Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Angiee... tror bara det skiljer vad man själv lägger för värdering i det lägger man ingen större värdering i ordet så är det ju inget med det utan då är det ju bara ett ord så att säga, som du säger likaväl som älskling el annat

För MIG är det en grund i det, att placera en person i fack redan innan det själv fått välja så att säga... men det är ju hur JAG ser på det jag anser inte att andra som kallar sina barn dessa ord har "fel" på nåt sätt utan det är ju högst personligt beroende på hur man ser på det bara

För MIG återigen så är jag ingen typisk "tjejtjej" så det är väl därför jag inte gillar "pojk o flick"typiska saker OM inte barnet själv väljer det... Måns t ex väljer ju ofta rosa före blått t ex o många mammor anser ju att DET är helt fel att låta honom göra... menar, tapeten vi har i Måns rum, har en känsla av att måånga mammor hade valt den till ett flickrum ist t ex

Sen har allt sina gränser helt klart, jag köper ju t ex klänningar till Y... men jag skulle nog inte neka M en klänning sen om han säger att han vill ha en

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-05-06 13:15:08 följande:
    Måste lägga till att det finns en diskrepans i den här frågan! Det kan ju bli överdrivet åt båda håll! Jag håller med er andra om att det inte får blir FÖR mycket- Barn ska ju vara just bara BARN. Jag skulle t ex aldrig klä på mig flicka såna där låtsas cinderella klänningar eller inreda hennes rum i allt vad prinsessa heter. Det skulle jag ej göra pga att jag inte skulle vilja "pracka" på henne en stil eller attityd. Däremot är det scenariot långt ifrån att man kallar sina barn för prins eller prinsessa vid vissa tillfällen. Förstår ni hur jag menar?? Lagom är väl bäst, men man ska väl aldrig göra sina barn till stereotypa figurer eller låta dem tro att de lever i en disneyvärld - som många föräldrar gör!
    Håller med helt klart, det kan absolut överdrivas åt båda håll! lika löjligt hur som tycker jag...

Lagom är bäst o man känner ju bäst själv vilken liten personlighet ens barn har
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-05-06 13:29:18 följande:
    å här snackas det kungligt ser jag hej å hå. kan då inte komma på att jag kallat Alex för prins nångång... min pappa, Alex morfar, brukar däremot kalla honom för Alexander den åttonde, men mest för att det låter lite kul och för att han är det åttone barnbarnet på den sidan.Hanna: bor ni möjligen på vägen mot halmstad? (noll koll på geografi)
    ja det beror på vart man kommer ifrån men en avstickare från halmstad är det ju *komsikomsi*

Åhh ALLA kan komma hit i sommar hihi

Vet ni, idag har jag ett annat hormonsvall jag är SÅ lycklig wiiii SÅN underbart vacker son och en lika fantastisk liten tös fattar knappt att det är sant
  • Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-05-06 13:44:08 följande:
    Hanna: Vad härligt att känna så, visst är det fullkomligt fantastiskt att man fått två stycken så fulländade?
    overkligt är ordet! hur kunde det ens hända
  • Hannnas

hihi brukar alltid spåra ut med sådana här diskussioner i trådar på FL

Tur att vi är en sån härlig tråd med så högt i tak ändå

Har skickat in A till stan att köpa choklad med tranbär {#lang_emotions_tongue_out} Bebismys med Y här alldeles ensam nu, tar mig inte ens utanför dörren idag ... fått en offert på hur mkt det skulle kosta att schakta tomten o lägga en liten mur.... satans dyrt kan jag säga... huga, nästan pinigt att kolla med banken även om de redan ok:at...

• Hannnas

Lurk... så roligt att höra jätteglad för er skull!!!!! Här finns inte ETT fruktträd finns några stackars vinbärsbuskar som jag fått klippa i rejält! o rabarber... men thats it... triiiiiiiiiist!

Nä blir väl schakt för 100 pix o sen sätta en jäkla massa grejjer! i höst ska jag iaf få ner 2 äppleträd, 1 körsbär, 1 plommon och sen nästa vår ska hallon, björnbär och krusbär ner... Nu i vår ska det planteras rosor och så ska vi dika ur på ett ställe där det ska upp en syrénhäck *pust* sätta massa annat, bygga en jäkla massa mao *svett*

• Hannnas

Magda... ja jag vill inte ens försöka föreställa mig vad ni fick gå igenom innan A *rys* värsta vääärsta en förälder kan gå igenom, åka till fl o hem tomhänt så att säga... fy... nä jag fixar knappt tanken....

Nu ska jag nog släng samman några pannkakor till maken o M:et

• Hannnas

Zago... SURT med vagnen! men du får garanterat byta el pengar tillbaks om de är måna om sitt rykte o sen har du ju rätten på din sida om inte annat... störigt oavsett!

Ja det är helt underbart att ha 2 så fantastiska små kryp just NU ångrar jag inte för sekund att vi fått relativt tätt, vi hade ju möjlighet med. *lycklig*

• Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-05-06 18:00:39 följande:
    Magda: Ja, verkligen. June hade ju en konstig sak på ena fingret när hon föddes, men vad är det, mot allt som hade kunnat bli fel?
    Just ja, vad var det för nåt nu igen o har det försvunnit?
  • Hannnas

Goddagens

GRATTIS på din 30-års dag Linda {#lang_emotions_flower} äntligen på rätt sida strecket

Här åker badkaret ner idag, de sätter precis in blandaren *på tiden*.. sen är det en massa småpill som snickaren har kvar innan det är klart *mutter*

Tezz... vi har maaassor att göra på vår tomt o den är ju görstor... det är INGET gjort istort sett så vi står som ni på ruta1...

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7