• angiee

Pladderbebisarna Del 7

Nu är det inte roligt längre, det är som ett skämt hela den här cirkusen!!!

Inatt kaskadkräks Vendla ner sig själv & HELA mig i sängen.
    2 omgångar spyor vart det & nu har hon diarée. JÄTTEKUL! 
    Så nu inväntar jag & C en släng av det här åxå!
    Vi som just blivit halvfriska från förkylningen!!!!
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • angiee

Håll en tumme för oss.

Imorgon ska vi på möte med banken & ansöka om ett bolån. 
    Vill inte säga för mkt än men vi har fått nys på ett projekt som Trivselhus ska bygga, vi har fått ett GRYMT pris & i ett bra område på ett hus om 130 kvm. Bättre än så här bli der aldrig! Nu hoppas vi bara på att banken godkänner oss (eller mig rättare sagt) att jag får vara med på lånet, kan vara kärvigt med tanke på att jag studerar etc...
    Invecklat men HÅLL TUMMARNA!!!
  • angiee
    numberone skrev 2009-03-17 16:36:49 följande:
    Du ska definitivt vara med på lånet.... För oss var det bara ett plus med min inkomst jag fick ifrån studierna...Håller tummarna!
    Här är det tydligen inte så CSN räknas inte som inkomst, men vi ska kämpa. Det handlar ju egentligen om att banken får förtroende för oss & att vi ekonomiskt klarar av den belastningen som lånet innebär. Jag är dessutom bara tj.ledig, så efter mina studier  kan jag gå tillbaka till mitt jobb & ha en fast inkomst, om jag inte skulle få ett nytt jobb alltså....
    HOPPAS!
  • angiee

Hyser inga större förhoppningar inför bankmötet men vi får se.

C har en jättebra inkomst & får ta lån på 3 milj. ensam, frågan är om jag får kompensera upp resten, eller om vi kan ha borgenär på den delen.
    Återkommer senare med info!
  • angiee

Grattis HANNAH!!!

Banken sa varken ja eller nej. Det som måste in nu är kalkylen för nyproduktionen med alla kostnader. Den har vi inte fått än, ej färdigställd. 
    Banken räknade på våra inkomster idag kontra våra inkomster när jag har arbete efter mina stuider & vilken SKILLNAD det kommer att vara. Flyttar vi in i detta hus, kommer vi ha 6 KNAPRA månader, tills jag är klar med studierna. Då jag antingen kan återgå till mitt arbete eller söka nytt.
    Så det handlar lite om vad vi känner inför detta, kan vi pressa vår ekonomi kraftigt under en period, har vi råd?
    Vi ska räkna lite på detta ikväll & sedan blir det ytterligare ett möte med banken när alla papper är klara.
    Vi får se, det känns både av & på, om ni förstår
  • angiee

Det är bara det att det kommer blir jobbigt under ett tag för oss. Pressa kostanderna kan vi ju göra, men hur GÖR man om man inte är van att hålla nere kostnaderna? Vi är ganska vana vid att kunna vara frikostiga med vår ekonomi, nu blir det andra bullar - och det är väl bra på sitt sätt...

Huset finns inte i trivselhus katalog. 
    Det är ett parhus som är byggt på ett oerhört coolt vis! Den ena delen blir vår & den andra tillhör hos som ritat huset. Jättetrevliga btw
    Huset kommer ligga på en bra höjd i ett populärt villaområder + att vi har sjöutsikt. Standarden på huset är så grym, ja.... allt är liksom bra, priset är högt men det är ju dyrt att köpa i sthlm & vi skulle aldrig få detta pris ngn annanastan... Dvs, nyckelfärdigt trivselhus & tomt ...
    Huvva, nu måste vi räkna....
  • angiee

Det blir fram med kalkylatorn ikväll!!

För vår del (min & C) behöver vi ju ingenting egentligen förutom hygienartiklar å sånt nödvändigt. Det är isf V som måste ha saker, kläder & skor etc. Men det kan köpas begagnat & ja visst, det finns ju lösningar på allt...
    Det kommer säkerligen vara tufft längre än 6 månader, vi ökar ju vår boendekostnad (hyra idag kontra amortering & ränta) med det dubbla. Så det är ju tight...
    Men det kommer ju att GÅ! Sen är det väl bara börja jobba som en gaaaaaalning
  • angiee

Jaz

Stortorp
  • angiee

Jaz

Japp, Huddinge
    Blir vi grannar?
    Hannah
    Jo det är ju det där med SGI, ett till barn vill vi ju ha men måste jobba upp mig lite först, så det lär nog dröja med 2an om vi köper huset.
    Sen ska man ju byta dagis & allt sånt, inte det lättaste... 
  • angiee

1 steg fram i husplanerna.

Idag har vi gått igenpom kalkyler & tittat på planeringen av tomt på plats.
    Vi har bestämt oss för att satsa!
    Nu väntar bara slutsvaret från banken, men vi fick positiva vibbar sist!
    Tänk om vi snart blir med hus?
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7