Pladderbebisarna Del 7
(skulle tycka att det var ungefär samma sak om folk kallade sina barn för lill-stadsministern eller liknande... )
(skulle tycka att det var ungefär samma sak om folk kallade sina barn för lill-stadsministern eller liknande... )
Fast, hur förklarar man för ett barn att det är en metafor? Det förstår ju inte dem. Det finns ju andra sätt att uttrycka kärlek tycker jag. För mig är det galet att barnen går omkring och tror att de är prinsar och prinsessor.
Men som sagt, det är ju upp till var och en.
Lurkan: Kunde inte sagt det bättre själv!
På mig vänder det sig lite i magen när jag hör sånt, det gör det. Men att flickor ska få vara flickor och pojkar få vara pojkar håller jag med om helt och fullt, det är dock något som inte alls har med prins och prinsess-begreppen att göra.
Tycker Hanna slog huvudet på spiken, givetvis handlar det om vilka värderingar man lägger i orden.
angiee: Förstår hur du menar och jag håller med till fullo även om jag personligen inte skulle använda ordet. Många vettiga ståndpunkter.
Hanna: Vad härligt att känna så, visst är det fullkomligt fantastiskt att man fått två stycken så fulländade?
Hanna: Säger som läkaren som skrev ut oss från BB, det är ett mirakel VARJE gång!
Magda: Ja, verkligen. June hade ju en konstig sak på ena fingret när hon föddes, men vad är det, mot allt som hade kunnat bli fel?