Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

lurksmulan skrev 2009-04-30 08:21:58 följande:
    *skrattar* Visst är det uppfriskande att berätta om sitt bajs?! Jag tror att man är så skadad från att ha småbarn att man inte ens tänker på sånt längre. Ibland får jag hindra mig bland folk för att inte berätta de mest äckliga och intima sakerna!
    Haha, absolut! Bajs är väl hur naturligt som helst?! Det tycker i alla fall Isabel, som just nu är inne på att sjunga bajssånger om hur hon bajsar på allt högt och glatt.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight
    lurksmulan skrev 2009-04-30 08:27:33 följande:
    Laban har haft kortare kiss- och bajsperioder, men inte så farligt som jag hade väntat mig faktiskt. Ingen av oss vuxna har sån humor så det förekommer inte så ofta här hemma.
    Isabel har kommit på det roliga i det hela först nu. Antar att det är någon på dagis som kanske uppmuntrat henne eller som gjort att hon fått upp ögonen för det.
  • after eight
    numberone skrev 2009-04-30 08:43:46 följande:
    Usch igår fick vi läkarintyget kring Ellen angående att få insatser och hjälp. För att få det så måste man tillhöra en speciell personkrets. LSS personkrets delas in i tre grupper: personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd personer med betydande begåvningsmässigt funktionshinder efter hjärnskada i vuxen ålder, föranlett av yttre våld eller kroppslig sjukdom personer med andra stora och varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder som ger betydande svårigheter i den dagliga livsföringen och som har ett omfattande behov av stöd Då anser habliterings läkarn att Ellen skall tillhöra 1. Jag fick en chock och blev så ledsen, nu är hon tydligen i första hand utvecklingsstörd med ett litet funktionshinder på kanten typ. Hoppas bara att vi får mer insatser och stöd iom att hon hamna i denna kategori.
    Nämen NO, vad hemskt. Har ni märkt på henne att hon är utvecklingsstörd då? För jag trodde det fysiska var det enda?
  • after eight
    snöstjärna skrev 2009-04-30 08:56:00 följande:
    Vi har klippt Jordan tre gånger å han har varit så duktig =)
    Hihi, vi har klippt Vincent flera gånger och han är INTE duktig. Hans farmor klipper honom och han är HELT hysterisk! Skulle aldrig våga gå till frisören med honom.
  • after eight
    jazzy skrev 2009-04-30 12:22:25 följande:
    Hej, Hannas lilla Y väger 3450g & är 51 cm lång!! Det är tänkt att dom ska åka hem i em...
    Oj, det var snabba ryck!
    numberone skrev 2009-04-30 10:24:54 följande:
    Grejen är den att en utvecklingsstörning ska bedömas av en psykolog och inte av en läkare som dessutom bara kollat på ellen 10 minuter. Ellen är sen i sin utveckling men vi vet ju inte hur mycket hon blivit/blir hämmad av sin synpåverkan. Dessutom är det inte den mentala biten som är Ellens stora problem utan det fysiska. Hon har inte fått en diagnos utan bara satt att hon bör tillhöra denna grupp. En fullständig diagnos får hon inte förrän om ett par år. Det går inte att sätta en sån bedömning på henne när hon är så här liten.... Blir så trött på allt pappersjox.... Nåja Ellen är ju fortfarande Ellen oavsett vart hon hamnar i för "krets". Hon blir ju inte varken sämre eller bättre av vad det står på ett papper. Men nog känns det i hjärtat att hon blir bedömd på detta sätt.... Jaja livet är inte lätt nu och framtiden är så oviss .... läskigt men ändå lite spännande!
    *kramar*
  • after eight

NU ska jag ta Valborg. Hej hopp på er! HA det så skönt ute i sommarvärmen!

• after eight

Morrn!

Supergrattis till Thezz för lillkillen! Skönt att han kom till slut, hoppas hon kryar på sig snart!

Jag har måndagsångest, efter varje långhelg blir det svårare att komma tillbaka till jobbet, tycker jag.

Hanna: Ang. amningen; jag säger precis som Lurkan, det GÖR svinont att amma i början och det kan ta flera veckor innan smärtan släpper. Känslan är nog densamma för alla. Men du har ju gjort ett val att inte amma, så plåga inte dig själv längre än nödvändigt, om du ändå inte tänkt fortsätta.

För mig var valet att plåga sig ett tag ganska lätt, för jag hade bara bestämt mig för att jag skulle amma. Och med Vincent höll smärtan inte i sig lika länge, även om det gjorde ont de första dagarna.

Gallina: Jag ska tänka på dig i dag! SKÖNT att P följer med, tycker jag!

• after eight

Morrn!

Haft en kräksjukenatt och en superkass morgon. Vincent kräktes två gånger sent i går kväll, vi fick sanera sängen två gånger, byta på honom och ställa honom i duschen. Blä, vad trött jag är på sjukdomar!

Tänkte förresten kolla med er, hur lång tid brukar ni låta det gå innan barnen får gå tillbaka till dagis? Jag brukar tillämpa 36 timmar efter senaste kräkan, för det var så de sa på Östra till oss. Dagis hävdar 48 timmar. Men om han kräktes i går kväll och det inte kommer något mer, ska han behöva vara hemma ytterligare en dag då?

• after eight

Hur vet man om det är vanlig kräksjuka eller det andra viruset?

• after eight

Morrn!

Haft en dust med David i morse, han är så envis ibland. Han ville lämna in Vincent på dagis i morse och gjorde det med, trots att jag styrt om min dag så att jag åker hem och löser av D klockan 11 och tar Vincent. Dagiset ville ju att vi skulle vara hemma med honom 48 timmar och jag orkar inte hamna i diskussion med dem, även om vi tror att Vincent inte smittar längre. Så D hade tagit honom till dagis och personalen hade muttrat. Jag skickade tillbaka honom för att hämta hem honom igen. Vi måste ju verka helt knäppa i personalens ögon.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7