-
Jobbigt om N har ont i magen hur märker du att det är det? Y kan vara hysteriskt arg innan vi ska lägga oss men hon vill bara äta o äta, som om det inte räcker... trots att det finns...Thezzizen skrev 2009-05-26 13:14:26 följande:Så nu har jag fått i mig lite lunch...Lurka o Hanna, tackar för tipsen. läggdags är dock tyvärr den tid N är som mest orolig och ev har ont i magen, då är det bära som gäller.. o de känns lite känsligt nu när vi lagt om hhennes rutin precis... men men de får gå på ngt sättHanna, ogräset växer o frodas.... ska gödsla med stroller kombi nu så får vi se hur mkt de tar så vi kan så på lite..
-
ahh ja det är klart! smart man är som inte ens tänkt på det fast jag eg vet detafter eight skrev 2009-05-26 13:44:05 följande:Hanna: Sådan var Isabel, hon åt hela tiden på kvällarna. Jag fick höra att det berodde på att mjölken var tunnare på kvällen och därför blev hon inte mätt. Med Vincent gjorde jag så att jag gav honom flaskan med ersättning på sista kvällsmålet. Men jag har ju haft två kolikbarn och det är banne mig inte kul. Just det där att de är otröstliga brukar ju vara ett säkert tecken på magknip. Stackars lille Noel.
Begreppet "amningshjärna" börjar verkligen visa sina rätta sidor numer gör inte annat än att fråga A vart jag har lagt det el det.. -
hahaaa ja jag befarar att du har fasansfullt rätt och att det kommer att vara ett bestående men även härlurksmulan skrev 2009-05-26 14:12:04 följande:Hanna: För vissa blir tyvärr amningshjärnan permanent till slut. *pekar på sig själv*Låter ju skitkul det där kirskålen o sniglarna är väl iof värst... fy... *förbannar den som uppfann kirskålen*... här är tomten så stor att maskrosorna tyvärr får härja fritt på delar av tomten ... o rosorna tänker jag fasen skydda med mitt liv ...MrsMurphy skrev 2009-05-26 15:45:18 följande:Hanna: Här är det kirskål, maskrosor, mördarsniglar, liljebaggar, röd och svartmyror och nu sist men inte minst en massa löss på rosorna så lycka till med de nya buskarna...
Ska iväg imorgon o kika på plantor till en häck med luktschersmin med perfa att ha i närheten av komposthögen... -
Goddagens
Hemkommen från bvc:s 1mån koll , snorpan väger nu 4440g (nästan exakt 1kg+ sen född) och 56 cm (+5cm)... shit vad hände! stora tjejjen Hon är vaken mkt mer, mer "med", följer jättefint med blicken, börjat vända sig från rygg till mage nu o sånt... kan ingen stoppa tiden!!? *snyft*
Kick... du vet alltså inte ens vad eländet heter? jag är ju jättenyf själv ska jag sätta en häckbit med luktschersmin inom snar framtid här, håller på att plantera en snöbollshäck med... massa häckar blir det här
Cia... ja jag ser ju hellre att hon "laddar" på kvällarna o låter mig vara på nätterna räcker fint med att hon promt ska sova TÄTT intill mig...
NO & Lurk... lycka till på bvc o mvc idag
-
Lurk... skönt att allt gick bra! o gott med en extrarunda (hade behövt många sådana själv )
AE... *vinkar*
Thezz... usch så trist att Noel inte är nöjd kolik? passa på att vila o NJUT nu när han sover då...
-
Men åhhh... kan ni inte vara ute? då kan iaf L leka med nåt annat än dina ben kanske? provat magdropparna än?Thezzizen skrev 2009-05-27 12:48:59 följande:Hanna, jo de är nog magen här. nu håller han på att slumra till lite på min arm efter ett gäng rejäla pruttar.. Dock skulle ja ju vilja att han åt innan ja hämta på dagis... Blir rolig kväl detta om ja komer ha en skrikandes på armen o en klängandes runt benen.
Här ska storstädas nu iaf, behövs, o det blåser fasen orkan ute här nu (jag som preciis hängt ut ett gäng finfina amplar o allt)... -
angiee... roligt med nya ord ... o behöver du hjälp med medicinen så är vi ju flera inom området i tråden så hojta bara om det är nåt
-
Kick... kika när du sätter dem sen, inget brått jag är ju bara nyf som sagt... o skriv du klart uppsatsen, du är snart snaart klar
Thezz... okii, ja jag vet faktiskt inget om de dropparna bara hört att de är kanon, men äckliga då tydligen hoppas det går bättre med minifomet! nä inte alls kul att vara ute när det blåser så här, M blåser omkull... trist att vara inne dock när det ser så fint ut ute... men men...
Angiee.. ohh mitt område lite iaf men nu var det iof ett tag sedan men lite sitter väl kvar än läste ju en hel del farmakologi... men men, du klarar det säkert fint själv, det är väl mer intresset det hänger på o man kan fasen inte gilla allt..
Ang vendlas prat är hon väl inte särskilt "sen" eg? o många samlar ju ord länge för att sen bara explodera o börja prata...
Tycker det är jättekul att man kan prata med de små, M pratar ju väldigt mkt o uteslutande meningar i stort sett numer... men det är satans jobbigt med för man märker ju verkligen att de är "med" på ett helt annat sätt, på gott o ont ....
Just nu vill jag bara att Y ska stanna i tiden, inte utvecklas el växa mer utan bara vara sådär bebisig som hon är just nu
-
lurk... åhh bokrea!
kick... känns skrämmande, skönt, förlösande, tomt o bara härligt va?
thezz... tycker så synd om dig/er ... själv är jag ensam med barnen från 14 idag, A åker direkt från jobbet o spelar match o kommer inte förrän vid 22 snåret ikväll... *jobbigt* men men...
-
Nää precis, man kan ju inte göra så mkt mer heller, det kommer när det kommer så gör det det med beskedangiee skrev 2009-05-27 13:20:30 följande:Nej fel ord kanske, hon är nog inte sen . det får iaf ta den tid det tar! Ingen stress
Lättja... du o jag.... bebisångest o mördarsniglar, kirskål och glada skitungar...
För att vara lite lagom överjävlig så har jag gått ner nästan allt (ca 1.5 kvar)... men MEN... för att vända på kakan igen så är magen asful, det lilla som är kvar sitter där, huden är skitläskig! blivit "brunaktig" med... urk... FUL... jaja skitsamma... sen känns det inte helt normalt i hönan än heller, känns som man går runt med "luft" där nere konstigt va?