• angiee

Pladderbebisarna Del 7

Vi betalar inte högsta taxa eftersom jag pluggar. vi bet 900:-/ mån

ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • angiee

Grattis till Lättja!  

Saknar Vendla som fan! Vill hämta henne nu!!!!!
    JObbat inatt & är trött, fy fy fy fy!
  • angiee

Är du redan hemma Lättja? Snabba ryck! Skön att allt gick fort & bra, nu väntar vi på bild!!!

• angiee

Vet inte om jag sa det, eller var tillräckligt tydlig men Banken sa JA, så nu ska vi bygga huset!

• angiee

Hej flickor!

Idag fick jag en tråkig nyhet appråpå "magar".
    En tjej i min klass, som kämpat länge för att bli gravid, förlorade sitt barn förra veckan i vecka 23. Akut havandeskapsförgiftining & det gick inte att göra något.
    Hon var så ledsen idag när hon kom till skolan & det skar i mitt hjärta när hon berättade om det.
    "och det var ju en flicka ..." sa hon... usch hemskt! Livet grymma sida!
  • angiee

Ja det är inte alls kul när sånt där hemskt inträffar..... Man blir aldrig hel igen..

Vendla är lite smådålig på pratet & jag undrar om nappen är en del i det hela?
    Hon säger (så som vi förstår) mamma, pappa, titta, hej, nej, vovvov, farfar, där, lala = vendla, baba= boll,
    Eller hon kanske kan "normalt" mycket.... jaja, det reder sig! Nångång blir hon pratglad!
  • angiee

jaz

Ja dyrt som satans men det kommer vara värt mer än vi betalar.
    136 kvm, 2 vån, öppen planlösning. Souterräng mellan kök & vardagsrum, grymt cool planering!
    Kök med köksö. 3 sovrum, sammanlagt 5 st klk, tvättstuga,. Tomt på 400kvm (räcker gott till oss)
    Garaget etc... + sjöutsikt (vintertid iaf)
    3,6 milj= nyckelfärdigt hus inkl tomten (friköpt)
    Vi är glada!
  • angiee

jazz

vi har en hr så inget sälja här inte vi lägger in hela vår sparade insats i huset men blir dyrt & mkt lån ändå!
  • angiee

Hej hopp alla magar (& ni utan åxå för den delen)

Stress stress! Igår var jag på möte på Karolinska sjukhuset inför min praktik. Jag kommer att vara placerad på hörselrematologen för barn, små bebisar som är döva + samtal med föräldrarna, & på kvinnokliniken på Huddinge sjukhus! Kvinnokliniken kändes superspännande. Där får man träffa kvinnor med missfall, aborter, komplicerande förlossningar IUFD (bebisen dör i magen), fertilitetsutredningar, donationer etc. SÅ KUL! Men säkert svårt!
    Hade önskat Astrid Lindgrens barnsjukhus men det var en annan som fick vara där & på neonatalen. Kanske skönt att jag slapp. det väcker nog mycket jobbigt känslor sånt där....
    Iaf ska jag utföra min praktik som Kurator & kommer ha egna patienter efter en tid! Spännande!!!!!
    Ska börja skriva en tenta nu om psykosociala behandlingsmetoder men vet INTE vilken metod jag ska använda mig av. KBT för barn & unga kanske? Var lite intresserad av ETC behandling vid depression (elchocker), men det kateoriseras nog inte som en "social" metod, utan mer medicinskt....
    SVÅRT SVÅRT! Tips från någon??!?!?!?
    BTW! Idag ska vi skriva köpekontrakt på tomt & hus!
  • angiee

Thezz

Fy fan för ekonomiska bekymmer, så där kommer vi nog ha det jämt i huset känns det som. Vi måste buffertsamla lite nu... Hoppas det löser sig snarast
    Tack, praktiken känns superkul & huset med, fast det skapar en del huvudvärk också!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7