-
ohh vilket hus???snöstjärna skrev 2009-05-05 09:06:13 följande:Husvisning i eftermiddag oxå! =) Hade nästan glömt bort .. ohhh va skoj! *hoppas hoppas hoppas*
-
Jaaa just det ja, det kikade jag på förra veckan, hoppas det går bra! ROLIGTsnöstjärna skrev 2009-05-05 09:20:55 följande:Hanna:www.henet.se/beskrivning/hemnet/397958Det är det ;)
-
48h gäller om det är calcivirus, 48h från det att man är frisk t o m... men vanlig kräksjuka bör väl 36h räcka tycker jag iafafter eight skrev 2009-05-05 09:58:34 följande:Morrn!Haft en kräksjukenatt och en superkass morgon. Vincent kräktes två gånger sent i går kväll, vi fick sanera sängen två gånger, byta på honom och ställa honom i duschen. Blä, vad trött jag är på sjukdomar! Tänkte förresten kolla med er, hur lång tid brukar ni låta det gå innan barnen får gå tillbaka till dagis? Jag brukar tillämpa 36 timmar efter senaste kräkan, för det var så de sa på Östra till oss. Dagis hävdar 48 timmar. Men om han kräktes i går kväll och det inte kommer något mer, ska han behöva vara hemma ytterligare en dag då?
-
Tack tjejjer... jag tycker ju själv att hon är såå söt nu o jättemysig, ÄN är det ju lätt allt
Utom tuttsen då, donnan käkar blod o tuggar kött nu kan jag säga jaja... hur snabbt är det eg meningen att det ska ge sig? kan ju för fasen inte hålla på så här länge?
Lurk... haha herregud, spiral på vift låter faktiskt väldans läskigt, tur att den hittades iaf
Angie... jag ska nog oxå ta mig ett glas ikväll o vaddå veckodag, sååå svensk behöver man ju inte bli då ska man väl vara dyngrak på helger el hur det nu är nä hellre ett glas en tisdag än 10 på en lördag njuuut
-
Nä amningsnappen gör ju att de bara suger ännu hårdareHoneyflowers skrev 2009-05-05 12:27:46 följande:hanna: det kan tyvärr hålla på ett bra tag, jag minns inte rikigt själv men ett par veckor tog det nog för mig innan den värsta smärtan la sig....usch.....för min del gjorde det mkt mindre ont med amningsnapp..du kan ju alltid testa det
Nu har jag bett om sådana snäckor som Kickan rekommenderade, ska prova dem -
Oj vad jag håller med! Måns var det ju likadant med, han hade ju ingen sökreflex från start så amningsnappen var guld där! men det blödde o INGEN smörja hjälpte! preciis som du säger..zagolik skrev 2009-05-05 12:52:30 följande:När jag ammade E så hade jag problem...han sög inte riktigt för han inte fick tag och det tog evigheter varje amning och jag fick hålla på och väcka han varje gång i början för han sov ju igenom sina första veckor. Visst, i början kanske man blir lite sårig osv men mitt höll på hela tiden och kom och gick...Hade amningsnappen men jag vet inte...kändes som han sög ännu mer då liksom.Tur att han fick ersättning så jag hann läka någorlunda innan det var dags igen.Nä,blir det så igen kommer jag ge ersättning absolut. Jag mådde sååååå dåligt med av att ha såååå ont och sitta & amma med såren. Det går över sa dom flesta...men nix...inte för mig oavsett vilken smörja jag använde. Hurra för ersättning!
Nu ger jag snäckorna en chans, Y gillar att amma, söker o pockar o ja... jag vet ärligt inte vad som flugit i mig, men OM inte snäckorna hjälper så säger jag bara aldrig mer amma!
Ersättning är kanon! Y tar tacksamt nog både bröst o flaska o mår iaf än lika av båda... kommer aldrig välja bort flaska utan skulle jag vara tvungen att välja så flaskas det hellre... -
*tibax efter middag*
Riktig slappardag här idag, för mig iaf för jag orkar verkligen nada idag, känner att idag är stora hormondagen... A får ta med sig M o hämta snäckor o storhandla så ska jag sätta mig med ett glas vin här
herregud... så HÄR ont i 2-3 veckor vet jag inte om det går, för det är ju för fasen köttsår det är verkligen så att man fullständigt krampar o ser stjärnfall... herregud ÄR kvinnor sådana självplågare? vägrar tro att alla har SÅ ont faktiskt, vore ju tokigt om så många fortsatte amma då... nä snäckchans får det bli, veckan ut förmodligen sen får man ta det dag för dag...
M är så underbar nu med o det är så lyxigt o glädjande roligt att han pratar så mkt nu med, säger precis vad han vill o tycker ofta.. o nu har det där med färger börjat släppa rejält med kul
-
*bjussar på ett glas*Kickan 84 skrev 2009-05-05 14:13:21 följande:Hanna: Det ska bli bättre under den tiden... Låter gött med ett glas vin, skulle jag också behöva!
Gud så lyxigt att bara kunna sitta i soffan en hel dag Y kräver ju inget mer än mys o mat o sömn, herregud så lätta de är i början -
haha har tänkt den tanken redanKickan 84 skrev 2009-05-05 14:18:46 följande:Hanna: Ja, man får verkligen upp ögonen för hur himlans lättsamt det varit med ett barn när man har två, vänta bara tills hon kryper och försöker ställa sig mot allt... jäklar vad J slår sig just nu
Inte alls kul när de är i den åldern då de slår sig så mkt men men så är det ju för alla, men klart skillnad när man har 1 sån o inte en till som kräver annan uppmärksamhet samtidigt...
Ska verkligen verkligen försöka njuta den här gången av de allra första månaderna innan hon börjar lära sig sitta o allt kommer igång... njuta av friden o möjlgheterna att göra nåt o av att bara se hur söt hon är -
Lurk... ett andetag är ju bara förnamnet, man får verkligen fokusera så man inte kramar ihjäl bebisen el nåt... shit...
Jag är inställd på att även Y kommer vara blixten som M... likabra... därför njuter jag nu
Förresten, såg du nytt läge igår? för visst var det en av lyorna ni kikade på som var med???