Pladderbebisarna Del 7
MrsMurphy skrev 2009-05-13 20:04:23 följande:
Hanna: Har du fått bort varenda millimeter av kirskålsrötterna då? *svär* För bara man ruckar runt lite i jorden så ser jag ett gäng små nya vara på gång upp men dom frodas under jorden och helt plötsligt en morgon så står ett hundratal i givakt ute i rabatterna. Har googlat runt och landet verkar bestå av ett miljontal förkrossade människor som konstaterat att enda sättet att slippa fanskapen är att genom att flytta... *snyftar* Eller ev asfaltera tomten.Har insett på allvar hur detta stigit mig i huvudet när jag gick förbi lite nybyggda hus med perfekta trädgårdar och dikerna utanför var översållade med kirskålen och jag skrattade verkligen i mjugg om att snaaaart så!!! *oooouuuaaaahhhhaaaaaaa* Bara dom kommer till blomning och sen ett par års frodande så är det kört för även dom. Det som går att göra är att kväva de jävlarna ( )... rensa bort så mkt du kan, lägg en täckväv över och sen ett tjockt lager täckbark över det efter ca 3 år är de helt döda... och under tiden är det snyggt pilligt i kanterna där man ändå får rensa men på större ytor är det kanon!