Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladderbebisarna Del 7

Jag känner mig smått psykotisk löjlig här men jag vill helst att Nora har långärmat på sig när hon är ute på dagis och jag inte har koll. Killens familj kryllar det av hudcancer och jag har själv jättekänslig hud, blond och fräknig och farmor är rödhårig/fräknig så hon har inte riktigt generna med sig. Så jag vill att hon sakta vänjer huden vid solen. Här hemma på eftermidagarna så får hon ha klänningar och solkräm.

Jag har bränt mig rejält i 2 omgångar redan och det har varit när jag varit ute med Nora och jag har haft 30 i skydd men det nöts ju bort. Hon har haft långärmat och inte bränt sig. Dock så brände hon huvudet i lördags när hon hela tiden kastade av solhatten så hon är helt röd under det vita håret.

Men grabben är helt klart känsligare för värme än vad Nora var men hon var ju mycket större förra sommaren. Men på honom blommar värmeprickarna ut direkt av det minsta lilla.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Här regnar det också! Har lämpat av Nora på dagis och på vägen dit var hon så glad pga regnet. Hon tycker det är dödskul att plaska runt när det regnar och var utstyrd i full regnmundering men då skulle dom vara inne pga regnet??!! Jag blev rätt arg faktiskt för dom ska ju vara ute oavsett vädret... Och jag ser hellre att dom är ute när det regnar än när det är 30 grader varmt och sol... *mutter*

Jag är jättenöjd med denna förskola för personalen är jätterar och lokalerna kalas så detta är det första jag lackar ur på. Men ska inte förhasta mig för det är en nyöppnad avdelning så dessa barn har inte varit där så länge så alla kanske inte har kläder på plats etc så att det är sånt som strular.

• MrsMurphy

God morgon!

Gizmo: Jag har en vibe och vagnen har varit helt perfekt med nyfödd. Underdelen är ju hängmatteliknande så bebisen vaggas till sömns bums plus att dom faktiskt ser en bättre än vad bebisar gör i traditionella vagnar. MEN, jag skulle faktiskt inte skaffa en när den här absoluta nyföddtiden är över och dom växer snabbt. Liggdelsinsatsen är helt oumbärlig för mig men ack vad den är liten. Så som transportvagn till och från dagis med storasyster är den heeeelt perfekt men som en riktig vagn hela dagarna med utflykter med båda barn om några månader så känns den inte så ultimat.

• MrsMurphy

Jag har haft ett par röriga dagar nu och jag trodde att det var värmen som spökade för grabben här i förrgår men det är nåt annat. Men inte illa pinkat, han hann passera 2 månader innan jag fick uppleva riktig ledsen gråt! {#lang_emotions_laughing} Så jag ska väl inte klaga utan hoppas att det är nåt övergående.

• MrsMurphy

mmmmmmmmmmmkompåö..åö-äö-ä-䨨-

kmjnmjnm,kl,ollöikujhgtgthyujkolololpöpööp,kmjmjnvfujgmjnmjfmkgg

npöpöol

plåolollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllkn  äpåö
    Ä*******

• MrsMurphy

Men vad f*n!! Hur har ungen lyckats få iväg det??? Man måste väl trycka med musen på posta inlägg, finns inga snabbkommandon va??

• MrsMurphy

Morrn morrn!

Nora brukar skicka sms till halva adressboken och hon har även lyckats med bedriften att slå en pling till sin pappa. Men detta tog verkligen priset... Hon är ju klätterapa och passar på att sitta och dunka på datorn då en annan sitter med igel på bröstet men jag har kapitulerat i denna striden nu. Man får mest hoppas att hon inte gör sig illa och att inget allt för dyrt går sönder.

• MrsMurphy

Magda: Här är det också vilda västern. Bara ett evigt j****a NÄ, NÄ, NÄ!!! {#lang_emotions_yell} Frukosten var en mardröm, tandborstningen går åt skogen och nu fasar jag för påklädning.

• MrsMurphy

Jaha, då ska man roa sig med att kika på slutdebatten nu i 2 timmar om EU-valet. Jag har verkligen inte en susning om vad jag ska rösta på... {#lang_emotions_yell}

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7