Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

Cia o krabaten skrev 2009-05-13 09:10:21 följande:
    Lättja: Vad skönt att du känner så!Jag fick det ju tyvärr tvärtom EN tvåa som var mycket mer krävande än ettan...Sov och sover fortfarande dåligt både dag och natt.9mån nu och sover 30min pass på dagen så då hinner man knappt ens sätta sig ner.För mig blev allt upp och ner med två barn.Missförstå mig rätt, det var jättehärligt också, men ååå så mycket jobbigare än jag väntat mig.Kanske beror det på att ettan var så lätt? Att det var knappt ngn omställning att få henne? Kanske på att lillebror är lite stökigare och mycket mer aktiv och full av "hyss".
    Vincent sover också sämre än Isabel, mycket sämre, fast jag har ändå känt mig coolare den här gången, av nån anledning. Koliken hade de båda två och den var SÅ mycket enklare att hantera med Vincent, för man visste att det var en begränsad tid.  Sen är han mycket mer aktiv än sin storasyster, men jag blir nog mer förvånad än något annat, varje dag häpnar jag över hur mycket koll jag måsta ha på honom och hur företagsam han är. Det är verkligen dubbelt så mycket jobb med två barn än med ett, men omställningen har varit mycket mindre. När jag fick Isabel var jag nog inte beredd på hur mycket mitt liv skulle förändras och hur mycket jobb det innebär.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight
    angiee skrev 2009-05-13 09:13:16 följande:
    after eight skrev 2009-05-13 08:59:44 följande: Vaddå, jag förstår inte? Skulle inte barnen få vara på dagis om föräldrarna är lediga en dag eller vaddå?Hon går ju heltid & vi betalar för heltid. Så om jag är ledig en dag så får hon absoluuuuuuuut gå till dagis!Jag behöver MIN tid & Vendla behöver vara på dagis. Där blir hon stimulerad, inte hemma med sin trista mamma
    Haha, nej, här får man absolut inte vara ledig och ha barnen på dagis, oavsett hur mycket man betalar för deras plats. Ta det inte som någon kritik, för det var inte så jag menade det. Jag är bara förvånad över att reglerna är olika från kommun till kommun.
  • after eight
    angiee skrev 2009-05-13 09:35:44 följande:
    AETar det absolut ej som kritik. Troligen har jag inte informerat mig om läget eftersom jag inte behövt så att säga ÄLSKAR att vara hemma själv, det är underbart!!!!!
    Förstår det, det är skönt med egentid ibland. Men för säkerhets skull ska du nog inte säga till dagis att du har städat och haft egentid om de nu tror att du är hemma och pluggar.
  • after eight
    snöstjärna skrev 2009-05-13 09:56:09 följande:
    Apropå dagis å sånt.FK har ju börjat jävlas med mig igen ... därför jag knappt har ork att vara här numera.De har på förslag att dra in min sjukpenning... vilket betyder att jag MÅSTE gå upp på 75% för att klara av allt ekonomiskt. Vilket oxå betyder att jag får ta tjänstledigt 25%.Hur går det då med dagisplats?Maken jobbar ju heltid fortfarande, å vi kommer ju betala heltid antar jag, som vi gör nu. Men måste jag hämta honom när jag slutar jobba? Eller får man ha honom kvar på heltid? Tog upp det med dagmamman i går å hon visste inte, men blev själv orolig, för då måste hon lägga om sitt schema helt oxå. Inte bara jag som blir lidande.
    Är du inte sjukskriven eller pluggar så måste du hämta honom när du slutar, så brukar reglerna vara. Men du verkar ju jättesmärtor, hur kan de då tänka på att dra in din sjukpenning? Det låter ju inte klokt!
  • after eight
    snöstjärna skrev 2009-05-13 10:09:57 följande:
    Ja det var så jag trodde. Måste ringa å prata med rektorn.Det kommer INTE funka. Gud känner mig som världens sämsta mamma, som inte ens orkar hämta sitt barn då hon slutar jobba. Men jag behöver vara sjukskriven fortfarande, men genom ett trollslag anser FK att jag nu är frisk nog att jobba 100% från att ha jobbat 50% .... sanslöst.... å jag går på eget bevåg ner på 75% för att jag måste få det å funka ekoniskt med ... sist jag gjorde så orkade jag 2-3månader å sen kraschade jag helt å blev sjukskriven på 100%.Ska träffa min kurator och läkare till veckan, de får skriva kommentarer till förslaget (men de brukar ändå inte ta hänsyn till det.....) Så ja. jag vet varken ut eller in. det svarta hålet har öppnat sig igen.Min läkare sjukskrev mig till slutet av augusti sist, men vad läkare säger skiter FK i verkligen. Suck.Utan Jordan och min make hade jag inte levat i dag kan jag säga.
    Vad jobbig situation, snö. *kramar*
  • after eight
    lurksmulan skrev 2009-05-15 09:32:09 följande:
    snö: Polly vill nog gärna ha en Pippi Långstrump-peruk. Vi var på kalas för en tjej som fyllde två, och hon fick en sån. Polly älskar ju att klä ut sig, hon är det enda barnet på sin avdelning som har på sig peruk och utklädningskläder typ non-stop på dagis. Och med tanke på hur stora ögon hon gjorde när hon såg peruken utgår jag ifrån att hon också vill ha en.   Morron AE! Hur mår magen?
    Söööt Polly!

Det är mycket bättre tack! Än har jag inte givit efter för mitt sug efter chips, godis och allt annat fett och onyttigt, men jag har så sakt börjat drick te igen. Men jag är försiktig med maten. Men jag får i alla fall inte ont längre och jag får behålla allting.
  • after eight
    lurksmulan skrev 2009-05-15 12:28:41 följande:
    Ha ha, stor humor.Jag har ju haft ont i halsen lääääänge. Gjorde halsprov 14/3 som var negativt, och då såg de även en prick, men det var en virusprick. Sen har jag ju haft ont lite till och från och så bokade jag tid hos min husläkare för nästan tre veckor sen.Nu har jag inte ont i halsen längre. Men pga J´s halsfluss tog han ett prov, som var positivt! Så jag är hemskickad med halsfluss! (av någon anledning har jag skrivit halsfluff varje gång) Jag får inte åka med och äta god lunch eller nåt! Skitsurt!Istället ska jag äta penicilin tre gånger om dagen i tio dagar!
    *fnissar* Stackars Lurkan! {#lang_emotions_kiss} Jag citerar Alanis Morisette: "Isn't life ironic?"
  • after eight

Angiee: Det är tyvärr typiskt för speciellt förstagångsmammor. Den här gången undvek jag trådar på FL för nyblivna mammor, för de tenderar att bli just sådär: Vad KAN era 3-månaders, 7-månaders osv. *suckar*

• after eight
    lurksmulan skrev 2009-05-15 11:00:44 följande:
    ae: Det är bra att du är försiktig, min mage klarar ju fett väldigt dåligt överlag eftersom jag haft stressproblem och IBS under många år.När får du svar på proverna?snö: Kanske nåt fint paraply inför hösten? Matlåda och vattenflaska för utflykter?
    Måndag eller tisdag sa de, men jag tror inte att det kommer att hitta något. Men jag tror definitivt att stress är inblandat och då lär de ju inte hitta något i proverna. Men jag tar det lugnt, får se om jag klarar mig igenom helgen utan godis, för det suktar jag efter just nu. {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7