Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

MrsMurphy skrev 2009-05-13 20:04:23 följande:
    Hanna: Har du fått bort varenda millimeter av kirskålsrötterna då? *svär* För bara man ruckar runt lite i jorden så ser jag ett gäng små nya vara på gång upp men dom frodas under jorden och helt plötsligt en morgon så står ett hundratal i givakt ute i rabatterna. Har googlat runt och landet verkar bestå av ett miljontal förkrossade människor som konstaterat att enda sättet att slippa fanskapen är att genom att flytta... *snyftar* Eller ev asfaltera tomten.Har insett på allvar hur detta stigit mig i huvudet när jag gick förbi lite nybyggda hus med perfekta trädgårdar och dikerna utanför var översållade med kirskålen och jag skrattade verkligen i mjugg om att snaaaart så!!! *oooouuuaaaahhhhaaaaaaa* Bara dom kommer till blomning och sen ett par års frodande så är det kört för även dom.   
    Nänä är du galen, det är nästintill omöjligt! o särskilt om det är översållat från start

Det som går att göra är att kväva de jävlarna ( )... rensa bort så mkt du kan, lägg en täckväv över och sen ett tjockt lager täckbark över det efter ca 3 år är de helt döda... och under tiden är det snyggt pilligt i kanterna där man ändå får rensa men på större ytor är det kanon!
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    MrsMurphy skrev 2009-05-13 20:19:00 följande:
    Hanna: Jag har rensat järnet, haft täckbark över  och så fort en liten jävel kikar upp så sprutar jag round-up på! *ser vild ut i blicken* Som sagt, nu är det krig!
    Kommer inte hjälpa ett skit om du inte har täckväv under... bara barken hindrar dem bara en kort stund tyvärr o samma med roundupen... BLÄ för kirskål, nä lägg en riktig matta över o sen barken...

Kick... var glad för det!

Nä nu är det nog amningsdags här.. börjat få ondare i tuttsen igen o tror jag kan ha åkt på en infektion el nåt
  • Hannnas

här är det mest onda vårtor... nägon diagnos?

matar

• Hannnas

*funderar på om det är en svampinf*

thezz... propp i armen vad har hänt?? o har du bild på ogräset, svårt att gissa annars

• Hannnas

jaz... tack

thezz... blommar den nåt??

• Hannnas

thezz... funderade på om det var baldersbrå?...

jo ont vid tag har jag vant mig vid nästan men nu börjar det göra ondare igen vårtorna är ljusare än normlt... kul info

• Hannnas

thezz.. du jag gissar att det där kommer blomma, kan vara just baldersbrå! ska kolla upp det mer om du vill...

• Hannnas
    jazzy skrev 2009-05-13 21:04:35 följande:
    då låter det som om får fel tag...pröva att ändra läge..
    Hon FÅR fel tag, har redan gått igenom det med amningsmottagninen och det är i vårt fall tyvärr inte så mkt att göra... för hur "rätt" vi än gör o även om hon mellan varven gapar o får rätt tag så "biter hon om" mitt under pågående amning... o det är tydligen så för vissa... inget att göra säger de tyvärr...
  • Hannnas

thezz... säker på att det inte är kvickrot, ser iaf inte ut så på bilden, nä baldersbrå! kolla bilder på nätet, spana in det gröna för det är mkt bilder på blommorna, men de är kända att just vara dilliknande

• Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-05-13 21:10:22 följande:
    hanna, hmm  lutar åt baldersbrå faktiskt, hur blir man av med skiten då?
    ingen aning faktiskt, har bara ryckt sådana men har inga på den här tomten (vad jag vet)... googla!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7