Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Thezzizen skrev 2009-04-23 07:36:03 följande:
    Lättja, morron! Hur många dagar blev det för dig tillslut...Hanna, vänta bara lådan kommer tyvärr bortprias tillslut. Våra är ju mkt inne, dock nu blir de tju m indra när det blilr vår och sommar. De är alltid inne på nätterna och ofta annars också..Vad vi gav? Ja allt arbete har vi ju gjort själva... så de har ju varit gratis. Det beror ju på stenen hur mkt den kostar, sen tillkommer ju stenmjöl o fogsand och sånt skoj.. Vi har betalt ca 15000 för sten inkl hutlösa frakt- o pallkostnader. Men det är som sagt ca 120 kvm
    Oj ja det var mkt... arbete gör vi själva med sen när det blir dags... o vi har myyycket mer än 120kvm att grejja med.. MEN får ta en bit i taget... o som du säger, det är ju stenen som avgör... får kolla det där litet... måste tyvärr prioa att måla ena altanen iår o sen bygga ut andra utedäcket och entren nästa vår/sommar... så sten kanske det inte blir än... trist...

Jo klart lådan kommer bortprioas, det har den redan gjort, men ena katten (han som varit innekatt i 6år) han går inte ut i alla väder o när han behöver låda behöver han den kvickt, så det har skett många olyckor... vintern vill han inte ut mer än kortisar så det blir nog lucka iaf... det är ju nåt vi inte kan sätta in själva (tjocka allmogedörrar) så det gälller att passa på när snickis gör det gratis
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Lättja... kändes som att du hade 4v övertid eg, iom att du väntade på bebisen redan 2v innan bf... usch... skönt att du känner det som semester, ser fram emot det

Jag har börjat få så mkt mardrömmar senaste nätterna, om Måns o spindlar o allt möjligt (är inte ens rädd för spindlar men när diametern blir 10cm+ så )

• Hannnas

Lättja... sant så sant

AE... vi har oxå stora nivåskillnader på vår tomt, ska ju höja på ena sidan o vill inte ens tänka på vad det kostar, ska få en offert rätt snart hoppas jag (steinstö)...

LaG... äter inte pizza

• Hannnas

thezz... lycka till hos BM o njut av god lunch i solen idag!  o du.. sen får våra förlossningar sätta igång frammåt eftermiddagen el vad säger du om det

• Hannnas
    MizzLizzy skrev 2009-04-23 09:30:34 följande:
    AE: Till mig sa de ju också en mens emellan så det sa jag till henne. Det var mest liksom svaret : "Ibland säger jag en månad men ibland brukar jag säga 3 månader" som var så "fascinerande". Nu börjar jag ju förresten snart jobba så då kanske vi kan få till en liten lunch någon dag. Det var ju så längesen HANNAH: Skit också, tror du det funkar med THAI?
    hade thai fungerat hade både Y o M varit ute i tid ätit thai varje vecka här

Nä nu kör jag på vilametoden det är nog det enda jag INTE gjort under de senaste månderna
  • Hannnas

thezz... här blandas hejvilt! har endel zink, något betong, lite lera, någon mjölkhink (vid flaggstången ) o någon i trä som ska sättas i... trist om alla är lika tycker jag

Kick... ja det KAN ju vara ett tecken o visst jag hade inte så ont av det sist heller men då var de iaf återkommande och ökade .. nu är de väck... så nada på G...

• Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-04-23 09:44:40 följande:
    Hanna: Tror hur som helst att det kickar igång strax, för du lär ju inte gå 2 veckor över tiden precis
    Jadu man vet aaaldrig

Tänkte bara som det logiska i att nr1 fixerar sig tidigare än nr2, stämmer inte alls här iaf så allt som har med logiken att göra får vi slå hän
  • Hannnas

Zago... HÄRLIGT

Angie... +2 är det... o JA skicka hit dina värkar bums

jazzy skrev 2009-04-23 11:50:18 följande:
    hanna... måns har fortf feber, hade 39.7 igår kväll... Tand på väg iaf...Vårt hus är av lättbetong med radon ,så visst finns det radon i lättbetong. Men har man bra ventliation så brukar värdena vara ganska låga...
    jag vet att det finns radon i lättbetong det jag ville ha sagt innan är att det inte är radon i ALL lättbetong utan bara den lättbetong med alunskiffer i... pga uranen som du själv sa

Det finns alltså lättbetong som INTE innehåller radon

Trist att M har feber, är han mkt påverkad??
  • Hannnas

hihi måste fråga, är calzone sån inbakad? kanske man ska äta en sån en dag... MEN det är både det pos o neg med att bo på landet, inte alls kul att köpa hem sånt när det hinner kallna på vägen

zago... ja det känns nästan underligt

• Hannnas
    angiee skrev 2009-04-23 12:13:56 följande:
    Hon kanske kommer på + 4 som Månsen gjorde? Jag läste nånstans att BF+4 är den vanligatse dagen bebisar föds på, samt ONSDAGAR! Vendla är född på en onsdag & bf+4.... A barn

M är ju oxå onsdagsbarn, bf+4

Men jag tänker inte vänta till nästa onsdag nää

Zago... hihi NYbliven lantis känns jäkligt gött aldrig varit en pizzafan

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7