Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

Det viktigaste, förutom solkrämen är väl solhatten, för min del. Jag har ju väldigt "pigmentrika" barn, men jag smörjer dem med 50 ändå. Men solhatten är jag stenhård med. Jag har fått solsting ett par gånger i mitt liv, bland annat som väldigt liten och det är läskigt.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight

Morrn!

Jag har inte gett mina barn något val vad gäller solhatt, ungefär som med bilbarnstol och tandborstning. Till Vincent (och till Isabel när hon var mindre) hade jag solhatt med knyte. Tog de den av sig satte jag på, tills de fattade grejen. Ibland lyfte jag in dem, för att visa att utan solhatt får de inte vara ute. Lite löjligt kan tyckas, men solsting är så superläskigt att jag är benhård.

• after eight

Det är ju i Götet ni ska bo, tjejer! Sveriges framsida, vet ni. Här har vi fortfarande strålande sol och varmt. {#lang_emotions_sunny}

Angiee: Fy vad ledsamt! Hoppas verkligen att det vänder för din kompis nu. Förstår att du är ledsen och orolig. Hur klarar man sig utan matstrupe? Fixar de en artificiell, eller får man mat rakt in i magen, utan att den ska passera halsen? Kommer hon inte kunna äta igen då? Dumma frågor kanske, men det har jag aldrig hört talas om, okunniga jag.

• after eight

Är det nån som varit i Hurghada, Egypten?

Vi vill komma iväg i november och egentligen var vi lite sugna på Kap Verde, men det blir några tusenlappar för mycket. Vi tänker oss nog ett all inclusive (jösses, jag som tidigare vägrat). Blir man uttråkad två veckor där, tror ni? Vi är ju inte direkt på jakt efter stora utflykter, det blir för meckigt med barnen. Och mitt främsta mål med resan är att komma bort, till sol och värme och bara få slappna av, stressa ner, för jag har ju verkligen inte mått bra på sistone.

• after eight

Ja, 10 dagar vore optimalt, men en vecka känns för kort för att jag ska hinna stressa ner. De hotellen vi kollar på är 4+ och där ingår i princip allt. Vi brukar inte lyxa till det så, men vi kände att vi behöver det.

• after eight
    lurksmulan skrev 2009-06-02 10:54:55 följande:
    Månadsskiftet mars/april.
    Känns kanske lite säkrare då på Kanarieöarna. Jag var på Fuerteventura i början av januari en gång och halva veckan regnade det. Därför är jag skeptisk mot Kanarieöarna i mitten/slutet av november.
    angiee skrev 2009-06-02 11:15:23 följande:
    AEDe har skapat en ny matsrupe med hjälp av hennes tjocktarm så nu ska hon lära sig äta igen, en låååång resa & mycket jobbig såklart!
    Usch, stackars tjej! Men vad läkarna nu för tiden är duktiga. Har de fått bort all cancer då?
  • after eight

Nu har vi bokat resa! Två veckor till detta hotellet. Vi sticker 17 november och kommer hem 1 december.

www.fritidsresor.se/resa/egypten/hurghada/blu...

Kanske inte den typ av resa som vi skulle gjort om vi inte hade haft barn, men just nu känns det superbra. Och Isabel är inbokad på Bamseklubben, så hon kan få lite kompisar där, även om jag helst inte ser att hon är iväg två timmar varje dag.

• after eight

Morrn!

I dag är det sommarfest på dagis. Mitt i allt morgonstök passade jag på att fixa Isabels hatt som hon ska ha på hattparaden.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7