Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

mm dyrt att flytta är det, det går inte undvika..

Sen tror jag att bufferten ser annorlunda ut när man flyttar in i ett hus man bygger själv o ett "färdigt" så att säga...

Bygger man nytt budgeterar man ju ofta de där kostnaderna i lånet...

Så, allt beror ju på hur man tänker med buffert, vad ska det räcka till och hur mkt vill man ha över till "spill" som man inte budgeterar el räknar med...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-04-21 13:21:57 följande:
    Jag vet inte vad tele kommer att kosta, det är omöjligt att säga innan vi tagit n en offert. Däremot är det INTE inräknat i vår produktionskalkyl. Jaja, det står & faller inte med tele. Vi får väl leva med mobiler tills det är klart!Men dyrt jo, Jag har läst om siffror från 7-20.000 & allt beroende på linor, avstånd, mark eller luftburet etc... VIRRVARR!
    Det ÄR virrigt o dyrast är nog kopparlina (troor jag) så ta in offerter o så får ni se, mellan 7-20 låter ju rimligt, o budgeterar ni det högsta så kan ni ju bara vinna på det
  • Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-04-21 13:25:06 följande:
    Fast blir det inte billigare att skippa fast telefon helt och ta bredbandstelefoni istället? För bredband ska man ju ändå ha?
    Nog en bra idé... vi har bredbandstel... ingen aning hur det fungerar med kablar o sån skit annars
  • Hannnas

Angiee... haha vad fasen ska jag sitta o glo alldeles ensam då el nä för fasen, er uppgift är ju att roa mig nu o det kommer nog inte kläckas på länge är jag rädd

• Hannnas

Herregud har ni ett LIV... det har inte jag

Vi letade hus i 2 1/2 år innan vi hittade detta... budade på 2, en budgivning förlorade vi tacksamt nog och en vann vi men drog oss ur pga blåbetont o fuktskadat hus... detta var menat helt enkelt

• Hannnas
    angiee skrev 2009-04-21 15:18:15 följande:
    Hannah jag tror hon kommer inom 2 veckor en ganska relevant gissning
    tror du inte april 2010 då

Har ni tänkt på att thezz inte varit inloggad sen igår förresten *hoppas*
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-04-21 16:06:47 följande:
    go eftermidda. middagen på spisen, sätter mig ner en stund, första gången för idag nästan. med lite sorg i hjärtat har vi iaf bestämt nu att min älskade katt ska få flytta hem till mina föräldrar igen. Tänk att en katt kan betyda så mkt. Han har varit mer och mer "borta i byn" hos det pensionerade paret. Jag kan sätta 1000 kr på att dom ger honom mat även fast dom säger att dom inte gör det. Jag tycker det är skitjobbigt, och då ser jag hellre att han får bo hos mina föräldrar, där han bodde när jag bodde hemma. I "utbyte" så kommer min lillebrors katt att flytta hit, sen har vi ju våran tjocka zelma också
    Usch så tråkigt förstår att du är lessen o förstår oxå beslutet faktiskt... måste ju säga att jag tycker att de är idioter som matar er katt!
  • Hannnas
    zagolik skrev 2009-04-21 16:28:50 följande:
    Nu är det fullt ös i busgivningen...vi vill verkligen ha det men det är en fegis som lägger 10 tusen xtra varje gång Vet inte om det ska vara taktik eller bara mesar sig! Vi har öst på nu med 1 milijon  Efter det har det varit tyst i 3 timmar! Nä,vi ger nog oss snart! Men sen vill vi samtidigt ha det men inte för vilket pris som helst! Så svårt läge detta!!! Gahhhh!!!
    hihi la ni in en mille?

Busgivning

NO... du är ju för rolig

SÅ... nu har jag betalt månadens räkningar... skönt att ha det avklarat innan bebis iaf... eftersom det är jag som handhar alla pengar här enda som återstår är att dela ut vår "månadspeng" sen inget kommer in på våra kortkonton nämligen utan enbart ett nätkonto som är till huset där det sen fördelas ifrån {#lang_emotions_djavulsk}
  • Hannnas
    numberone skrev 2009-04-21 17:10:27 följande:
    hanna:hihi kanske men vansinnigt gott luktar det...
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-04-21 17:26:27 följande:
    Vi har tittat på hus. Vi älskar det. Vi får det för utgångspriset om vi vill.Det tänks mycket här i kväll kan jag berätta. Allt hänger på om vi får in exakt så mycket pengar som vi har räknat med, och det kan vi inte säga just nu.Jag ska träffa banken imorgon vid lunch och sen ska vi meddela mäklaren.Jag älskar det, J älskar det, Laban älskar lekparken.

Shit så roligt!! Hoppas allt går bra med banken imorgon då!! Att ALLA i familjen gillar det är ju helt otroligt! KÖR!!

Magda.. fan vad dåligt kan ju förstå att de "kärar ner sig" o tycker om er katt men herregud det är ju ER kisse! så gör man ju bara inte urdåligt o förstår ditt beslut till fullo hur ont det än måste göra, men hellre det som du säger! skulle gjort likadant! *kram*

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7