar men omöjligt att få det att gå smidigt med vänner/familj. Urk! 

• MrsMurphy

Hanna: Iom att mamma befinner sig 55 mil bort så är det inte så lätt att bara styra upp en middag... Plus att dom skulle slå oss sönder och samman om vi inte förvarnat!

Hur går det med era funderiungar i EU-valet nu då? Jag bligade 2 timmars debatt igår för att försöka få någon koll. {#lang_emotions_throwup}

• MrsMurphy

Hanna: Jag ska rota reda på lite självkänsla nån gång i framtiden och då hoppas jag att man kan göra giftemålet till en kul grej... {#lang_emotions_undecided} 

Jag anser ju också att det är ett måste att använda sin rösträtt och jag börjar faktiskt landa för junilistan. Jag har aldrig haft en tanke att dom existerar ens en gång men dom är väl ett litet missnöjeparti för såna som mig där inget faller i smaken.

• MrsMurphy

Hanna: Vi är ett gäng som skickar kläder emellan så fort vi blir gravida/ammar så jag har 10-15 olika amningströjor här av alla olika slag. Men rent krasst så tycker jag att man känner sig bekvämare att amma med en vanlig tröja och dra upp för alla amningströjor så hamnar tuttarna mer exponerat upplever jag det som...

• MrsMurphy

JUSTer: Bra talat!

Här är det vilda västern värre... Nora har fullständigt ballat ur, världens mest övertrötta tjej och jag ryser i hela kroppen när jag hör hennes vansinnesvrål på övervåningen. Fasar för den dagen jag måste tampas med detta själv och jag tycker hur j****a synd om helst om dig Thezz. I dessa dagar skulle det verkligen inte funka här att fixa nattningen själv...

• MrsMurphy

Här är det "neeeej" samt "Miiiiin" som gäller...

• MrsMurphy

Vi har ju inte haft överdrivna nattningsproblem den senaste tiden sen hon började på dagis men idag var hon verkligen SÅ övertrött. Först på dagis och leka och sen hem och fortsätta leka med bästisen här i huset bredvid och att sen lägga till uruselt ätande... Hon var helt förstörd! Dessutom är det bara killen som kan lägga henne för han har nattat sen i september, det gör att jag verkligen fasar för den dagen då jag står här med 2 ungar ensam en kväll när man inte axlat nattandet på den ena på 9 månader. Det är deras lilla stund och dom gånger jag ryckt in så har det helt blivit pannkaka för det hör ju inte till "rutinen".

Men hon har blivit helt hopplös med maten nu, jag vete sjutton vad som hänt. Hon har ju alltid testat allt glad i hågen men nu så är det nej till allt. Frukosten vet jag snart inte vad jag ska ta mig till med men middagen de 2 senaste dagarna har funkat halvhyggligt när hon fått sitta på knäna på en vuxenstol. Känns som jordens cirkus då hon bara ska testa gränser.  

• MrsMurphy

Här är det också fotboll för hela slanten och återigen idag en så övertrött unge... Vi har varit på bugattiträff idag så jag har mer eller mindre frossa efter att ha åkt runt i den bilen. Det var ju sååå fantastiskt väder! NOT!

Blir ju vajsing med tuppluren när man är iväg på skojigheter så obefintlig sömn för damen under dagen och slocknade självfallet i bilen på väg hem. Och då går ju nattning åt helvetet och min plan var att fixa det i afton men hon går verkligen igång av min närvaro så killen har tagit över nu under pausen.

Men Egil är så grymt cool unge! Fattar inte att en unge kan vara så lättsam och glad, det var ju några dagars strul men nu är han tillbaks som vanligt. Måste bara berätta hur han varit under dagen. Jag klev upp vid 6 så han vaknade också då, åt och låg sen och sprattlade och pratade i babygymet till 7,45. Åt och utpackad  i bilen och sov hela vägen. På plats först äta och sen så bars han runt en vända och han bara skrattar och pratar med alla så alla tanterna ville bara äta upp honom. Nedlagd i vagnen efter ett tag, slocknade direkt och sov i 3 timmar. Vaknar, äter och återigen charma brallerna av tanterna, han bara skrattar och pratar. Sen hem i bilen, sover som en stock och efter det så har han legat och pratat i babygymet och varit pruttnöjd och nu ligger han och sover. Inte ett litet grymtande på hela dagen utan det verkligen bara är idel solsken med den ungen. Nästan så man blir orolig att nåt är fel...

• MrsMurphy
    jazzy skrev 2009-06-07 19:47:39 följande:
    hahha..jag har oxå röstat, fast jag inte ville...
    Nu blev jag riktigt stolt över dig jag också!

Vi har slösat bort denna fina dag till att ränna i affärer... Men så mycket som måste inhandlas hela tiden och jag drar inte gärna iväg och fixar sådant under veckorna.

Hanna: Vågar man fråga vad du kom fram till? Vi blev ju riktigt engagerade här de sista dagarna så vi ska tom tillbringa kvällen med valvaka!
  • MrsMurphy

Morron!

Thezz & Hanna: Åhhh, så söta! Känner ni sug efter en 3:a?

Här kommer en bild på gladskiten...

IMG_2239.JPG(klickbild)

Älskar den här tiden då det bara skrattas och skrattas!

• MrsMurphy

Just när det är ljust lockigt hår så tycker jag att det nog kan få vara rätt långt. Jag är inte så förtjust i "prydliga" barn så jag föredrar oftast lite längre oavsett... Tycker att Nora har helt underbart hår, men det kommer bli en mardröm när hon blir äldre om hon fortsätter i mina fotspår.

Nora ska få skolka från dagis nån dag i veckan för helgerna är så intensiva och jag anser att några dagar på hemmaplan och bara skrota är jätteviktigt för henne. Idag är en sådan dag och min plan var att hon skulle få sova ut. Hon sover fortfarande! {#lang_emotions_surprised} Börjar känna att det nog ändå är dax att väcka.

• MrsMurphy
    IMG_2173.JPG(klickbild)

Tycker dock att det är konstigt att det är spikrakt på huvudet och lockigt baktill.
  • MrsMurphy

Hf: Hon nattas vid 19-19,30. Numera sover hon kort tid på dagis på dagen men normalt sett så sover hon hemma i vagnen mellan 12-14/15. Men detta är verkligen ett sovrekord! Brukar väl vakna mellan 7-8 nångång men sista 2-3 veckorna har verkligen varit intensiva varenda dag.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7