• angiee

Pladderbebisarna Del 7

Har även en kolumn här ser jag som hete "anslutningsavgift el, fjärrvärme" ÄR det vad CIA menar????

ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • angiee

Jag vet inte vad tele kommer att kosta, det är omöjligt att säga innan vi tagit n en offert. Däremot är det INTE inräknat i vår produktionskalkyl. Jaja, det står & faller inte med tele. Vi får väl leva med mobiler tills det är klart!
    Men dyrt jo, Jag har läst om siffror från 7-20.000 & allt beroende på linor, avstånd, mark eller luftburet etc... VIRRVARR!

• angiee
    Kickan 84 skrev 2009-04-21 13:25:06 följande:
    Fast blir det inte billigare att skippa fast telefon helt och ta bredbandstelefoni istället? För bredband ska man ju ändå ha?
    Vore ju bra om det var så enkelt MEN brednadstelefoni är kopplat på ngt vis till linan, så den måste finnas

Ang. fler offerter så är det i princip bara Telia som gör det, eller dotterbolag som handhar med ledningar & linor. Finns inte så mycket att välja på
  • angiee

Då vi bygger ett parhus så ska vi kolla på det alternativer att ta EN lina upp till huset & sen dela den i 2 till varje fastighet + dela på kostnaden. Om det går. Får se längre fram. Vi kommer nog stöta på fler hinder under vägens gång.
    Härnäst är det byggsamråd osv + styckningen av tomt som blir klar 28 april. Bygglovet är godkänt MEN vi ska in med ändringar av ritningarna, så vi måste få ett nytt godkännande *suck*

• angiee
    Kickan 84 skrev 2009-04-21 13:40:21 följande:
    angiee: Jasså, det visste jag inte. Där jag bodde förut fanns enbart bredbandstel, inget vanligt jack eller något...?
    Fattar inte heller varför det är så men så sa Telia ...

Lurk:
    Ja lite dumt kanske, att köpa hus skall man icke förhasta. Största affären i era liv!
    Förstår att du är slut på det! Jag har vart i samma sits, men till slut så hittar ni ngt som bara ÄR rätt!
  • angiee

Håller tummarna att huset är perffa för er!

Nu ska ja hämta V tidigt från dagis så ska vi ha mellis hon & jag med en god fruktsallad jag gjort. Jordgubbe banan, kiwi & vindruvor!

Hannah
    Visa dig inte här nu förens du kläcker

• angiee

Hannah

jag tror hon kommer inom 2 veckor en ganska relevant gissning
  • angiee

Lurkan

KUL , satsa!!
    Zago
    Kul för er åxå, hoppas ni vinner
    Hannah & Thezz
    Inte lika kul för er i dagsläget men desto roligare imorgon - kanske?
    TRÅKIGT för oss här hemma!
    Fick in offerten från Tibrokök på våra tillval & det ökade med 19500:- INTE vad vi har råd med, så efter diverse justeringar hamnade vi på + 9400:-, överkomligt men fy FAN va dyra Tibrokök är om man jämför med ex. IKEA 
    BLÄK
  • angiee

Hannah

Nej, utan eftersom vi valde en speciell lucka behövde vi ha laminerade sidoskivor för att det är "snyggare" än målat, så det valde vi bort, till viss del, sparade en del på det + att vi bytte ut en sats med lådor mot ett 60 cm skåp istället , Så mycket dyrare med lådor!!!!!!!
    Ikea är annan liga, håller med...
  • angiee

Thezz

Ja du har ju vart i träsket redan. Vilken kökslev. hade ni?
    Kan du komma ihåg vad det kostade att dra in tele hos er??? Pratade om det förut här i tråden
    HEJJA BEBISARNA!!!!!!!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7