Inlägg från: Kickan 84 |Visa alla inlägg
  • Kickan 84

Pladderbebisarna Del 7

(skulle tycka att det var ungefär samma sak om folk kallade sina barn för lill-stadsministern eller liknande... )

• Kickan 84

Fast, hur förklarar man för ett barn att det är en metafor? Det förstår ju inte dem. Det finns ju andra sätt att uttrycka kärlek tycker jag. För mig är det galet att barnen går omkring och tror att de är prinsar och prinsessor.

Men som sagt, det är ju upp till var och en.

• Kickan 84
    lurksmulan skrev 2009-05-06 12:49:01 följande:
    Här är en till! Jag är väldigt allergisk mot det måste jag säga. Det är ju värsta modet nu, det är prinzezzor och sånt överallt. *kräks*
    Är på den nivån jag med, sen är jag ju en riktig moralkärring så jag tycker ju att rätt ska vara rätt. Men som jag skrev, det är inte mitt beslut vad andra gör...
  • Kickan 84

Lurkan: Kunde inte sagt det bättre själv!

• Kickan 84

På mig vänder det sig lite i magen när jag hör sånt, det gör det. Men att flickor ska få vara flickor och pojkar få vara pojkar håller jag med om helt och fullt, det är dock något som inte alls har med prins och prinsess-begreppen att göra.

• Kickan 84

Tycker Hanna slog huvudet på spiken, givetvis handlar det om vilka värderingar man lägger i orden.

• Kickan 84

angiee: Förstår hur du menar och jag håller med till fullo även om jag personligen inte skulle använda ordet. Många vettiga ståndpunkter.

• Kickan 84

Hanna: Vad härligt att känna så, visst är det fullkomligt fantastiskt att man fått två stycken så fulländade?

• Kickan 84

Hanna: Säger som läkaren som skrev ut oss från BB, det är ett mirakel VARJE gång!

• Kickan 84

Magda: Ja, verkligen. June hade ju en konstig sak på ena fingret när hon föddes, men vad är det, mot allt som hade kunnat bli fel?

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7