Pladderbebisarna Del 7
Cia o krabaten skrev 2009-05-13 09:10:21 följande:
Lättja: Vad skönt att du känner så!Jag fick det ju tyvärr tvärtom EN tvåa som var mycket mer krävande än ettan...Sov och sover fortfarande dåligt både dag och natt.9mån nu och sover 30min pass på dagen så då hinner man knappt ens sätta sig ner.För mig blev allt upp och ner med två barn.Missförstå mig rätt, det var jättehärligt också, men ååå så mycket jobbigare än jag väntat mig.Kanske beror det på att ettan var så lätt? Att det var knappt ngn omställning att få henne? Kanske på att lillebror är lite stökigare och mycket mer aktiv och full av "hyss".
Vincent sover också sämre än Isabel, mycket sämre, fast jag har ändå känt mig coolare den här gången, av nån anledning. Koliken hade de båda två och den var SÅ mycket enklare att hantera med Vincent, för man visste att det var en begränsad tid. Sen är han mycket mer aktiv än sin storasyster, men jag blir nog mer förvånad än något annat, varje dag häpnar jag över hur mycket koll jag måsta ha på honom och hur företagsam han är.
Det är verkligen dubbelt så mycket jobb med två barn än med ett, men omställningen har varit mycket mindre. När jag fick Isabel var jag nog inte beredd på hur mycket mitt liv skulle förändras och hur mycket jobb det innebär.