Pladderbebisarna Del 7
Morrn!
Morrn!
Kickan: Gick du upp mycket i vikt när du hade p-ringen? Jag börjar fundera på om den är boven i dramat, så mycket som jag springer och tränar och vågen bara klättrar.
Lurkan: Fint, men jag håller med Hanna, kolla det där med lättbetong och radon. Och så undrar jag över läget, det ser väldigt skuggigt ut. När får man sol på altanen? För sådant betyder mycket mer än man tror, jag hade aldrig köpt ett hus i "fel" läge.
Morrn!
Thezz: Vilken fin stenläggning! Var det svårt att fixa det själva? För jag tycker inte 15 000 är så fasligt mycket egentligen. Då kanske vi också fixar det själva. Allt vi gör i vår trädgård kostar betydligt mer, på grund av att det är en svår tomt med stora nivåskillnader. *suckar*
Gallina: Så fruktansvärt tråkigt för din svägerska. Och så taskigt bemötande. Vad gäller att försöka igen så ställde jag frågan gång på gång tills jag fick ett svar som jag gillade: vänta tills du fått en mens efter missfallet, sen kan du köra. Så precis som Hanna säger, det där med tre månader gäller inte längre. Och i vårt fall fick jag en mens och sedan blev jag gravid med Vincent.
Thezz: D är ju också jättehändig och självlärd. Och eftersom han snart byggt klart hela vår övervåning kanske det är dags att ge honom ett nytt projekt att bita i. Visst borde han väl bli glad för det? *fnissar*
Nä, nu är det först dags för staket runt altanen och sedan takgips på övervåningen. Sen tänkte jag väl låta honom vila, nån månad eller två.... Stackaren!
Zago: Vad roligt att ni berättat och att alla var positiva!
Hanna: Men, du måste ju äta Calzone! Hur ska du annars få ut ungen?
Jag har varit ute och sprungit milen. *skäms* Med barnen på dagis. Resonerade fram och tillbaka, men jag brukar ju ofta träna nån timme under arbetstid, antingen under lunchen eller tidigt på morgonen och sedan jobba in lunchen, så vad är egentligen skillnaden? Och när jag sitter hemma och jobbar, som jag gör i dag struntar jag ju i lunchrast och sånt tjafs. Jag äter framför datorn.
Hej tjejer!
NO: Vad fick du för siffror den här gången? Visst fick du också ganska kassa? Och ändå är lillstumpan frisk enl. fvp, eller hur? Att de rekommenderade mkp för Gallina berodde på att mkp:et kan göras nu direkt, fvp:et måste hon vänta med till vecka 16.
Gallina: Jag tror inte att hon utelämnade viss information för att inte oroa dig. Hon var kall och väldigt klinisk, så hon brydde sig nog inte huruvida hon oroade dig eller inte. Och jag hörde henne mumla att hon hade tyckt sig se ett näsben. Kram!