Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladderbebisarna Del 7

Morrn morrn.

Idag får jag iaf komma på ul.

Lurkan: Trist med huset men jätebra att ni inte förhastar er och har rosa glasögon på när ni tittar!

Hanna: Jag har haft ont i ena örat i nån månad nu och jag tror att det hänger ihop med graviditeten pga nästäppan och att jag överkonsumerar nässpray. Vet inte ens om det är fysiskt möjligt att det kan vara så men fått för mig det iaf. Har aldrig heller haft ont i örat i mitt liv och därav detta konstaterandet.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Lurkan: Japp, nåt sånt. Mitt första datum var ju den 10:e så man har ju haft det i bakhuvudet också bara för att plåga sig själv ytterligare. Och just detta att man kan ju faktiskt få från 2 veckor innan och det blev ju jag helt tokfokuserad på för det var ju så jäkla jobbigt här hemma... Så på min planet är det ca 1 månad över tiden...

• MrsMurphy

Har just fått en rejäl inblick i hur driftiga 2 st 1,5 åringar kan vara och börjar inser hur framtiden kan bli. Vi kossor (mammor) satt och pimplade kaffe i lugnan ro och ungarna härjade inne i lekrummet. Vi tyckte att det var lite väl tyst efter ett tag så vi kikade in och halva rummet var nedklottrat (dock tvättbar penna gudskelov), ungarna i full färd med att riva ner tapeterna och golvet indränkt i sugrörsdricka...

• MrsMurphy

*Lättja lommar in apatisk*

Ul avverkad. Såg SÅÅÅÅÅ bra ut, iofs -8,7 i berfäknad vikt så jag tolkade det som att den är på bantning nu men personalen tyckte allt såg kalas ut. Fick tid för hinnsvepning, PÅ FREDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! {#lang_emotions_yell} På papprena står det det att "Igångsättning sker senast när du är i v42 +0 på huddinge sjukhus".

Kyss mig i arslet!

• MrsMurphy

Hanna: Dessa 9 dagarna övertiden har varit de längsta i mitt liv så jo, jag är beredd på mord vid sådana kommentarer... Men jag tycker fanimej att dom kan göra hinnsvepningen något tidigare än 2 dagar innan när dom egentligen ska göra igångsättning.

• MrsMurphy

Zago: Självklart är det bäst om det kommer igång av sig själv men hinnsvepning är 7 resor bättre att försöka med innan en igångsättning. Och jag är ju livrädd för igångsättning och vill ju undvika det till fullo och jag känner att dagarna bara stormar iväg utan den minsta lilla känningen här och det har ju varit mardrömsveckorna från helvetet här den sista tiden. Var ju en jäkla skillnad att vara höggravid utan barn och nu i dagsläget känns det som man bara vill lägga sig i fosterställning och gråta för jag tycker att det är förjävligt att vara höggravid hemma med 18 månaders. Och nu på övertid så vill jag bara rymma...

Så jag vill verkligen kicka igång kroppen innan det blir snack om just igångsättning vilket dom egentligen då skulle göra på söndag för mig enligt deras rutiner. Då kan man ju tycka att dom ska försöka med hinnsvepning något tidigare än fredagen... Men iofs så blir det ju aldrig en igångsättning på söndag heller. 

Min kropp visar inte ett tecken på att vara på g att föda och jag pallar inge mer! {#lang_emotions_yell} Så jävla trött, ont, mår as!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

• MrsMurphy
    Thezzizen skrev 2009-03-23 21:04:18 följande:
    Hej tjejer...I morse var första dagen jag inte kunde ha förlovningsringen på mig Nu går det utför...
    *klappar medkännande på axeln*

Neeeeeeeej då, det kommer gå så smiiiiidigt så!

*Lättjas näsa växer i sån rasande fart av lögnen att dataskärmen spräcks*

• MrsMurphy

Vi får tillbaka ca 27 000 tillsammans men vi ska i det bästa scenariot betala in det i skatt. I värsta scenariot så måste vi trolla fram 200 000 till typ... {#lang_emotions_yell}

• MrsMurphy

11 dagar övertid nu... {#lang_emotions_yell}

Ska ta tyngsta vagnen ut i kylan, springa i backarna till öf, skutta runt på öf och sen blir det nog fosterläge i ett hörn resten av dagen med smärtor men vad fan, måste få igång detta nu!

• MrsMurphy

Efter att inte fått sova under ca 24 timmar igår och då jag låg apatisk och grinade i 3 timmar med nåt liknande ångestattack så måste jag verkligen göra något... Så det där moffa choklad modellen funkar inge vidare här nu. Nu är det desperation som gäller innan den totala knäcken är här.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7